Οι δαπάνες ανά άφιξη ήταν φέτος ενισχυμένες κατά 8% σε σχέση με το 2019

Κινητήριο δύναμη για τον ελληνικό τουρισμό συνεχίζουν να αποτελούν οι  «παραδοσιακές» ξένες αγορές.

Σύμφωνα με τη μελέτη «Τάσεις του επιχειρείν» της Διεύθυνσης Οικονομικής Ανάλυσης της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδας για τις εαρινές επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού τη φετινή χρονιά, οι παραδοσιακές αγορές αύξησαν τη συνεισφορά τους από το 39% το 2019, στο 42% το 2023.

Σχεδόν διπλασιασμό αφίξεων σε σχέση με το 2022 κατέγραψε η αγορά των ΗΠΑ με υψηλή μάλιστα δαπάνη ανά άφιξη των Αμερικανών τουριστών, στα 979 ευρώ.

Στους Γάλλους τουρίστες παρατηρήθηκε αύξηση κατά 25% στη δαπάνη ανά άφιξη κάτι που αποτελεί θετικό μήνυμα για την προσέλκυση τουριστών υψηλότερων εισοδημάτων. Φτάνει πλέον τα 739 ευρώ όταν το 2019 ήταν στα 589 ευρώ.

Στους Γερμανούς τουρίστες η μέση δαπάνη ανά άφιξη διαμορφώνεται στα 733 ευρώ, έναντι 683 ευρώ το 2019.

Η αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου -η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά μας- παρουσίασε φέτος σημάδια κόπωσης, με λιγότερες αφίξεις κατά 5% σε σχέση με το 2022 αλλά και χαμηλότερη δαπάνη ανά άφιξη, κατά -6% έναντι του 2019. Συγκεκριμένα η μέση δαπάνη των Βρετανών τουριστών έφτασε τα 668 ευρώ, έναντι 713 ευρώ το 2019.

Συνολικά σύμφωνα με την ίδια μελέτη, οι δαπάνες ανά άφιξη ήταν φέτος ενισχυμένες κατά 8% σε σχέση με το 2019, καθώς όπως επισημαίνεται η μικρή πτώση της τάξεως του 5% στη μέση διάρκεια παραμονής των τουριστών στη χώρα μας υπερκαλύφθηκε από τις πληθωριστικές πιέσεις στον κλάδο αντίστοιχα κατά +13%.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις