Πώς χρησιμοποιούν οι Έλληνες την Τεχνητή Νοημοσύνη στις αγορές τους

Ως εργαλείο αναζήτησης πληροφοριών ή σύγκρισης τιμών η Τεχνητή Νοημοσύνη κερδίζει έδαφος και στους Έλληνες καταναλωτές
Η αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης κατά τη διαδικασία της αναζήτησης ή αγοράς προϊόντων και υπηρεσιών μπαίνει πλέον -έστω και σταδιακά -στην καθημερινότητα των Ελλήνων καταναλωτών, λειτουργώντας συμπληρωματικά με τον ανθρώπινο παράγοντα και δημιουργώντας νέα δεδομένα στην ελληνική αγορά.
Της Ρομίνας Νικηφόρου
Από την έρευνα που πραγματοποίησε το ΙΕΛΚΑ προκύπτει ότι περίπου 1 στις 3 δραστηριότητες στις όποιες οι Έλληνες χρησιμοποιούν περισσότερο την Τεχνητή Νοημοσύνη, σχετίζεται με κάποιο τρόπο με τις αγορές προϊόντων ή και υπηρεσιών. Για παράδειγμα το 39% έχει αξιοποιήσει την ΤΝ για αναζήτηση προϊόντων ή υπηρεσιών και το 26% την έχει συμβουλευτεί προκειμένου να προχωρήσει σε κάποια αγορά. Το 30% δηλώνει ότι τη χρησιμοποιεί για την αντιμετώπιση καθημερινών προβλημάτων και το 14% για την οργάνωση της καθημερινότητάς του.
Πώς εφαρμόζεται αυτό στην πράξη; Η πλειονότητα χρησιμοποιεί την Τεχνητή Νοημοσύνη γενικά για να αναζητήσει προϊόντα ή υπηρεσίες (43%) ή συγκεκριμένα προτού επισκεφθεί ένα κατάστημα (34%). Το 15% κάνει μάλιστα την αναζήτηση ενώ ήδη βρίσκεται εντός του καταστήματος. Το 13% έχει φωτογραφίσει/βιντεοσκοπήσει προϊόν για να ρωτήσει στη συνέχεια την ΤΝ. Ως εργαλείο σύγκρισης τιμών την έχει χρησιμοποιήσει το 13% ενώ σε ποσοστό 6% έχει δημιουργήσει μέσω αυτής, λίστα για το σούπερ μάρκετ.

Το ακόμη πιο ενδιαφέρον στοιχείο που προκύπτει από την έρευνα είναι οι προθέσεις τους σχετικά με την αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης στο μέλλον. Όπως αποτυπώνεται στις απαντήσεις των Ελλήνων, ακόμη κι εάν έως σήμερα δεν την έχουν χρησιμοποιήσει για τις αγορές τους, σχεδόν ένας στους δύο δηλώνει πως είναι πιθανό να το κάνει στο μέλλον.
Την ίδια στιγμή πάντως σε ό,τι αφορά ειδικά τα τρόφιμα και τη διατροφή, στο πρακτικό τους κομμάτι, οι καταναλωτές συνεχίζουν να δίνουν μεγάλη έμφαση στον ανθρώπινο παράγοντα. Ενδεικτικά, για την εξήγηση της χρήσης των τροφίμων, το 40% εμπιστεύεται το προσωπικό των σούπερ μάρκετ ενώ την ΤΝ μόνο 21%. Για προτάσεις συγκεκριμένης επωνυμίας προϊόντος, το προσωπικό των σούπερ μάρκετ το εμπιστεύεται το 33%, τους συγγενείς/φίλους το 32% και την ΤΝ μόλις το 12%. Από την άλλη πλευρά, η Τεχνητή Νοημοσύνη κερδίζει την εμπιστοσύνη τους για την εξήγηση των πληροφοριών της συσκευασίας (44%) ενώ το προσωπικό των σούπερ μάρκετ αποσπά μόλις το 17%. Όπως και για τις σωστές πληροφορίες διατροφής: Το 32% εμπιστεύεται την ΤΝ, «κανένα» το 44% και το προσωπικό σούπερ μάρκετ μόλις 10%. Σε αυτή την περίπτωση υψηλά ποσοστά εμπιστοσύνης εμφανίζουν οι επαγγελματίες διατροφής.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις









