Τι δείχνει η πρώτη εικόνα στην αγορά

Θέση στα ράφια των μεγάλων αλυσίδων ηλεκτρονικών ειδών, των καταστημάτων παιχνιδιών, των συνοικιακών βιβλιοπωλείων αλλά και των σούπερ μάρκετ έχουν πάρει τα σχολικά είδη, καθώς ο χρόνος μετρά αντίστροφα για το πρώτο κουδούνι στα σχολεία.

Της Ρομίνας Νικηφόρου

Άλλωστε για πολλές επιχειρήσεις  του κλάδου, ο Σεπτέμβριος αποτελεί -μετά τα Χριστούγεννα και το Πάσχα- την τρίτη καλύτερη περίοδο του έτους, με τα σχολικά είδη να φέρνουν στο ταμείο τους έως και το 18% του συνολικού ετήσιου τζίρου. 

Για τις οικογένειες με παιδιά που πηγαίνουν σχολείο,από την άλλη πλευρά, αποτελεί μία περίοδο κατά την οποία κάθε χρόνο ο προϋπολογισμός του νοικοκυριού τους, επιβαρύνεται σημαντικά.  Έτσι, ειδικά εν μέσω των πληθωριστικών πιέσεων των τελευταίων ετών, η έρευνα αγοράς μέχρι την «τελική απόφαση» για την τσάντα, τα τετράδια και τα υπόλοιπα σχολικά είδη, γίνεται όλο και πιο εντατική. Σε μία προσπάθεια να ανταποκριθούν στις ανάγκες και τις …επιθυμίες των μαθητών και ταυτόχρονα. να συγκρατήσουν το κόστος των αγορών.

Η πρώτη εικόνα στην αγορά και η «δέσμευση» των σούπερ μάρκετ

Εξάλλου το εύρος των τιμών που συναντά κανείς στα ράφια είναι και τη φετινή χρονιά μεγάλο και ο λογαριασμός εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τι τελικά θα επιλέξουν: επώνυμα ή μη, προϊόντα, ελληνικής κατασκευής ή εισαγόμενα, φετινά ή παλαιότερα μοντέλα κτλ.

Ενδεικτικά, ένα κλασικό μπλε τετράδιο σε με online κατάστημα μεγάλης αλυσίδας πωλείται από 0,39 έως 0,99 ευρώ και σε άλλη φτάνει έως 1,65 ευρώ. Οι τιμές διαφέρουν ανάλογα με τον αριθμό των φύλλων, την επωνυμία του προϊόντας, την κατασκευή και την ποιότητα στο χαρτί.  Αντίστοιχα και στις σχολικές τσάντες, οι επώνυμες και τα νέα μοντέλα πωλούνται ακριβότερα. Έτσι, Μία απλή σχολική τσάντα ξεκινάει σε τιμές κάτω των 10 ευρώ. Μπορεί να φτάσει όμως ακόμη και πάνω από 60 ευρώ.

Οι τιμές στα σχολικά είδη μπαίνουν στο επίκεντρο και για το υπουργείο Ανάπτυξης. Ο υπουργός κ. Τάκης Θεοδωρικάκος συναντήθηκε τις προηγούμενες μέρες με την Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας και όπως δήλωσε ο ίδιος, οι εκπρόσωποι του κλάδου δεσμεύτηκαν ότι  οι τιμές στα σχολικά είδη που πωλούνται στις αλυσίδες θα παραμείνουν σταθερές σε σχέση με το 2024. «Είναι αναμφίβολα μια θετική εξέλιξη που ελπίζω να ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες επιχειρήσεις» τόνισε ο κ. Θεοδωρικάκος.

Τιμές στα ίδια επίπεδα με πέρσι στα σχολικά είδη που πωλούνταν στα σούπερ μάρκετ τον Αύγουστο, διαπίστωσε η μηναία έρευνα του ΙΕΛΚΑ. Συγκεκριμένα, στο σύνολο της κατηγορίας  παρατηρήθηκε μικρή μείωση της τάξεως του 0,7%, εν μέσω πάντως και των θερινών εκπτώσεων που βρίσκονταν σε ισχύ στην αγορά που ενδεχομένως να συνέβαλαν στη διαμόρφωση των τιμών.  Αναλυτικά, μικρή αύξηση καταγράφηκε στις κασετίνες (1,29%) και οριακή άνοδος  σε σχολικές τσάντες (0,87%) και τετράδια (0,15%). Στον αντίποδα μείωση -1,56% εμφάνισαν οι τιμές σε μολύβια-στυλό και -1,03% σε άλλες κατηγορίες σχολικών.

Από την πλευρά του ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος μιλώντας στην ΕΡΤ υπογράμμισε ότι τη φετινή χρονιά «δεν θα έχουμε καθόλου ανατιμήσεις στα σχολικά προϊόντα» συμπληρώνοντας μάλιστα πως  «περιμένουμε και κάποιες ελαφρές μειώσεις σε ορισμένες κατηγορίες.

«Χρειάζεται όμως παρ’ όλα αυτά, μια πάρα πολύ καλή έρευνα αγοράς από τους ίδιους τους καταναλωτές, διότι αυτή είναι που διασφαλίζει ότι τα έξοδα που θα κάνουμε για τα σχολικά προϊόντα, θα είναι όσο το δυνατόν μικρότερα, με την καλύτερη δυνατή ποιότητα. Οι καταναλωτές θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν όλα τα κανάλια, είτε τα φυσικά καταστήματα. είτε και το διαδίκτυο, το οποίο είναι πάρα πολύ καλό και χρήσιμο για συγκρίσεις μεταξύ προϊόντων» εξήγησε ο κ. Αναγνωστόπουλος.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις