Η Εθνική Στρατηγική στην Οικονομία θα φέρει σταθερή και βιώσιμη ανάπτυξη

Του Δημήτρη Χριστούλια

Πάγια θέση του FoodLife είναι ότι μέσα από ένα Εθνικό Σχέδιο αλλά και συνέργειες μεταξύ των επιχειρήσεων μπορεί να επιτευχθεί η πολυπόθητη σταθερή και βιώσιμη ανάπτυξη. Κάτι, που συμβαίνει με τον πλέον υποδειγματικό τρόπο στις ελληνικές εξαγωγές. Δεν είναι τυχαίο ότι ακόμη μεγαλύτερη ώθηση στις ελληνικές εξαγωγές αναμένεται να δώσει το φετινό Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για τις εξαγωγές, που περιλαμβάνει 670 δράσεις σε 47 χώρες με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα, για μετρήσιμα αποτελέσματα με στόχο την ανάδειξη της οικονομικής και εμπορικής θέσης της χώρας σε περιφερειακό και διεθνές επίπεδο, την αναβάθμιση της εξωστρέφειας και ενίσχυση των δράσεων της οικονομικής διπλωματίας και την ενδυνάμωση του ρόλου και της παρουσίας της χώρας μας στο πλαίσιο των πολυμερών οικονομικών σχέσεων.

Από τις 670 δράσεις, 246 αφορούν την Ευρώπη (Αυστρία, Βουλγαρία, Γαλλία, Γερμανία, Ελβετία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία, Ιταλία, Κύπρο, Ολλανδία, Πολωνία, Ρουμανία και Τουρκία), 58 τα Δυτικά Βαλκάνια (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία – Ερζεγοβίνη, Μαυροβούνιο, Κόσοβο και Σερβία), 119 τη Μέση Ανατολή (Αίγυπτο, Αλγερία, ΗΑΕ, Ιορδανία, Ιράκ, Λιβύη, Ισραήλ, Κουβέιτ, Λίβανο και Σαουδική Αραβία), 42 τη Βόρεια Αμερική (ΗΠΑ και Καναδά), 20 την Κεντρική και Νότια Αμερική (Αργεντινή, Βραζιλία και Μεξικό), 102 την Ασία (Βιετνάμ, Ιαπωνία, Ινδία, Κίνα, Νότιο Κορέα, Σιγκαπούρη και Ταϊλάνδη), 12 την Αφρική (Κένυα, Νότια Αφρική και Νιγηρία) και 14 δράσεις την Αυστραλία. Μάλιστα οι δράσεις που έχουν σχεδιαστεί φέτος για την υποσαχάρια Αφρική και την Ασία είναι αυξημένες κατά 71% και 34% αντιστοίχως σε σύγκριση με το περσινό Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Εξωστρέφειας. Στην Ασία μάλιστα, μια από τις αγορές-στόχους είναι αυτή της Νότιας Κορέας για την οποία προγραμματίζονται το 2022 συνολικά 23 δράσεις.

Χρηματοδότηση για τις εξαγωγές 

Στην αύξηση των εξαγωγών συμβάλλει σημαντικά και η Ελληνική Εταιρεία Εξαγωγικών  Πιστώσεων Α.Ε. (πρώην ΟΑΕΠ) η οποία παρέχει έναν συνδυασμό ασφάλισης και χρηματοδότησης των εξαγωγικών πιστώσεων στις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις. Η Ελληνική Εταιρεία Εξαγωγικών Πιστώσεων σε συνεργασία με τις ελληνικές τράπεζες, μέσω του προγράμματος «Εξωστρέφεια», ενισχύει τη ρευστότητα των εξαγωγέων με τη χρηματοδότηση των ασφαλισμένων τιμολογίων τους και εξασφαλίζει μεταξύ άλλων άμεση χρηματοδότηση με προεξόφληση του 80% της αξίας των ασφαλισμένων τιμολογίων. Το ποσό της χρηματοδότησης μπορεί να φθάσει και το 1 εκατ. ευρώ (ανακυκλούμενο) ενώ η πίστωση των ασφαλισμένων τιμολογίων κυμαίνεται από 1 έως 4 μήνες.

Το επιτόκιο είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικό ενώ για το συγκεκριμένο πρόγραμμα δεν απαιτούνται εμπράγματες ασφάλειες από την τράπεζα. Η Ελληνική Εταιρεία Εξαγωγικών Πιστώσεων, έχει συνάψει ειδικές συμφωνίες με τις τράπεζες και τηρεί σε αυτές δεσμευμένα κεφάλαια τα οποία χρησιμοποιούνται για την χρηματοδότηση του προγράμματος. Μάλιστα ασφαλίζει όλες τις επιχειρήσεις ανεξάρτητα από τον τζίρο τους έναντι εμπορικών κινδύνων μη πληρωμής, τις εξαγωγικές πιστώσεις που παρέχουν οι Έλληνες εξαγωγείς σε πελάτες του εξωτερικού για την πώληση προϊόντων. Το ποσοστό κάλυψης μπορεί να φτάσει μέχρι και 95% κατά ανώτατο όριο, αλλά το συγκεκριμένο ποσοστό κάλυψης για κάθε ασφαλιστήριο συμβόλαιο μπορεί να κυμαίνεται ανάλογα με τις πληροφορίες που συλλέγει και αξιολογεί  Ελληνική Εταιρεία Εξαγωγικών Πιστώσεων για τη χώρα και τον ξένο αγοραστή.  

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις