Σούπερ μάρκετ: Πώς ξοδέψαμε 14,56 δισ. ευρώ στο 11μηνο του 2025

Ποια προϊόντα έβαλαν στο καλάθι οι καταναλωτές, ποιες περιοχές και ποιοι τύποι καταστημάτων ξεχώρισαν
Σχεδόν έναν μήνα πριν από το τέλος του έτους ο συνολικός λογαριασμός των Ελλήνων καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ έφτασε τα 14,56 δισ. ευρώ αυξημένος κατά 7,3% σε αξία, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Της Ρομίνας Νικηφόρου
Με βάση τα στοιχεία της NielsenIQ για την περίοδο από 30/12/2024 έως 23/11/25, οι πωλήσεις σε τρόφιμα και ποτά, που έχουν και τη μερίδα του λέοντος στο καλάθι των καταναλωτών (54,7% επί του συνόλου) αυξήθηκαν κατά 7%. Στα φρέσκα προϊόντα κατά 10,5%, στα προϊόντα για το σπίτι κατά 2% και στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής κατά 2,9%. Κατά 9,9% αυξήθηκαν οι πωλήσεις των προϊόντων bazaar.
Το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας φτάνει στο 24,4% στα ίδια περίπου επίπεδα με πέρσι (24,3%). Από την άλλη πλευρά, οι προωθητικές ενέργειες εμφανίζονται σημαντικά μειωμένες φέτος από το 54,4% το 2024, στο 37,9%.
Τα πολύ μικρά καταστήματα της γειτονιάς (sυperettes) εμφανίζουν τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης (9,2%) μεταξύ των τύπων σούπερ μάρκετ. Από κοντά και μικρά καταστήματα με 9,1% άνοδο αλλά και τα πολύ μεγάλα (hypermarkets) με 9%. Με 4,7% τρέχει η κατηγορία των «μεγάλων» σούπερ μάρκετ.
Ως προς τις γεωγραφικές περιοχές τα νησιά και η Κρήτη, λόγω και της αυξημένης παρουσίας τουριστών, καταγράφουν την υψηλότερη αύξηση με 10,5% και 9,4% αντίστοιχα. Ακολουθεί η Πελοπόννησος με 8,4%. Η Αττική εμφανίζει τον χαμηλότερο ρυθμό ανάπτυξης με 6% αν και έχει τη μεγαλύτερη συνεισφορά στον συνολικό τζίρο (40,7%) του κλάδου, ενώ στη Θεσσαλονίκη οι πωλήσεις «τρέχουν» με 8%.
Οι online πωλήσεις, τέλος όπως καταγράφονται από τη NielsenIQ για τις τέσσερις αλυσίδες: Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Μασούτης, ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, έφτασαν την ίδια περίοδο τα 253,6 εκατ. ευρώ εμφανίζοντας διψήφια αύξηση 10,1% και έχοντας συμμετοχή της τάξεως του 2,9% στον συνολικό τζίρο.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις










