Σούπερ μάρκετ: Ώθηση στις πωλήσεις από τα νησιά και τις τουριστικές περιοχές

Πώς «έτρεξαν» οι πωλήσεις το πρώτο τετράμηνο του 2025, στα νησιά, την Κρήτη και την ηπειρωτική χώρα
Τα νησιά, η Κρήτη αλλά και περιοχές με αυξημένη τουριστική κίνηση τροφοδοτούν την ανάπτυξη των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ ακόμη και τους μήνες εκτός καλοκαιρινής αιχμής.
Της Ρομίνας Νικηφόρου
Από τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων Circana για το πρώτο τετράμηνο του 2025 (Ιανουάριος – Απρίλιος), προκύπτει ότι τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης μεταξύ των περιοχών της χώρας εμφάνισαν τα νησιά (+9,4%), ακολούθησε η Πελοπόννησος με +8,9% και η Κρήτη με +8,5%.
Και στις τρεις παραπάνω γεωγραφικές περιοχές, ώθηση στον τζίρο των επιχειρήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου δίνει η αυξημένη παρουσία τουριστών ακόμη και σε περιόδους του έτους πέραν της τουριστικής σεζόν. Με αποτέλεσμα, οι πωλήσεις τους σε αξία να «τρέχουν» με υψηλότερο ρυθμό σε σχέση με εκείνες στο σύνολο κλάδου σε επίπεδο τετραμήνου (+7,4%). Από την άλλη πλευρά, η κεντρική Ελλάδα εμφανίζει άνοδο 6,2%, η Θεσσαλονίκη 5,6%, η βόρεια Ελλάδα 5,3% ενώ η Αττική 5,2%.
Τους καλοκαιρινούς μήνες η διαφορά είναι ακόμη πιο έντονη. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana για το καλοκαίρι του 2024, οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ των νησιών εμφάνισαν αύξηση σε αξία +8% και της Κρήτης +5,7%. Στην ηπειρωτική Ελλάδα αντίστοιχα, «έτρεξαν» με +3,9%.
Αυτός είναι άλλωστε και ο κυριότερος λόγος για τον οποίο οι τουριστικές περιοχές της χώρας και κυρίως τα νησιά, βρίσκονται σταθερά, τα τελευταία χρόνια, στο επίκεντρο του επενδυτικού ενδιαφέροντος των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Αναζητώντας είτε σημεία ώστε να αναπτύξουν νέα καταστήματα – συχνά προσαρμοσμένα στις διαφορετικές ανάγκες των συγκεκριμένων περιοχών, όπως π.χ, με διευρυμένο ωράριο – είτε διερευνώντας εξαγορές μικρότερων αλυσίδων ή ακόμη και μεμονωμένων καταστημάτων τους.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις