Ποια προϊόντα έβαλαν στο καλάθι οι καταναλωτές, ποιες περιοχές και ποιοι τύποι καταστημάτων ξεχώρισαν

Σχεδόν έναν μήνα πριν από το τέλος του έτους ο συνολικός λογαριασμός των Ελλήνων καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ έφτασε τα 14,56 δισ. ευρώ αυξημένος κατά 7,3% σε αξία, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Της Ρομίνας Νικηφόρου

Με βάση τα στοιχεία της NielsenIQ για την περίοδο από 30/12/2024 έως 23/11/25, οι πωλήσεις σε τρόφιμα και ποτά, που έχουν και τη μερίδα του λέοντος στο καλάθι των καταναλωτών (54,7% επί του συνόλου) αυξήθηκαν κατά 7%. Στα φρέσκα προϊόντα κατά 10,5%, στα προϊόντα για το σπίτι κατά 2% και στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής κατά 2,9%. Κατά 9,9% αυξήθηκαν οι πωλήσεις των προϊόντων bazaar.

Το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας φτάνει στο 24,4% στα ίδια περίπου επίπεδα με πέρσι (24,3%). Από την άλλη πλευρά, οι προωθητικές ενέργειες εμφανίζονται σημαντικά μειωμένες φέτος από το 54,4% το 2024, στο 37,9%.

Τα πολύ μικρά καταστήματα της γειτονιάς (sυperettes) εμφανίζουν τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης (9,2%) μεταξύ των τύπων σούπερ μάρκετ. Από κοντά και μικρά καταστήματα με 9,1% άνοδο αλλά και τα πολύ μεγάλα (hypermarkets) με 9%. Με 4,7% τρέχει η κατηγορία των «μεγάλων» σούπερ μάρκετ.

Ως προς τις γεωγραφικές περιοχές τα νησιά και η Κρήτη, λόγω και της αυξημένης παρουσίας τουριστών, καταγράφουν την υψηλότερη αύξηση με 10,5% και 9,4% αντίστοιχα. Ακολουθεί η Πελοπόννησος με 8,4%. Η Αττική εμφανίζει τον χαμηλότερο ρυθμό ανάπτυξης με 6% αν και έχει τη μεγαλύτερη συνεισφορά στον συνολικό τζίρο (40,7%) του κλάδου, ενώ στη Θεσσαλονίκη οι πωλήσεις «τρέχουν» με 8%.

Οι online πωλήσεις, τέλος όπως καταγράφονται από τη NielsenIQ για τις τέσσερις αλυσίδες: Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Μασούτης, ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, έφτασαν την ίδια περίοδο τα 253,6 εκατ. ευρώ εμφανίζοντας διψήφια αύξηση 10,1% και έχοντας συμμετοχή της τάξεως του 2,9% στον συνολικό τζίρο.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις