Τι δείχνει έρευνα του Ινστιτούτου της ΕΣΕΕ για λογαριασμό της Visa

Υποψιασμένοι για τις διαδικτυακές απάτες στις ηλεκτρονικές αγορές και κυρίως σε εκείνες που προβάλλονται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εμφανίζονται σε έναν σημαντικό βαθμό οι Έλληνες, χωρίς αυτό να σημαίνει ωστόσο ότι καταφέρνουν πάντα να μην πέσουν θύματα απάτης.

Ειδικά όσον αφορά στο περιεχόμενο που δημιουργείται μέσω της Τεχνητής Νοημοσύνης, πέραν των νέων σε ηλικία, οι περισσότεροι δεν είναι σίγουροι ότι μπορούν να το αναγνωρίσουν και να το διαχωρίσουν από την πραγματικότητα.

Της Ρομίνας Νικηφόρου

Σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ για λογαριασμό της Visa, σχεδόν 6 στους 10 καταναλωτές δηλώνουν πως συναντούν πιο συχνά, σε σχέση με το προηγούμενο 12μηνο, ύποπτο περιεχόμενο που σχετίζεται με online αγορές.

Το πρώτο «καμπανάκι» που χτυπά – όπως δηλώνουν 6 στους 10 – είναι όταν μία προσφορά που εντοπίζουν, φαίνεται υπερβολικά καλή για να είναι αληθινή.

Οι 5 στους 10 είναι «υποψιασμένοι» όταν η ανάρτηση προέρχεται από άγνωστη πηγή ή brand. Το 46%  των καταναλωτών είναι καχύποπτο όταν η ποιότητα του περιεχομένου είναι χαμηλή αλλά και όταν η μέθοδος πληρωμής μοιάζει ασυνήθιστη ή μη ασφαλής. Παράλληλα το 44% είναι επιφυλακτικό απέναντι σε έναν λανθασμένο ή ύποπτο σύνδεσμο URL ενώ το 38% όταν η προσφορά είναι περιορισμένης χρονικής διάρκειας.

Την ίδια στιγμή που οι καταναλωτές εμφανίζονται υποψιασμένοι για τους σωστούς λόγους, δεν λείπουν τα περιστατικά εξαπάτησης. Το 43% δηλώνει πως στοχοποιήθηκε αλλά χωρίς άμεσες επιπτώσεις.

Οικονομικές απώλειες δηλώνει το 22% με την πλειονότητά τους (33%) να χάνει ποσά έως 50 ευρώ. Το 30% έχασε ποσά από 50 έως 190 ευρώ και το 12% από 200 έως 499 ευρώ. Για το 16% η οικονομική απώλεια ήταν άνω των 500 ευρώ.

Δεν είναι ωστόσο μόνο οι οικονομικές επιπτώσεις που βαραίνουν όσους εξαπατήθηκαν στις συναλλαγές τους. Το 17% υφίσταται συναισθηματική ταλαιπωρία όπως άγχος, στρες και ντροπή για αυτό που συνέβη ενώ στο 16% προκαλείται δισταγμός ή φόβος απέναντι στις online αγορές.

Μετά τα περιστατικά εξαπάτησης, το 41% δηλώνει πως στη συνέχεια έγινε ή θα γίνει πιο προσεκτικό, παραμένει ωστόσο πρόθυμο να εμπιστευτεί μικρότερες ή νέες επιχειρήσεις για διαδικτυακές αγορές. Ωστόσο, σε ένα σημαντικό  ποσοστό της τάξεως του 37%, οι καταναλωτές δηλώνουν ότι περιορίζουν τις αγορές τους μόνο σε μεγάλες, γνωστές επιχειρήσεις.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις