Η δημοσιοποίηση των κερδοσκόπων «ενοχλεί» πολύ περισσότερο από ένα μεγάλο πρόστιμο.

Του Δημήτρη Χριστούλια

Εντείνονται οι έλεγχοι που πραγματοποιούν οι ελεγκτικές Αρχές τις τελευταίες ημέρες προκειμένου να διαπιστώσουν εάν υπάρχουν περιπτώσεις αισχροκέρδειας από επιχειρήσεις οι οποίες προσπαθούν να εκμεταλλευτούν τις ανατιμητικές τάσεις και να αυξήσουν τις τιμές των προϊόντων πολύ παραπάνω απ’ ότι κανονικά θα έπρεπε.

Μάλιστα, κάποιοι εκφράζουν την ανησυχία τους ακόμη και για τεχνικές ελλείψεις σε ορισμένα προϊόντα, προκειμένου να πουληθούν ακριβότερα το επόμενο χρονικό διάστημα. Όλα αυτά βέβαια μένει να αποδειχθούν μέσα από τους ελέγχους που πραγματοποιούν οι ελεγκτικές Αρχές, οι οποίες έχουν στη διάθεσή τους μια σειρά από «όπλα» όπως το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους σε προϊόντα που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ και στα καύσιμα.

Επίσης, με τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή συγκεκριμένες επιχειρήσεις πρέπει να δηλώνουν τα αποθέματά τους σε λιπάσματα, ζωοτροφές, ηλιέλαιο και άλλα έλαια εκτός από το ελαιόλαδο, δημητριακά, άλευρα αλλιώς θα κινδυνεύουν με πρόστιμο που θα φθάνει ακόμη και τα 100.000 ευρώ ανάλογα με την βαρύτητα της παράβασης.

Πρόκειται ουσιαστικά για μια κίνηση των ελεγκτικών Αρχών προκειμένου να αποτρέψουν κάποιους να αισχροκερδήσουν πουλώντας ακριβότερα τα συγκεκριμένα προϊόντα σε μεταγενέστερο χρόνο. Πριν από λίγες ημέρες το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων επέβαλε ένα μεγάλο πρόστιμο 647.000 ευρώ σε μια μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ, το όνομα τη οποίας δεν δημοσιοποιήθηκε.

Πρόστιμο το οποίο θα δούμε τελικά εάν το πληρώσει η αλυσίδα σούπερ μάρκετ. Προσωπικά εκτιμώ ότι η δημοσιοποίηση του ονόματος θα «ενοχλούσε» πολύ περισσότερο την αλυσίδα σούπερ μάρκετ από το πρόστιμο που της επιβλήθηκε. Εάν πραγματικά οι Αρχές θέλουν να περιορίσουν φαινόμενα κερδοσκοπίας θα πρέπει να δημοσιοποιούν τα στοιχεία της επιχείρησης που σε περίοδο μεγάλης οικονομικής κρίσης, αισχροκερδεί σε βάρος των καταναλωτών. Η αισχροκέρδεια έχει ονοματεπώνυμο και πρέπει όλοι να το γνωρίζουμε για να γυρίσουμε την πλάτη σε όλους αυτούς που κερδοσκοπούν.  

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις