Όμιλος Fourlis: Τι σχεδιάζει για ΙΚΕΑ, Intersport, Foot Locker και Holland & Barrett

Από την αρχή του 2025 έως σήμερα οι πωλήσεις του Ομίλου καταγράφουν αύξηση περίπου +6% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο
Την επέκταση του δικτύου και στους τρεις κλάδους – οικιακού εξοπλισμού, αθλητικών ειδών και υγείας & ευεξίας – στους οποίους δραστηριοποιείται, σχεδιάζει ο Όμιλος Fourlis.
Της Ρομίνας Νικηφόρου
Σε ό,τι αφορά το brand ΙΚΕΑ, σχεδιάζεται η σταδιακή ανάπτυξη καταστημάτων «νέας γενιάς» σε αστικές περιοχές στο άμεσο μέλλον ενώ για το 2028 έχει προγραμματιστεί η λειτουργία νέου καταστήματος IKEA στο Ελληνικό. Αυτή τη στιγμή, συνολικά σε Ελλάδα, Βουλγαρία και Κύπρο, ο όμιλος λειτουργεί 22 φυσικά καταστήματα διαφόρων τύπων. Συγκεκριμένα 15 καταστήματα (10 μεγάλου & μεσαίου μεγέθους και 5 νέας γενιάς) και 7 Pick-up-and-Order Points, καθώς και 3 ηλεκτρονικά καταστήματα που εξυπηρετούν και τις τρεις χώρες. Στις πιο πρόσφατες, ως τώρα, προσθήκες στο δίκτυο, περιλαμβάνονται το νέο κατάστημα IKEA στην Πάτρα που άνοιξε τον Οκτώβριο του 2024, το νέο IKEA στο Ηράκλειο Κρήτης το οποίο λειτούργησε τον Απρίλιο του 2025 και ένα κέντρο Σχεδιασμού και Παραγγελιών που άνοιξε στο Pernik της Βουλγαρίας τον Μάρτιο του 2025.
Στον κλάδο Αθλητικών Ειδών, ο Όμιλος μετρά 120 καταστήματα INTERSPORT (64 καταστήματα στην Ελλάδα, 39 στη Ρουμανία, 11 στη Βουλγαρία και 6 στην Κύπρο) και πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου σε όλες τις χώρες καθώς και 9 φυσικά καταστήματα Foot Locker (3 στη Βουλγαρία, 3 στην Ελλάδα και 3 στη Ρουμανία) και μια πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα. Σημειώνεται πως ,ετά τη στρατηγική συνεργασία με τη Foot Locker που υπεγράφη τον Αύγουστο του 2024 και το άνοιγμα των πρώτων καταστημάτων στη Βουλγαρία τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους, ο όμιλος ολοκλήρωσε φέτος τον Απρίλιο την εξαγορά των δραστηριοτήτων της εταιρείας στην Ελλάδα και τη Ρουμανία. Με τη συγκεκριμένη κίνηση παραχωρούνται στον όμιλο Fourlis τα αποκλειστικά δικαιώματα ανάπτυξης καταστημάτων Foot Locker σε 8 χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης: Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία, Κύπρο, Σλοβενία, Κροατία, Βοσνία & Ερζεγοβίνη και Μαυροβούνιο. Σε ό,τι αφορά το brand INTERSPORT, 4 νέα καταστήματα λειτούργησαν από την αρχή του 2025, -συμπεριλαμβανομένου και του, πρώτου στον κόσμο, καταστήματος INTERSPORT Football Club στην Αθήνα τον Μάρτιο – με περαιτέρω επέκταση να προγραμματίζεται για την Κύπρο, τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία.
Σε ό,τι αφορά τη Holland & Barrett, με την όποια ο όμιλος Fourlis δραστηριοποιείται στον κλάδο Υγείας και Ευεξίας, ο όμιλος Fourlis διατηρεί σήμερα 11 φυσικά σημεία πώλησης στην Αθήνα, στο πλαίσιο μιας ανανεωμένης στρατηγικής ανάπτυξης καταστημάτων. Αυτή, περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, και το μοντέλο Shop-in-Shop στην ΑΒ Βασιλόπουλος, καθώς και την πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου που καλύπτει όλη την Ελλάδα. Στο προσεχές διάστημα, θα προστεθεί και δραστηριότητα χονδρικής πώλησης, ξεκινώντας με συνεργασίες με την INTERPORT και τα AB Βασιλόπουλος.
Η πορεία των πωλήσεων τους πρώτους μήνες του 2025
Σύμφωνα με σχετική ενημέρωση για τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2025 οι πωλήσεις της Fourlis διαμορφώθηκαν στα 118,2 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 1,7% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό. Το περιθώριο μικτού κέρδους διαμορφώθηκε σε 46,7% έναντι 44,5% την αντίστοιχη περίοδο του 2024 ενώ οι λειτουργικές ζημιές μειώθηκαν στα 2,5 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 3 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο του Α’ 2024, επιτυγχάνοντας βελτίωση κατά 16,8% σε ετήσια βάση. Παράλληλα τον Φεβρουάριο, ο όμιλος ολοκλήρωσε την ιδιωτική τοποθέτηση του 16% του μετοχικού κεφαλαίου της Trade Estates κάτι που επέτρεψε την αποενοποίηση της Trade Estates και μείωσε τον καθαρό δανεισμό κατά 29 εκατ., ενισχύοντας τη χρηματοοικονομική ευελιξία για μελλοντική ανάπτυξη. Η επίδραση από την πώληση του μετοχικού κεφαλαίου της Trade Estates ανήλθε σε 6,4 εκατ. ευρώ κέρδος στις ενοποιημένες οικονομικές καταστάσεις του ομίλου Fourlis για το πρώτο τρίμηνο του 2025.
Με βάση την έως πορεία του β’ τριμήνου, από την αρχή του 2025 έως και σήμερα, οι πωλήσεις του ομίλου καταγράφουν αύξηση περίπου +6% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους (+14% στο Β’ τρίμηνο 2025 έως σήμερα). Οι πωλήσεις στον κλάδο Οικιακού Εξοπλισμού είναι αυξημένες κατά +3% από την αρχή του έτους (+9% στο Β’ τρίμηνο έως σήμερα), ενώ ο κλάδος Αθλητικών Ειδών συνεχίζει τη θετική πορεία με αύξηση +12% από την αρχή του έτους (+20% στο Β’ τρίμηνο έως σήμερα).
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις