Ο Έλληνας καταναλωτής επιθυμεί να προβεί σε επιλεκτική και ποιοτική αύξηση κατανάλωση, πάντα μέσα στα όρια της οικονομικής του αντοχής, σύμφωνα με την έρευνα της EY

Η πρόθεση για μείωση των δαπανών από τους Έλληνες καταναλωτές εξακολουθεί να κυριαρχεί ως τάση και σε αρκετές περιπτώσεις μάλιστα να ενισχύεται.

Την ίδια στιγμή, ωστόσο, όπως διαπιστώνει η έρευνα EY Future Consumer Index Ελλάδα 2025, το ποσοστό όσων σκοπεύουν να αυξήσουν τις δαπάνες τους, το επόμενο τετράμηνο φαίνεται να ενισχύεται σε όλες τις προϊοντικές κατηγορίες.

Τα υψηλότερα επίπεδα περιορισμένης κατανάλωσης (σε ποσοστά που κυμαίνονται περί του 70%-80%) αφορούν, κατά κύριο λόγο, προϊόντα μη βασικής κατανάλωσης, όπως προϊόντα πολυτελείας ή διαρκή αγαθά, δαπάνες αναψυχής, όπως φαγητό από έξω, αλκοολούχα ποτά ή ψυχαγωγικές δραστηριότητες εκτός σπιτιού, αλλά και μικρές προσωπικές απολαύσεις μικρότερου κόστους, όπως πρόχειρα γεύματα, σνακ ή δώρα για τρίτους/φιλανθρωπικές δωρεές.

Ωστόσο, σύμφωνα πάντα με την έρευνα, οι κατηγορίες όπου καταγράφεται εντονότερα η αυξητική αυτή τάση υποδηλώνουν παράλληλα ότι, κουρασμένος από την παρατεταμένη περίοδο ύφεσης, ο Έλληνας καταναλωτής επιθυμεί στο επόμενο διάστημα να προβεί σε επιλεκτική, και μάλλον ποιοτική, αύξηση κατανάλωσης, σαφώς μέσα στα όρια της οικονομικής του αντοχής.

Υψηλότερη πρόθεση αύξησης της κατανάλωσης στο επόμενο τετράμηνο, σε σύγκριση με την προηγούμενη μέτρηση, διαπιστώνεται σε δύο διακριτές ομάδες προϊοντικών κατηγοριών:

  • Προσωπική φροντίδα και τρόπος ζωής, για παράδειγμα, συνδρομή σε γυμναστήρια, εξοπλισμός άθλησης/άσκησης, ρούχα και υποδήματα, όπως επίσης διακοπές και ταξίδια αναψυχής, αναδεικνύοντας την ανάγκη του Έλληνα καταναλωτή για αποφόρτιση και ψυχική ανάταση.
  • Αλλά και σε: βασικά τρόφιμα και προϊόντα καθημερινής διατροφής, τα οποία σηματοδοτούν τον πυρήνα της φροντίδας για την οικογένεια.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις