Το άκρως κατατοπιστικό βίντεο που δημιούργησε η ΕΝ.Ε.Α.Π αποτελεί έναν πρακτικό οδηγό για την εφαρμογή του νέου νόμου

Επαγγελματίες σε μπαρ, καφέ και εστιατόρια, ιδιοκτήτες διαφόρων χώρων εστίασης αλλά και εργαζόμενοι σε σούπερ μάρκετ και μίνι μάρκετ, έρχονται καθημερινά σε επαφή με ανθρώπους που επιθυμούν να καταναλώσουν ή ακόμη και απλώς να αγοράσουν αλκοολούχα ποτά. Από μπύρα και κρασί, μέχρι τσίπουρο, βότκα, ουίσκι ή κοκτέιλ κτλ.

Το κρίσιμο ερώτημα ωστόσο είναι πώς θα διασφαλίσουν ότι μπορούν να τους εξυπηρετήσουν, νόμιμα και πάνω από όλα, με υπευθυνότητα.

Ο νέος νόμος «Προστασία των ανηλίκων από προϊόντα καπνού και αλκοόλ» που ψηφίστηκε τον Ιούλιο του 2025 προβλέπει πλέον την υποχρεωτική επαλήθευση ηλικίας από τις επιχειρήσεις, σε όσους ζητούν αλκοόλ. Τι σημαίνει αυτό; Ότι οι επαγγελματίες έχουν όχι μόνο το δικαίωμα αλλά και την υποχρέωση να ελέγχουν την ταυτότητα του πελάτη τους, προκειμένου να βεβαιωθούν ότι είναι ενήλικος.

Το εξαιρετικά κατατοπιστικό βίντεο που δημιούργησε η Ένωση Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών (ΕΝ.Ε.Α.Π), τους δείχνει με απλό τρόπο, πώς ακριβώς εφαρμόζεται στην πράξη. Άλλωστε ο ρόλος όσων εργάζονται σε όλους τους χώρους όπου πωλείται αλκοόλ είναι καθοριστικός για τη σωστή εφαρμογή του συγκεκριμένου νόμου.

Τι πρέπει να κάνει ο επαγγελματίας όταν ένας καταναλωτής νεαρός σε ηλικία, ζητά κάποιο αλκοολούχο πότο; Πώς θα επιβεβαιώσει ότι είναι πράγματι άνω των 18 ετών; Και πώς θα πρέπει να αντιδράσει εάν εκείνος δεν έχει μαζί του την ταυτότητα;

Όλες οι απαντήσεις δίνονται μέσα σε ένα σύντομο, άκρως κατατοπιστικό βίντεο.

Η Ένωση Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών (ΕΝ.Ε.Α.Π.) που εκπροσωπεί τις μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου στην Ελλάδα, οι οποίες εισάγουν και διακινούν το 80% των διεθνών premium μαρκών αλκοολούχων ποτών, επιδεικνύει σταθερά, υπεύθυνη στάση στο ζήτημα της ασφαλούς κατανάλωσης.

Στο πλαίσιο αυτό, σε συνεργασία με το υπουργείο Υγείας, η ΕΝ.Ε.Α.Π παρουσίασε το 2024 την καμπάνια «Rethink Drink». Μια πρωτοβουλία που είχε ως στόχο την ενημέρωση των νέων σχετικά με την ασφαλή και υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ.

Συνεχίζοντας να στηρίζει τις σχετικές πρωτοβουλίες του αρμόδιου Υπουργείου, συμβάλλει ενεργά στη διάδοση καλών πρακτικών στον κλάδο και μέσω της νέας αυτής δράσης, η οποία απευθύνεται προς τους επαγγελματίες, προκειμένου να τους ενημερώσει.

Το να καταναλώνουμε ωστόσο, με υπευθυνότητα, αλκοόλ και ακόμη περισσότερο να γνωρίζουμε πώς θα προστατέψουμε τους ανηλίκους, είναι κάτι που στην πραγματικότητα μας αφορά όλους: τόσο τους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις, όσο και τους ίδιους τους καταναλωτές.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις