Σούπερ μάρκετ: Τι βάλαμε στο καλάθι, ποια προϊόντα πληρώσαμε ακριβότερα

Τι δείχνουν για τις αγοραστικές συνήθειες στο σούπερ μάρκετ, τα στοιχεία της Circana για το 7μηνο του 2025
Η κατηγορία των τροφίμων συνεχίζει να «τροφοδοτεί» τόσο τις πωλήσεις σε αξία, όσο και την κατανάλωση στα σούπερ μάρκετ ενώ παραμένει και η μόνη στην οποία οι πληθωριστικές πιέσεις επιμένουν.
Της Ρομίνας Νικηφόρου
Στο 7μηνο του 2025 οι τιμές στα σούπερ μάρκετ ήταν αυξημένες κατά 1,4% σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων Circana. Η άνοδος αυτή προκύπτει από την αύξηση κατά 2,4%, μεσοσταθμικά στα τρόφιμα και τη μείωση, αντίθετα, στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και στα είδη για τη φροντίδα του σπιτιού, κατά -1,7% και – 1,1% αντίστοιχα.
Η μεγαλύτερη αύξηση τιμών παρατηρήθηκε στα σνακ και συγκεκριμένα κατά 7,7% ενώ ακολούθησαν τα αλκοολούχα ποτά και τα αναψυκτικά (3,6%). Κατά 1,7% αυξήθηκαν οι τιμές στα συσκευασμένα τρόφιμα και κατά 1,2% στα γαλακτοκομικά. Στα τρόφιμα ανήκει ωστόσο και η υποκατηγορία προϊόντων με τη μεγαλύτερη μείωση τιμών. Πρόκειται για τα «υλικά μαγειρικής», στα οποία συμπεριλαμβάνεται και το ελαιόλαδο, τα οποία κατέγραψαν πτώση 3,8%.
Ως προς τις πωλήσεις ανά τεμάχιο, που αποτυπώνουν ουσιαστικά την τάση της κατανάλωσης, περισσότερο ενισχυμένες σε σχέση με πέρσι, ήταν στα κατεψυγμένα τρόφιμα, κατά 9,6% και ακολούθησαν τα γαλακτοκομικά (6,7%) και τα υλικά μαγειρικής (5,2%). Κατά 4% αυξήθηκαν οι πωλήσεις σε όγκο στα συσκευασμένα τρόφιμα και κατά 3,6% στα αλκοολούχα ποτά και κατά 3% στα σνακ.
Μεταξύ των τριών μεγάλων κατηγοριών, οι πωλήσεις σε όγκο στα τρόφιμα αυξήθηκαν κατά 4,5% ενώ άνοδο 3,6% και 2,7% αντίστοιχα, εμφάνισαν τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας σπιτιού. Σε όλες τις υπο-κατηγορίες εκτός τροφίμων, ωστόσο, οι πωλήσεις σε όγκο «τρέχουν» με υψηλότερο ρυθμό έναντι εκείνων σε αξία. Σε ό,τι αφορά την αξία των πωλήσεων τα τρόφιμα συνολικά εμφανίζονται ενισχυμένα κατά 7%. Αυξημένες σε διψήφιο ποσοστό είναι οι πωλήσεις σε αξία στα σνακ (10,9%) και κατά 9,6% στα κατεψυγμένα τρόφιμα.
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τέλος, συνεχίζουν κατέχουν μία σημαντική θέση στο καλάθι των καταναλωτών. Το μερίδιο τους σε επίπεδο 7μήνου φτάνει το 27,2% και αναπτύσσονται με ρυθμό της τάξεως του 7,3% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, όταν τα επώνυμα «τρέχουν» με 5,4%.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις