Το 68% των καταναλωτών, τόσο το 2022 όσο και το 2023, αγοράζει μόνο τα απαραίτητα

«Μαχαίρι» στις αγορές στο σούπερ, «κυνήγι» των προσφορών και στροφή προς οικονομικότερες μάρκες, αποτελούν ορισμένες από τις συνήθειες – «άμυνες» που έχουν αναπτύξει οι καταναλωτές  εν μέσω πληθωριστικών πιέσων, προκειμένου να συγκρατήσουν, σε όσο το δυνατό χαμηλότερα επίπεδα, το κόστος, απέναντι στις διαρκείς αυξήσεις στα τρόφιμα.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία του ετήσιου Shopper Trends συνεδρίου της NielsenIQ, μέσα σε ένα περιβάλλον στο οποίο η συντριπτική πλειονότητα των καταναλωτών βιώνει έντονα τη συνεχή αύξηση των τιμών, ως «μηχανισμός» συγκράτησης των προϋπολογισμών από τους καταναλωτές, επιλέγεται κατά κύριο λόγο ο περιορισμός των «πολυτελειών», με την έννοια της αγοράς των απολύτως βασικών αγαθών.

Σχεδόν 2 στους 3 αγοραστές δηλώνουν ότι έχουν ικανοποιητική γνώση των τιμών των προϊόντων που βρίσκονται μέσα στο «καλάθι» τους και αγοράζουν σε τακτική βάση, με τη συντριπτική πλειονότητά τους, να είναι σε θέση να αντιληφθεί τις όποιες αλλαγές τους. Την ίδια στιγμή, 1 στους 4 αγοραστές δηλώνει πως αλλάζει είτε μάρκα, είτε κατάστημα, ανάλογα με το πού, εντοπίζει τις καλύτερες προσφορές.

Από την ίδια έρευνα προκύπτει ότι το 68% των καταναλωτών, τόσο το 2022 όσο και το 2023, αγοράζει μόνο τα απαραίτητα, αποφεύγοντας όσα προϊόντα μπορούν να θεωρηθούν ως «πολυτέλειες» κατά τις αγορές στο σούπερ μάρκετ. Την ίδια στιγμή, αυξήθηκε στο 56%, το 2023, το ποσοστό των καταναλωτών που επιλέγει να αγοράσει προϊόντα τα οποία βρίσκονται σε προφορές. Τέλος, αυξημένο στο 35% εμφανίζεται και το ποσοστό – έναντι 31% το 2022 και 28% το 2021 – όσων στρέφονται προς οικονομικότερες μάρκες όταν ψωνίζουν στο σούπερ μάρκετ.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις