Γιατί το κόκκινο είναι ο απόλυτος «πρωταγωνιστής» στη χριστουγεννιάτικη διακόσμηση

Ένας συνδυασμός παραγόντων καθιέρωσε το κόκκινο ως χρώμα των Χριστουγέννων
Στο κόκκινο των Χριστουγέννων ωστόσο καθοριστικός και ο συνδυασμός μίας στρατηγικής μάρκετινγκ με τη λαϊκή παράδοση. Ο Άγιος Βασίλης, όπως τον γνωρίζουμε σήμερα, έχει ρίζες στις ευρωπαϊκές παραδόσεις, ιδιαίτερα σε εκείνες που σχετίζονται με τον Άγιο Νικόλαο, επίσκοπο των Μύρων τον 4ο αιώνα, γνωστό για τη γενναιοδωρία του προς τα παιδιά. Με τα χρόνια, ο Άγιος Βασίλης απεικονίστηκε με ρούχα σε διάφορα χρώματα, πράσινο, μπλε, λευκό, ανάλογα με την τοπική παράδοση. Πριν το 1930, σε πολλές χριστουγεννιάτικες κάρτες κυριαρχούσε το πράσινο, ενώ στη Ρωσία, ως «Παππούς Παγωνιά», φορούσε γαλάζιο παλτό με γούνινη επένδυση.
Το 1931, η Coca-Cola ανέθεσε στον εικονογράφο Haddon Sundblom να σχεδιάσει τον Άγιο Βασίλη για τις χριστουγεννιάτικες διαφημίσεις της. Οι εικόνες αυτές άλλαξαν την απεικόνιση του Άγιου Βασίλη: ντυμένος με κόκκινα ρούχα, πυκνή λευκή γενειάδα και χαμόγελο. Αυτή η απεικόνιση επηρέασε τόσο έντονα την ποπ κουλτούρα, που άλλαξε τις χριστουγεννιάτικες παραδόσεις και τις διακοσμήσεις
Ένα άλλο σύμβολο των Χριστουγέννων που συνδέεται με το κόκκινο είναι το Αλεξανδρινό. Αυτό το διακοσμητικό φυτό έγινε διάσημο χάρη στο σχήμα και το χρώμα του, και αποτελεί βασικό στοιχείο των χριστουγεννιάτικων στολισμών, όχι μόνο λόγω του χρώματος. Το φυτό, με καταγωγή από το Μεξικό, έφτασε στις ΗΠΑ στα τέλη του 19ου αιώνα και χρησιμοποιήθηκε για τον στολισμό της Βασιλικής του Αγίου Πέτρου το 1899 κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων. Η ομορφιά του και το έντονο κόκκινο χρώμα του το έκαναν αμέσως αγαπημένη επιλογή για στολισμό, καθιερώνοντάς το ως μέρος της εορταστικής παράδοσης.
Πηγή: spitogatos.gr
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις










