PepsiCo Hellas: Επιστρέφει στην Ελλάδα το 60% της παραγωγής αναψυκτικών έως το τέλος του 2025

Η εταιρεία κατέγραψε αύξηση 18,45% των πωλήσεών της το 2023
Επεκτείνοντας τη στρατηγική του «επαναπατρισμού» της παραγωγής των αναψυκτικών στη χώρα μας, η PepsiCo Hellas στοχεύει να έως το τέλος του 2025 να έχει φέρει στην Ελλάδα, το 60% της παραγωγής των αναψυκτικών.
Της Ρομίνας Νικηφόρου
Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία διευρύνει και τη συνεργασία της με την NU AQUA για την παραγωγή των φιαλών rPET στο εργοστάσιο του Λουτρακίου.
Υπενθυμίζεται πως η η PepsiCo Hellas, από τον Μάρτιο του 2023, έχει επαναπατρίσει τα αναψυκτικά ΗΒΗ με την παραγωγή των κουτιών αλουμινίου στο εργοστάσιο της ΕΨΑ στο Βόλο, ενώ με την επαναλειτουργία της εμβληματικής μονάδας παραγωγής και εμφιάλωσης του φυσικού μεταλλικού νερού, Λουτρακίου Κορινθίας, σε συνεργασία με την N.U. AQUA, ανέλαβε τη διανομή του φυσικού μεταλλικού νερού “Eonio Loutraki”.
Επίσης ήδη στην παραγωγική μονάδα των σνακ του Αγίου Στεφάνου παράγονται σήμερα 42 μάρκες προϊόντων σνακς (19 είδη Snacks και 23 flavors Πατάτας), συνολικά, περισσότεροι από 200 κωδικοί, φτάνοντας την παραγωγή σχεδόν 0,5 εκατ. συσκευασιών την ημέρα. Παράλληλα, σχεδιάζει και την ενσωμάτωση της παραγωγής των Quacker στην υπερσύγχρονη μονάδα της.
Η εταιρεία συνεχίζει να στηρίζει τους Έλληνες παραγωγούς, ενδυναμώνοντας τη σχέση συνεργασίας μαζί τους, με την παροχή εκπαίδευσης και τεχνογνωσίας υψηλού επιπέδου μέσω της εφαρμογής του καινοτόμου προγράμματος Αγροτικής Ψηφιοποίησης (Agro Digitization). Με σημαντικό μέρος των πρώτων υλών να προέρχεται από τοπικά αγροτικά προϊόντα η PepsiCo Hellas αγοράζει ετησίως περισσότερους από 20 χιλιάδες τόνους πατάτας από Έλληνες παραγωγούς.
Αύξηση 18,45% των πωλήσεων το 2023
Όπως προκύπτει από τα οικονομικά αποτελέσματα του 12μήνου του 2023, η εταιρεία παρουσιάζει ενοποιημένο κύκλο εργασιών στα 238.289.049,45 εκατ. ευρώ, αυξημένο σε σχέση με το 2022 κατά 18,45%. Παρουσίασε μικτό κέρδος χρήσεως που ανήλθε σε στα 101.255.900,41 ευρώ, έναντι ποσού 83.580.333,86 ευρώ τη χρήση 2022. Η παραπάνω αύξηση (21,15%) οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αισθητή άνοδο των πωλήσεων.
Σημαντική συνεισφορά στην ανοδική πορεία των πωλήσεων, είχαν προϊόντα όπως τα Lay’s, τα Ruffles, τα Doritos, τα Kinder, το Lipton και η Pepsi. Το κόστος πωλήσεων εμφάνισε επίσης άνοδο (16,53%), κυρίως λόγω του αυξημένου κόστους αγοράς των εμπορευμάτων και των πρώτων υλών, σε σχέση με τα αντίστοιχα ποσά για τη χρήση 2022.
Συγκεκριμένα, το κόστος πωλήσεων ανήλθε για τη χρήση του 2023 σε € 137.033.149,04, έναντι € 117.597.051,05 για τη χρήση του 2022. Τα καθαρά αποτελέσματα προ φόρων (κέρδη) διαμορφώθηκαν σε € 2.624.207,50 έναντι € 5.739.983,98 την προηγούμενη χρήση. Η αύξηση στα έξοδα διάθεσης κατά ποσό € 13.859.625,52 σε σχέση με το 2022, όπως επίσης και η μείωση στα κέρδη από τη διάθεση μη κυκλοφορούντων στοιχείων (κατά ποσό € 6.093.843 – πώληση εργοστασίου Λουτρακίου το 2022), αιτιολογούν σε μεγάλο βαθμό τη μεταβολή στα κέρδη προ φόρων.
Όπως επισημαίνει η εταιρεία, αντιμετωπίζοντας συνεχείς προκλήσεις όπως οι γεωπολιτικές εντάσεις και συγκρούσεις στη Μέση Ανατολή και την Ουκρανία καθώς και τη συνέχιση των επιθέσεων στην Ερυθρά Θάλασσα, η PepsiCo Hellas έδωσε ιδιαίτερη βαρύτητα στον περιορισμό των σταθερών εξόδων και στην επίτευξη καλύτερων τιμών στην αγορά των πρώτων υλών. Ταυτόχρονα, εστίασε αφενός στη διατήρηση της σταθερής πορείας της και αφετέρου στην υλοποίηση επενδύσεων που στοχεύουν τόσο στην ανάπτυξη και παραγωγή νέων προϊόντων όσο και στη χρήση σύγχρονων εργαλείων προώθησης πωλήσεων στην ελληνική αγορά.
Τα σχέδια για το 2024
Όπως επισημαίνει η εταιρεία, με βασικό άξονα τη διατήρηση της υψηλής ποιότητας των προϊόντων της και με σεβασμό στο περιβάλλον και τις αρχές της κυκλικής οικονομίας, στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδιασμού της, επικεντρώνεται στην ψηφιοποίηση, την προσφορά προϊόντων με υψηλότερη διατροφική αξία και προσιτές τιμές αλλά και στη μεγαλύτερη ενεργειακή εξοικονόμηση.
Συγκεκριμένα για το 2024 σχεδιάζει:
- Την περαιτέρω ανάπτυξη υφιστάμενων προϊόντων, καθώς και την προώθηση νέων στην αγορά, έχοντας ως στόχο τη βέλτιστη ανταπόκριση στις νέες ανάγκες των καταναλωτών για προϊόντα με ενισχυμένο διατροφικό προφίλ.
- Την περαιτέρω υλοποίηση της στρατηγικής προσέγγισης της αγοράς με τη δημιουργία νέων ισχυρών και σταθερών συνεργασιών, αλλά και τη μεταφορά τεχνογνωσίας και εκπαίδευσης σε νέα ψηφιακά εργαλεία των συνεργατών – προμηθευτών.
- Το μετασχηματισμό της εφοδιαστικής αλυσίδας με γνώμονα τη βελτιστοποίηση της ροής των προϊόντων και την παροχή ακόμη καλύτερων και πιο ευέλικτων υπηρεσιών.
- Τη συνέχιση και ενίσχυση των δράσεων κοινωνικής υπευθυνότητας της Εταιρίας σε 3 βασικούς άξονες: Υγιής επιχειρηματική ανάπτυξη, Έμφαση στο περιβάλλον και Ανταπόδοση στην κοινωνία.
- Την υλοποίηση συνεργειών και δράσεων για τη μείωση των λειτουργικών της εξόδων με στόχο τη βελτίωση των οικονομικών δεικτών, αξιοποιώντας στο μέγιστο τις οικονομίες κλίμακας.
Παράλληλα η εταιρεία λαμβάνει σημαντικές πρωτοβουλίες στον τομέα της ανακύκλωσης (χρήση 100% ανακυκλώσιμου πλαστικού) και επενδύει στη συνεχή εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού μέσω εθελοντικών δράσεων για την προστασία του πλανήτη (Green Team Hellas).
Επιπλέον, συμβάλλει στη μείωση της ενέργειας και των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (εγκατάσταση φωτοβολταϊκού συστήματος 1.500 kW στο εργοστάσιο για κάλυψη του 35% των αναγκών, πιλοτική χρήση του πρώτου ηλεκτρικού van, ενώ πάνω από το 95% της παραγωγικής διαδικασίας επιτυγχάνεται με τη χρήση καινοτόμων, σύγχρονων συστημάτων, ενώ και το 55% του φρέσκου νερού που εισέρχεται στην παραγωγή ανακυκλώνεται και επαναχρησιμοποιείται για περιφερειακές εργασίες του εργοστασίου. Έχει, επίσης, συνάψει σύμβαση ενεργειακής απόδοσης με Co-man & 3PL για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών σταθμών συνολικής ισχύος 1.019 kWp, με σκοπό τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και την επίτευξη εξοικονόμησης ηλεκτρικής ενέργειας.
Όπως επισημαίνεται ακόμη, η διασφάλιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και η συμπερίληψη, αποτελούν βασικό ζήτημα για την PepsiCo Hellas. Με 900+ εργαζόμενους και ένα ισχυρό δίκτυο συνεργατών, η PepsiCo Hellas παραμένει προσηλωμένη στον επιχειρηματικό της σχεδιασμό για ανάπτυξη με ισχυρό κοινωνικό αποτύπωμα.
Η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει στην αναβάθμιση και εκπαίδευση των ταλέντων και δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού της μέσα από προγράμματα upskilling και reskilling και επιπλέον ανταποκρίνεται στους νέους τρόπους εργασίας τόσο μέσω τηλεργασίας όσο και μέσω της ψηφιοποίησης.
Στο πλαίσιο της κοινωνικής υπευθυνότητάς της αλλά και της ουσιαστικής κοινωνικής αλληλεγγύης απέναντι στους συμπολίτες που περνούν δύσκολες στιγμές, έχοντας ως στόχο πάντα την ουσιαστική στήριξη των τοπικών κοινωνιών, η Εταιρία συνεχίζει να βρίσκεται δίπλα στις ευάλωτες κοινωνικά ομάδες, ενισχύοντας για ακόμη μια χρονιά τη συνεργασία της με αναγνωρισμένες ΜΚΟ: «Η Αποστολή», Παιδικά Χωριά SOS, Make-A-Wish Ελλάδος, Τράπεζα Τροφίμων, κ.α.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις