Στους «κερδισμένους» του τουριστικού τζίρου τα σούπερ μάρκετ

Εστιατόρια και ταβέρνες σε δημοφιλή νησιά της χώρας είδαν για δεύτερο συνεχόμενο καλοκαίρι την κατανάλωση να μειώνεται. Επιχειρηματίες του κλάδου έκαναν μάλιστα λόγο, για περαιτέρω πτώση φέτος έως και κατά 20%.

Στο λιανεμπόριο, εν μέσω και των θερινών εκπτώσεων, οι τουριστικές περιοχές εμφάνισαν μεν καλύτερες επιδόσεις συγκριτικά με τη υπόλοιπη χώρα, ωστόσο η «ώθηση» που έδωσαν στον συνολικό τζίρο ήταν σαφώς μικρότερη σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, όπως εξηγούσαν εκπρόσωποι του κλάδου.

Της Ρομίνας Νικηφόρου

Στον αντίποδα, στους «κερδισμένους» του τουριστικού τζίρου συγκαταλέγονται και φέτος τα σούπερ μάρκετ καθώς οι περιοχές με αυξημένο τουρισμό, εμφανίζουν τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης σε σχέση με την υπόλοιπη επικράτεια.

Διψήφιος ρυθμός ανάπτυξης στα νησιά, έπεται η Κρήτη

Τα νησιά μάλιστα «τρέχουν» με διψήφιο ποσοστό, της τάξεως του 11,3%, όπως δείχνουν τα στοιχεία της NielseniQ για την περίοδο, από 30 Δεκεμβρίου 2024 έως 24 Αυγούστου 2025. Ακολουθεί η Κρήτη με άνοδο 9,7% σε σχέση με πέρσι και η Πελοπόννησος, περιοχή επίσης με αυξημένη παρουσία τουριστών, με 8,7%.

Στο σύνολο της χώρας οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν το ίδιο διάστημα κατά 7,8%, φτάνοντας τα 10,44 δισ. ευρώ έναντι 9,68 δισ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Τη μικρότερη ανάπτυξη μεταξύ των γεωγραφικών περιοχών, εμφανίζει η Αττική (6,5%), η οποία διαθέτει το μεγαλύτερο μερίδιο (40,5%) στις συνολικές πωλήσεις του κλάδου.

Η Θεσσαλονίκη κατέγραψε άνοδο 8,4%, η περιοχή Μακεδονίας – Θράκης αύξηση της τάξεως του 8,1% και η Κεντρική Ελλάδα 7,2%.

Τα παραπάνω στοιχεία από τις πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ, επιβεβαιώνουν ουσιαστικά την εικόνα που παρατηρήθηκε -σε ακόμη εντονότερο βαθμό – και το φετινό καλοκαίρι: τόσο οι Έλληνες όσο και οι ξένοι τουρίστες σε μία προσπάθεια να περιορίσουν τις δαπάνες των διακοπών τους, στράφηκαν στα σούπερ μάρκετ για να καλύψουν τις ανάγκες της διατροφής τους. Άλλωστε σύμφωνα και με την έρευνα που πραγματοποίησε το ΙΕΛΚΑ στις αρχές του καλοκαιριού, ένας στους 2 καταναλωτές δήλωνε πως μαγειρεύει συστηματικά και το 62% ότι επισκέπτεται συχνά σούπερ μάρκετ στις διακοπές του.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις