Γιατί αυτή η ημέρα έχασε την καταναλωτική δυναμική της φέτος

H Singles’ Day, επίσης γνωστή ως Double 11, ή Ημέρα του Εργένη, είναι μια κινεζική ανεπίσημη περίοδος διακοπών και αγορών που γιορτάζεται από τους ελεύθερους. Η ημερομηνία 11 Νοεμβρίου επιλέχθηκε επίτηδες καθώς ο αριθμός 1 συμβολίζει τον άνθρωπο που είναι μόνος του, που δεν έχει κάποιον σύντροφο. Πρόκειται για μια ημέρα που καθιερώθηκε ως “εκδίκηση” στην ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου αλλά, εν τέλει, και οι δύο έχουν καταλήξει άκρως εμπορικές.

Την αρχή έκανε ο κολοσσός του online shopping, η εταιρεία Ali Baba η οποία ακολούθησε μι στρατηγική marketing για να μετατρέψει την ημέρα αυτή σε μια γιορτή της κατανάλωσης και των χαμηλών προσφορών. Για να το καταφέρει έχει επιστρατεύσει εδώ και αρκετά χρόνια διάφορες πρακτικές όπως μεγάλες online προσφορές, καμπάνιες και σόου στα οποία συμμετείχαν διασημότητες όπως η η Katy Perry, η Taylor Swift, ο David Beckham και αρκετά συγκροτήματα της K-pop.

Unsplash

Γιατί η Singles’ Day έχασε την καταναλωτική δυναμική της φέτος

Η Alibaba Group Holding και άλλες κινεζικές εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου που πραγματοποιούν εκδηλώσεις αγορών Singles Day μαζί κατέγραψαν πτώση 4,7% στις πωλήσεις το πρώτο μισό της ημέρας, όπως δήλωσε μια ερευνητική εταιρεία. Το φεστιβάλ αγορών Singles Day, το οποίο παρά το όνομά του έχει εξελιχθεί σε εκδήλωση πολλών εβδομάδων, αποτελεί βασικό βαρόμετρο της κινεζικής λιανικής.

Το καταναλωτικό κλίμα βρίσκεται, ωστόσο, σε χαμηλά επίπεδα καθώς πλήττεται σκληρά από τους αυστηρούς περιορισμούς του κορωνοϊού στην Κίνα και την απότομη επιβράδυνση της οικονομίας. Για το λόγο αυτό, οι φετινές πωλήσεις την Single Day αναμένεται να είναι υποτονικές. Η Alibaba επίσης δεν πραγματοποιεί το συνηθισμένο γκαλά σόου της και οι αναλυτές έχουν προβλέψει σταθερή ή ελαφρά αύξηση των πωλήσεων για τον γίγαντα του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Διαβάστε επίσης: 

Πώς το κινεζικό e-shop Shein κατέκτησε τον κόσμο

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις