Μήνυμα Θεοδωρικάκου στην αγορά: Όποια αλυσίδα σούπερ μάρκετ θεωρεί ότι έχει αδικηθεί μπορεί να πάει στα δικαστήρια

«Οι αυστηροί έλεγχοι για την εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας θα συνεχιστούν» τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης
Μία ημέρα μετά την ανακοίνωση της επιβολής προστίμων ύψους άνω των 2,2 ευρώ σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ για παραβάσεις του πλαφόν στο περιθώριο κέρδους και του Κώδικα Δεοντολογίας, ο Υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος έστειλε το μήνυμα προς της αγορά πως οι αυστηροί έλεγχοι στην αγορά συνεχίζονται ενώ υπογράμμισε πως «όποια αλυσίδα σούπερ μάρκετ θεωρεί ότι έχει αδικηθεί, μπορεί να πάει στα δικαστήρια και να διεκδικήσει το δίκιο της».
Τόσο η αλυσίδα Σκλαβενίτης στην οποία μετά από ελέγχο της ΔΙΜΕΑ, επιβλήθηκε πρόστιμο 1.440.000 ευρώ για παραβάσεις του Κώδικα Δεοντολογίας, όσο και η Lidl Ελλάς στην οποία η αντίστοιχη «καμπάνα» έφτασε τα 805.340 ευρώ για παραβάσεις του πλαφόν στο περιθώριο κέρδους, προανήγγειλαν χθες, πως θα προχωρήσουν στις απαραίτητες νομικές ενέργειες για τη δικαίωση τους.
Η Σκλαβενίτης έκανε λόγο για «παράλογο και πρωτοφανές πρόστιμο» δηλώνοντας πώς η επιχείρηση «δεν έχει παραβεί τον νόμο, δεν έχει γίνει καμία απόπειρα παραπλάνησης των πελατών μας» και συμπληρώνοντας πως «θα ασκήσει κάθε ένδικο μέσο για τη δικαίωσή της και την απαλλαγή της».
Η Lidl Ελλάς από την πλευρά της, χαρακτήρισε «άδικο και αυθαίρετο» το πρόστιμο που της επιβλήθηκε σημειώνοντας πως «βασίζεται σε μια νομική βάση που έχει έκτοτε καταργηθεί, η οποία ήταν μη εφαρμόσιμη και ασαφής». «Διαμαρτυρόμαστε για τη μέθοδο υπολογισμού που χρησιμοποίησε η Εποπτική Αρχή και ως εκ τούτου θα εξαντλήσουμε όλα τα νομικά μέτρα που μας παρέχονται» τόνισε.
Από την πλευρά του ο υπουργός Ανάπτυξης μιλώντας σήμερα, Πέμπτη, στα Παραπολιτικά 90.1 FM, υπογράμμισε ότι «η ΔΙΜΕΑ κάνει πολύ καλά τη δουλειά της και εφαρμόζει το νόμο».
«Ο νόμος είναι νόμος και ισχύει για όλους ανεξαιρέτως. Τα πρόστιμα που ανακοινώθηκαν χθες είναι αποτέλεσμα δύο ελέγχων. Στη μια περίπτωση υπήρξε παραβίαση σε 32 κωδικούς για το πλαφόν στο ποσοστό κέρδους και η επιχείρηση αυτή ήταν υπότροπη, ενώ στη δεύτερη περίπτωση είχαμε παραβίαση του Κώδικα Δεοντολογίας για τις παραπλανητικές εκπτώσεις σε 36 κωδικούς προϊόντων» εξήγησε ο υπουργός Ανάπτυξης.
Αναφερόμενος στο ζήτημα της ακρίβειας ο κ. Θεοδωρικάκος σημείωσε πως «ένα μεγάλο τμήμα της κοινωνίας ανταποκρίνεται στην κάλυψη των αναγκών του, όμως υπάρχει επίσης ένα σοβαρό τμήμα που έχει μείνει πιο πίσω και δοκιμάζεται. Οφείλουμε να τους βοηθήσουμε κάθε δυνατό τρόπο».
Όπως εξήγησε, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ και η βιομηχανία τροφίμων έχουν αναλάβει τη δέσμευση να μειώσουν άμεσα τις τιμές σε 1.000 κωδικούς προϊόντων. «Καλά θα κάνουν να συνειδητοποιήσουν ότι αυτή η δέσμευση αφορά και την εικόνα τους και το πώς τους αντιμετωπίζει η κοινωνία» σημείωσε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, επεσήμανε ότι με τις παρεμβάσεις του Υπουργείου πέρυσι τον χειμώνα, για πέντε μήνες είχαμε αρνητικό πληθωρισμό στα τρόφιμα – τον χαμηλότερο στην Ευρωζώνη – και τόνισε πως «αυτή η προσπάθεια πρέπει να παγιωθεί, γιατί όλοι οφείλουν να συμβάλουν στη συγκράτηση των τιμών».
Για το πραγματικό κέρδος των σούπερ μάρκετ, ο Υπουργός Ανάπτυξης ξεκαθάρισε ότι «δεν έχουμε πρόβλημα με τα κέρδη, θέλουμε να κερδίζουν οι επιχειρήσεις, αλλά να μην υποστηρίζουν ότι είναι 1,5% και γι’ αυτό δεν μπορούν να μειώσουν τις τιμές. Ας κερδίζουν λιγότερα, διευκολύνοντας τους συμπολίτες μας που έχουν μεγαλύτερο πρόβλημα».
Στο πλαίσιο των μέτρων για την προστασία των καταναλωτών που λαμβάνονται από πλευράς της Πολιτείας ο κ. Θεοδωρικάκος επανέλαβε επίσης πως η νέα Εθνική Ανεξάρτητη Αρχή Προστασίας του Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς θα είναι έτοιμη το πρώτο εξάμηνο του 2026. «Μια νέα Ανεξάρτητη Αρχή που την ενισχύουμε με 300 νέους ελεγκτές, σύγχρονα ψηφιακά μέσα και θα αποτελεί μια πραγματική ασπίδα για τους καταναλωτές. Θα ψηφιστεί τις επόμενες 50 ημέρες, ακολουθεί η επιλογή του διοικητή με πενταετή θητεία και δεν θα εξαρτάται από την εκάστοτε Κυβέρνηση» όπως επισήμανε.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις