Μετατρέπεται από τάση σε mainstream προϊόν

Για όλο και περισσότερους Γάλλους το κρασί χωρίς αλκοόλ δεν είναι πλέον ένα απλό υποκατάστατο άλλα γίνεται μια συνειδητή επιλογή, που καθοδηγείται από την αναζήτηση της απόλαυσης, της ποιότητας και της ευεξίας. Η τελευταία έρευνα της Moderato και του πρακτορείου Seeds καταλήγει στο συμπέρασμα ότι τα κρασιά χωρίς αλκοόλ δεν αποτελούν πλέον μια εξειδικευμένη αγορά, αλλά γίνονται ένα γνήσιο τμήμα της, καλύπτοντας τις ανάγκες και προσαρμοσμένα τις νέες καταναλωτικές συνήθειες.

Το 9% των Γαλλίδων δηλώνουν ότι καταναλώνουν κρασί χωρίς αλκοόλ. Το 13% έχει καταναλώσει αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ και 12% έχουν δοκιμάσει μη αλκοολούχο κρασί χωρίς αλκοόλ τους τελευταίους δώδεκα μήνες, με τους μισούς από τους ερωτηθέντες να δηλώνουν «προσωπικό ενδιαφέρον για το κρασί χωρίς αλκοόλ». Είτε σταθερά, είτε αυξανόμενα, αυτά τα στοιχεία επιβεβαιώνουν την εδραίωση της κατανάλωσης οίνου χωρίς αλκοόλ, σύμφωνα με τον Sébastien Thomas, συνιδρυτή της Moderato, ο οποίος δήλωσε ότι «αυτή είναι η επικρατούσα τάση, που δείχνει ότι έχουμε μετακινηθεί από μια τάση σε μια σταθερά εδραιωμένη συμπεριφορά».

Τονίζοντας ότι «τα ποσοστά αυξάνονται», ο παραγωγός οίνων χωρίς αλκοόλ πιστεύει ότι «έχουμε σε μεγάλο βαθμό ξεπεράσει μια απλή εξειδικευμένη αγορά, σε μια άλλη με πολύ σημαντικό αναπτυξιακό δυναμικό» (Η Moderato ανακοινώνει αύξηση πωλήσεων κατά 41% το 2025). Προσθέτει επίσης ότι «οι παράγοντες που εμποδίζουν την αγορά μειώνονται συνεχώς (το 26% των Γάλλων πιστεύει ότι τα καλά κρασιά δεν υπάρχουν χωρίς αλκοόλ, ποσοστό που μειώθηκε -3 μονάδες σε 3 χρόνια) και η διείσδυση αυξάνεται (το 57% των ατόμων ηλικίας 35-49 ετών ενδιαφέρονται για την κατανάλωση κρασιού χωρίς αλκοόλ) με την κατανάλωση να προσανατολίζεται στην ευχαρίστηση και την ευθυμία ενώ οι μισοί από όσους ενδιαφέρονται για κρασί χωρίς αλκοόλ προσδιορίζουν τα απεριτίφ και το δείπνο ως αφορμές για κατανάλωση.

Με πληροφορίες από ΚΕΟΣΟΕ

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις