Διεθνείς «παίχτες» του λιανεμπορίου από την Γαλλία, την Πολωνία, την Μαλαισία και την Τουρκία έρχονται στην χώρα μας

Του Δημήτρη Χριστούλια

Αλυσίδες ένδυσης, υπόδησης, με προϊόντα για τεχνικές εργασίες αλλά και σούπερ μάρκετ έρχονται τους επόμενους μήνες στην χώρα μας, αλλάζοντας σημαντικά τις ισορροπίες στο εγχώριο λιανεμπόριο. Κολοσσιαίες ξένες αλυσίδες από την Γαλλία, την Πολωνία, την Μαλαισία και την Τουρκία αναμένεται να κάνουν απόβαση στην ελληνική αγορά, δίνοντας με αυτόν τον τρόπο ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική Οικονομία. Οι επενδύσεις στο λιανεμπόριο ήταν της «μόδας» στα τέλη της δεκαετίας του ’90 και στις αρχές της δεκαετίας του 2.000 όταν ήρθαν στην χώρα μας μερικές από τις μεγαλύτερες αλυσίδες καταστημάτων του κόσμου.

Τα τελευταία χρόνια της οικονομικής κρίσης των μνημονίων κάποιες δεν τα κατάφεραν και έφυγαν από την ελληνική αγορά. Κάποιες μεγάλες εταιρείες του λιανεμπορίου, όπως η Carrefour προσβλέπει σε μια δεύτερη ευκαιρία, αφού σύντομα αναμένεται να λειτουργήσει το πρώτο της κατάστημα στην Ελλάδα. Η ελληνική αγορά είναι στα σχέδια της τουρκικής αλυσίδας ένδυσης και υπόδησης Vakko ενώ ήδη έχει ανοίξει το ηλεκτρονικό της κατάστημα η πολωνική αλυσίδι με ανδρική, γυναικεία και παιδική ένδυση Sinsey.

Επίσης, η χώρα μας βρίσκεται στο στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης της μαλασιανής αλυσίδα τεχνικών εργασιών MR DIY (Do It Yourself), που ουσιαστικά θα ανταγωνισθεί την γαλλική Le Roy Merlin. Σίγουρα θα ακολουθήσουν και άλλες αλυσίδες οι οποίες διαβλέπουν ότι η ελληνική Οικονομία περνάει οριστικά και με ιδιαίτερη δυναμική στην ανάπτυξη. Σίγουρα υπάρχουν ακόμη σημαντικές ευκαιρίες στην ελληνική αγορά, αλλά πλέον κάθε λάθος πληρώνεται ακριβά. Ακόμη και οι ίδιοι οι επικεφαλής των λιανεμπορικών επιχειρήσεων είναι πολύ συγκρατημένοι στην ανάπτυξη των δικτύων τους.

Την ίδια στιγμή ξένες αλυσίδες ανοίγουν νέα καταστήματα στην ελληνική αγορά σε όλους σχεδόν τους κλάδους της λιανικής πώλησης, τόσο στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη, όσο και στην Περιφέρεια. Το μεγάλο ζητούμενο σε όλη αυτή την ανάπτυξη των δικτύων είναι τα ακίνητα. To σωστό location, όπως λένε και τα υψηλόβαθμα στελέχη των εταιρειών, το οποίο θα παίζει σημαντικό ρόλο στην πορεία του καταστήματος. Τους επόμενους μήνες θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον κλάδο του λιανεμπορίου, με τον ανταγωνισμό να αυξάνεται ακόμη πιο πολύ. Και ιδιαίτερο ενδιαφέρον θα έχει η απάντηση που θα δώσουν οι εταιρείες που ήδη δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά.  

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις