Τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων Circana για τις ανατιμήσεις στα βασικά αγαθά

Κατά 9,5% αυξήθηκαν μεσοσταθμικά οι τιμές στα σούπερ μάρκετ του πρώτο 5μηνο του έτους. Την ίδια στιγμή ο τζίρος ενισχύθηκε κατά 9,9% ενώ ο όγκος των πωλήσεων ήταν οριακά αυξημένος κατά 0,4%

Οι ανατιμήσεις συνολικά στα βασικά αγαθά και όχι μόνο στα τρόφιμα, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων Circana, συνεχίζουν να πιέζουν το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών.

Ανά κατηγορία προϊόντων, στο πρώτο πεντάμηνο του έτους, καταγράφηκαν αυξήσεις κατά 13,1% στα προϊόντα για τη φροντίδα του σπιτιού, κατά 9,7% στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής και κατά 9% στα τρόφιμα.

Συγκεκριμένα στην κατηγορία των τροφίμων οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών σε ετήσια βάση παρατηρήθηκαν σε γαλακτοκομικά και μαγειρικά συμπληρώματα. Διψήφιες ανατιμήσεις καταγράφηκαν και σε καθαριστικά και άλλα προϊόντα για το σπίτι καθώς και σε είδη προσωπικής υγιεινής.

Την ίδια στιγμή οι καταναλωτές συνεχίζουν να στρέφονται προς οικονομικότερες λύσεις με την κατηγορία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας να συνεχίζει να κερδίζει έδαφος, εμφανίζοντας ανάπτυξη κατά 19,4% σε ετήσια βάση με το μερίδιο της επί του συνόλου των πωλήσεων να φτάνει το 17,4%. Σημειώνεται ότι η κατηγορία των PL «έκλεισε» το 2022 με ανάπτυξη 16,4% και μερίδιο της τάξεως του 16,3%. Στην άνοδο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, εκτιμάται πως έχει συμβάλει και το μέτρο του Καλαθιού του Νοικοκυριού καθώς τα σούπερ μάρκετ περιλαμβάνουν πολλά προϊόντα της συγκεκριμένης κατηγορίας στις λίστες τους..

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις