Matcha: Το ιαπωνικό πράσινο τσάι που έγινε viral – Γιατί μειώνονται τα αποθέματα

Το hashtag "Matcha Tok" έχει συγκεντρώσει δεκάδες εκατομμύρια προβολές
Η παγκόσμια μανία για το ιαπωνικό πράσινο τσάι matcha καθοδηγείται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με influencers να μοιράζονται συμβουλές, κριτικές και συνταγές.
Το hashtag “Matcha Tok” έχει συγκεντρώσει εκατομμύρια προβολές.
Όπως επισημαίνει το ΒΒC, η αυξανόμενη δημοτικότητα του Matcha συνδέεται επίσης με την άνθηση του τουρισμού στην Ιαπωνία μετά την πανδημία , με την πτώση της ισοτιμίας για το νόμισμα της χώρας, να την καθιστά ελκυστικό προορισμό και παράλληλα να ενισχύεται η ζήτηση για ιαπωνικά προϊόντα.
Εν μέσω της μεγάλης δημοσιότητας για το προϊόν, η ζήτηση αυξάνεται ραγδαία. Η Λόρεν Πέρβις, εισαγωγέας τσαγιού από τις ΗΠΑ λέει στο BBC ότι οι πελάτες της βλέπουν τα αποθέματα που κάποτε κάλυπταν τον μήνα να εξαντλούνται σε λίγες μέρες. «Ορισμένες καφετέριες ζητούν ακόμη και ένα κιλό την ημέρα. Θέλουν απεγνωσμένα να ανταποκριθούν», λέει η κα Πέρβις, η οποία διευθύνει την Mizuba Tea Co.
Αλλά αυτή η αυξανόμενη ζήτηση, σε συνδυασμό με τις μικρότερες καλλιέργειες τσαγιού λόγω των καυσώνων και των δασμών των ΗΠΑ στην Ιαπωνία, ωθεί επίσης προς τα πάνω τις τιμές του matcha.
Παραδοσιακά, το Matcha – το οποίο είναι περιζήτητο για τα οφέλη του για την υγεία, την καφεΐνη και τη γεύση του – είναι το προϊόν μίας εξαιρετικά εξειδικευμένης διαδικασίας. Παρασκευάζεται από φύλλα πράσινου τσαγιού που ονομάζονται tencha, τα οποία διατηρούνται στη σκιά για εβδομάδες, όσο ακόμα αναπτύσσονται. Αυτό το βήμα είναι κρίσιμο για την ανάπτυξη της χαρακτηριστικής γεύσης “umami” του τσαγιού – μιας αλμυρής γεύσης που συμπληρώνει τη φυσική του γλυκύτητα. Τα φύλλα συλλέγονται, ξηραίνονται και αλέθονται σε σκόνη, χρησιμοποιώντας πέτρινους μύλους, οι οποίοι μπορούν να παράγουν μόλις 40 γραμμάρια matcha την ώρα.
Αλλά τους τελευταίους μήνες, οι καλλιεργητές δυσκολεύονται, καθώς οι καύσωνες έχουν πλήξει τις καλλιέργειες. Στην περιοχή του Κιότο, από όπου προέρχεται περίπου 1/4 της tencha της Ιαπωνίας, ο ζεστός καιρός έχει οδηγήσει σε κακές συγκομιδές, ακόμη και καθώς η ζήτηση έχει αυξηθεί στα ύψη. Η χώρα αντιμετωπίζει επίσης έλλειψη αγροτών καθώς ο πληθυσμός της γερνάει και οι νέοι δεν δείχνουν ενδιαφέρον για τον κλάδο.
Τα καταστήματα στο Ούτζι, μια πόλη στο Κιότο διάσημη για το μάτσα, συχνά βλέπουν τα ράφια τους να αδειάζουν από τους τουρίστες μόλις ανοίγουν οι πόρτες τους. Ως αποτέλεσμα, πολλοί λιανοπωλητές έχουν θέσει όρια στο πόσο μπορούν να αγοράσουν οι πελάτες.
Η παραγωγή matcha σχεδόν τριπλασιάστηκε μεταξύ 2010 και 2023, σύμφωνα με το υπουργείο Γεωργίας της Ιαπωνίας. Επίσης, οι εξαγωγές πράσινου τσαγιού, συμπεριλαμβανομένου του matcha, αυξήθηκαν επίσης κατά 25% πέρυσι στα 36,4 δισεκατομμύρια γιεν (250 εκατομμύρια δολάρια).
Με πληροφορίες από BBC
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις