Τι δείχνει έρευνα

Το 66% των Γερμανών έχει καλή ή πολύ καλή γνώμη για την Ελλάδα  με τον μέσο κάτοικο της χώρας να σκέφτεται συνειρμικά: διακοπές, ήλιο, καλό καιρό. Στη λίστα, ακολουθούν οι ελληνικές σπεσιαλιτέ: σχεδόν κάθε παιδί στη Γερμανία γνωρίζει το σουβλάκι, τη φέτα και το τζατζίκι.

Την εικόνα που έχουν οι Γερμανοί για την Ελλάδα αποτυπώνει έρευνα η Kapa Research σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 1.000 ατόμων, όπως αναφέρει η Deutsche Welle.

Σήμα κατατεθέν θεωρείται επίσης η φιλοξενία των ανθρώπων, όπως και τα αρχαία μνημεία και τα γραφικά νησιά. Οι αρνητικοί συνειρμοί βρίσκουν θέση μόνο στο κατώτατο άκρο της κλίμακας. Μόλις ένας στους δέκα Γερμανούς συνδέει σήμερα την Ελλάδα με έννοιες όπως κρίση, φτώχεια ή χρεοκοπία. Στη συνείδηση των περισσοτέρων, το Metaxa, το ούζο και η ρετσίνα ζυγίζουν περισσότερο από τις αναταράξεις της ευρωκρίσης πριν από δέκα χρόνια.

Μία δεύτερη διαπίστωση της έρευνας είναι η εξής: οι Γερμανοί τρέφουν θερμότερα αισθήματα απέναντι στην Ελλάδα απ’ ό,τι οι Έλληνες απέναντι στη Γερμανία. Μία εξήγηση για αυτό, σημειώνει η DW, βρίσκεται στην ιστορία: σημαντικά γεγονότα του κοινού παρελθόντος αξιολογούνται και ερμηνεύονται με διαφορετικό τρόπο. Ιδίως η περίοδος της ναζιστικής κατοχής και οι σχετικές αξιώσεις για αποζημιώσεις, αργότερα η κρίση του ευρώ, που έφερε την Ελλάδα στο χείλος της καταστροφής, καθώς και οι τότε αντιδράσεις της Γερμανίας, έχουν αφήσει βαθιές πληγές στη συλλογική μνήμη πολλών Ελλήνων.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις