Μέτρα εξοικονόμησης κόστους εφαρμόζουν μεγάλοι κολοσσοί της μόδας

Παρελθόν αποτελούν για πολλούς καταναλωτές οι δωρεάν επιστροφές προϊόντων που παρήγγειλαν ηλεκτρονικά καθώς ακόμη και μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων δεν μπορούν πλέον να αντέξουν το αυξανόμενο κόστος. Μάλιστα, τα Zara, η ναυαρχίδα της Inditex, κολοσσού του λιανεμπορίου, ανακοίνωσε πως σταματά τις δωρεάν ηλεκτρονικές επιστροφές των αγορών στην Ισπανία.

Το κόστος για κάθε επιστροφή θα ανέρχεται πλέον σε 1,95 ευρώ (2,13 δολάρια) αν επιθυμούν να επιστρέψουν κομμάτια ηλεκτρονικά, με τα χρήματα να αφαιρούνται από την επιστροφή χρημάτων τους, ανέφερε η Zara στην ισπανική της ιστοσελίδα. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι οι επιστροφές στο κατάστημα συνεχίζουν να είναι δωρεάν ακόμη και για τις αγορές που έγιναν online.

Τα Zara δεν είναι όμως η πρώτη αλυσίδα που επιβάλει χρεώσεις για τις επιστροφές των ηλεκτρονικών παραγγελιών. Ήδη η Massimo Dutti και η Pull&Bear που ανήκουν επίσης στην Inditex ακολουθούν αυτήν την πολιτική στην Ισπανία. Στις αρχές του περασμένου έτους, η Zara εισήγαγε τέλη για ορισμένες ηλεκτρονικές επιστροφές στη Βρετανία και σε άλλες βασικές αγορές, μετά από παρόμοια μέτρα από ανταγωνιστές όπως η Uniqlo ή η Next.

Αλλά και η μεγάλη Σουηδική αλυσίδα fast fashion Η&Μ, σύμφωνα με ανακοίνωσή της, στο εξής θα χρεώνει τους καταναλωτές για τις επιστροφές ενδυμάτων που αγοράστηκαν από το e-shop της εταιρείας.

Το υψηλότερο κόστος πρώτων υλών και ενέργειας, η έξοδος από τη ρωσική αγορά εν μέσω της σύγκρουσης με την Ουκρανία και η μείωση των καταναλωτικών δαπανών για είδη ένδυσης φαίνεται πως επιβαρύνουν τις δραστηριότητές των κολοσσών της μόδας. Έτσι, όπως όλα δείχνουν, οι εταιρείες προσπαθούν να εφαρμόσουν μέτρα εξοικονόμησης κόστους, όπως ο καθορισμός τελών επιστροφής.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις