Παρουσιάζει την πρώτη πράσινη καμπάνια του ελληνικού κρασιού  προς τον οινόφιλο καταναλωτή, μέσα από την πράξη

Όχι, η αγαπημένη ετικέτα δεν αλλάζει όνομα ή χρώμα, απλά προωθεί ένα σημαντικό μήνυμα: κάθε μικρή αλλαγή μπορεί να κάνει πολλά για το περιβάλλον.  Και παρουσιάζει την πρώτη πράσινη καμπάνια του ελληνικού κρασιού  προς τον οινόφιλο καταναλωτή, μέσα από την πράξη.

Έτσι, από φέτος μειώνει το βάρος της φιάλης του ΜΠΛΕ ΤΡΑΚΤΕΡ σε όλα τα κρασιά της οικογένειας -λευκό, ροζέ και ερυθρό- κατά 90 γραμμάρια. Και αν αυτό ακούγεται λίγο, το αποτύπωμά αυτής της απόφασης είναι εντυπωσιακό. Σε ένα μόλις χρόνο, εκτιμάται ότι θα εξοικονομηθούν 34,2 τόνοι γυαλιού, μειώνοντας αντίστοιχα κατά 11,2 τόνους τις εκπομπές CO2.  Όσο δηλαδή το ηλεκτρικό ρεύμα που καταναλώνει μια τετραμελής οικογένεια σε ένα μέσο σπίτι για 5 χρόνια ή την βενζίνη ενός μέσου αυτοκινήτου για 3,6 χρόνια. Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι κάθε ελαφρύτερη πλέον φιάλη του λευκού, ροζέ και ερυθρού ΜΠΛΕ ΤΡΑΚΤΕΡ περιέχει τουλάχιστον 72% ανακυκλωμένο γυαλί.

Πράγματι, η φιάλη του κρασιού είναι μια από τις πιο ενεργοβόρες παραμέτρους σε επίπεδο εκπομπών CO2 στην οινοποιία. Και αυτό γιατί το βάρος του γυαλιού δεν αφορά μόνο την ενέργεια που καταναλώνεται για την παραγωγή της φιάλης, αλλά έχει αλυσιδωτές επιπτώσεις σε πολλές άλλες διαδικασίες όπως όλος ο κύκλος μεταφορών. Από την άδεια φιάλη που έρχεται στο οινοποιείο έως το τελικό προϊόν που παίρνει το δρόμο για τα σημεία πώλησης, και φυσικά στην τελική ανακύκλωσή της. Και όλα αυτά δεν πρέπει να μένουν στη θεωρία, αλλά να μετριούνται, να αξιολογούνται και να αναλαμβάνονται πρωτοβουλίες για τη μείωσή τους.

«Το στοίχημα της καμπάνιας «ΤΟ ΜΠΛΕ ΤΡΑΚΤΕΡ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΡΑΣΙΝΟ» ήταν πώς θα περνούσαμε το περιβαλλοντικό μήνυμα με έναν τρόπο που θα κέρδιζε την προσοχή και το ενδιαφέρον του οινόφιλου» υπογραμμίζει η Γιώτα Καρανάτσιου, Marketing Manager του Κτήματος Κυρ-Γιάννη. «Η βιωσιμότητα απαιτεί μια ολιστική προσέγγιση. Συχνά εστιάζουμε μόνο στον αμπελώνα, που όντως είναι η καρδιά της δουλειάς μας. Όμως όπως φαίνεται και μέσα από το παράδειγμα του γυαλιού, η πραγματικότητα είναι πολύ πιο σύνθετη. Και καταλήγει στην ανάγκη αλλαγής της κουλτούρας στην καθημερινότητα όλων μας και υιοθέτησης μιας φιλοσοφίας που θέλει επενδύσεις, έρευνα και μετρήσιμες πράξεις, και όχι μόνο storytelling. Για το Κτήμα Κυρ-Γιάννη, το sustainability είναι μέρος του DNA μας, όχι απλά marketing».

Φυσικά,  η ενέργεια είναι αφορμή γιορτής και θα αγκαλιαστεί μέσα από επιλεγμένες δράσεις στο Κτήμα στη Νάουσα, με επίκεντρο το ΜΠΛΕ ΤΡΑΚΤΕΡ, με το οποίο ο κυρ-Γιάννης Μπουτάρης έκανε τις πρώτες φυτεύσεις στον αμπελώνα μας στις αρχές της δεκαετίας του 70′, “επανεκκινώντας” τη ζώνη και το Ξινόμαυρο, και δίνοντας έμπνευση στους ντόπιους παραγωγούς. Και καθώς το ίδιο το κρασί είναι αφιερωμένο στον Έλληνα Αμπελουργό, όλες οι εκδηλώσεις -με έμφαση στα Σαββατοκύριακα του μήνα- θα είναι αφιερωμένες στο “μαζί”, στο ομαδικό πνεύμα και τη συνεργασία που χρειάζονται για να επιτευχθεί κάτι σπουδαίο, με έμφαση στην επαφή με τη φύση, τη δημιουργικότητα, αλλά και το μέλλον μέσα από την απασχόληση και των μικρότερων επισκεπτών.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις