Ο "δείκτης Big Mac" που ενσωματώνει την έννοια της ισοτιμίας αγοραστικής δύναμης.

To Big Mac burger από τα McDonald’s, θα μπορούσε κανείς να πει πως είναι συνώνυμο της Αμερικανική κουλτούρα. Εφευρέθηκε το 1957 από έναν πρώιμο δικαιοδόχο της McDonald’s και έκτοτε το Big Mac παραμένει ένα πολύ δημοφιλές fast food. Και λόγω της παγκόσμιας δημοτικότητάς του, ο Economist επινόησε τον “Δείκτη Big Mac” το 1986 ως έναν μοναδικό τρόπο παρακολούθησης της τιμής του διάσημου buerger έναντι άλλων νομισμάτων. Ο δείκτης Big Mac ενσωματώνει την έννοια της ισοτιμίας αγοραστικής δύναμης, η οποία αποτελεί τον τρόπο παρακολούθησης της ισχύος ενός μεμονωμένου νομίσματος και της “αγοραστικής δύναμης” που έχει.

“Δείκτης Big Mac”: Πώς έχει επηρεάσει ο πληθωρισμός την τιμή του διάσημου buerger

Σύμφωνα με τον συγκεκριμένο δείκτη, η τιμή ενός Big Mac έχει αυξηθεί κατά 40% τα τελευταία 10 χρόνια. Και επειδή η τιμή ενός Big Mac ενσωματώνει πολλούς οικονομικούς παράγοντες, συμπεριλαμβανομένου του κόστους εργασίας, των μεταφορών, των τροφίμων και του γενικού πληθωρισμού – κάνει μερικούς να πιστεύουν ότι το συγκεκριμένο buerger είναι ένας τρόπος για να κατανοήσουν τους τρέχοντες ρυθμούς πληθωρισμού και την αγοραστική δύναμη του δολαρίου των ΗΠΑ.

Ο διεθνής ιστότοπος Visualcapitalist παρουσίασε τα πρόσφατα στοιχεία του δείκτη, δίνοντας μια ξεκάθαρη εικόνα των πληθωριστικών πιέσεων που έχουν μεταβάλει την τιμή του buerger στις διάφορες χώρες του κόσμου. Η εφημερίδα “ΤΑ ΝΕΑ” μετέφερε τα στοιχεία και τα παρουσιάζει σε σχετικό πίνακα.

To vegan fast food έσωσε 630.000 ζώα στην Αμερική το 2021

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις