Στο 10μηνο του έτους (Ιανουάριος – Οκτώβριος 2024) ο τζίρος των σούπερ μάρκετ έφτασε 9,957 δισ. ευρώ, αυξημένος κατά 3,5% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό μήνα ενώ ο όγκος των πωλήσεων αυξήθηκε κατά 3,7%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Circana, μεσοσταθμικά οι τιμές στο 10μηνο του έτους παρουσιάζουν οριακή μείωση της τάξεως του 0,1%, με τα τρόφιμα να αποτελούν τη μοναδική κατηγορία στην οποία καταγράφονται αυξήσεις στις τιμές ανά τεμάχιο (+0,8%) ενώ αντίθετα στα προϊόντα υγείας και ομορφιάς παρατηρείται μείωση κατά 3,7% και στα προϊόντα για το σπίτι κατά 2,1%.
Στα τρόφιμα η αξία των πωλήσεων αυξήθηκε κατά 4,5%, στα προϊόντα οικιακής φροντίδας 0,3% ενώ στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα με πέρσι. Παράλληλα ο όγκος πωλήσεων ενισχύθηκε κατά 3,7% στα τρόφιμα, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς κατά 3,8% και στα προϊόντα για το σπίτι κατά 2,5%.
Στις επιμέρους κατηγορίες προϊόντων, αύξηση στην αξία πωλήσεων καταγράφηκε στα συσκευασμένα τρόφιμα (1,9%), στα σνακ (3,6%), στα γαλακτοκομικά (4,6%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα (5,8%), στα υλικά μαγειρικής (4,6%), στα μη αλκοολούχα ποτά (7,5%), στα αλκοολούχα ποτά (7,2%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (3,9%), στα απορρυπαντικά και καθαριστικά (0,9%). Αντίθετα μείωση, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς (-4,1%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (-0,7%).Αύξηση στον όγκο πωλήσεων εμφάνισαν όλες οι κατηγορίες. Οι μεγαλύτερες καταγράφηκαν σε αλκοολούχα ποτά (7,6%), στα γαλακτοκομικά (7,4%), μη αλκοολούχα ποτά (6%), κατεψυγμένα τρόφιμα (5,6%), προϊόντα ατομικής φροντίδας και υγιεινής (5,1%), καθαριστικά σπιτιού (4%).
PL και προϊόντα σε προσφορά συνεχίζουν να «κερδίζουν» θέση στο καλάθι
Την ίδια στιγμή το μερίδιο των PL διαμορφώθηκε στο 26,7% αυξημένο κατά 5,5%, παίρνοντας ώθηση από την κατηγορία των τροφίμων που κινείται ανοδικά συγκριτικά με πέρσι, σε αντίθεση με τις άλλες δύο κατηγορίες υποχωρεί.
Τέλος, στο 25,6% διαμορφώνεται το ποσοστό των προϊόντων που πωλήθηκαν υπό κάποιας μορφής προωθητική ενέργεια, αυξημένο κατά 0,5 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρσι. Το υψηλότερο ποσοστό (28,9%), καταγράφεται στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας ενώ ακολουθούν τα είδη για τη φροντίδα σπιτιού με 26,5% όπου παρατηρείται και η μεγαλύτερη ένταση προσφορών. (ο,8 ποσοστιαίες μονάδες). Στα τρόφιμα το ποσοστό των προϊόντων που πωλήθηκαν υπό προωθητική ενέργεια έφτασε το 25,6%
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Κάντε εγγραφή στο newsletter του foodlife.gr για να μαθαίνετε ο,τι συμβαίνει στον κλάδο των τροφίμων και του λιανεμπορίου στην Ελλάδα αλλά και τις νέες διατροφικές τάσεις σε όλον τον κόσμο