Black Friday: Κορυφώνεται σήμερα η μάχη των προσφορών

Ποια προϊόντα κυριαρχούν στις προτιμήσεις των καταναλωτών
Μία περίοδος προσφορών που ξεκίνησε ανεπίσημα πριν από ένα μήνα, κορυφώνεται επίσημα σήμερα, Παρασκευή 28 Νοεμβρίου και μέχρι τη Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου.
Οι επιχειρήσεις στο σύνολο τους, μικρές και μεγάλες, από όλους τους κλάδους συμμετέχουν στη σημερινή Black Friday. Για να ακολουθήσει η Cyber Monday τη Δεύτερα, με «κυρίαρχες» τις online αγορές. Για την πλειονότητα των επιχειρήσεων πάντως η μάχη των προσφορών έχει ξεκινήσει πολύ νωρίτερα και σήμερα φτάνει απλώς στο αποκορύφωμά της.
Οι εικόνες με τις μεγάλες ουρές από καταναλωτές να περιμένουν από τα χαράματα έξω από μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών ανήκουν στο παρελθόν. Οι αγορές της Black Friday πλέον διαχέονται μέσα στον Νοέμβριο ενώ σε ένα μεγάλο ποσοστό γίνονται πια μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων.
Σύμφωνα με έρευνα της Klarna άλλωστε το 58% θα κάνει τις αγορές online. Μόνο το 16,8% θα αναζητήσει προϊόντα ώστε να τα αγοράσει στο κατάστημα.
Είδη μόδας και προϊόντα τεχνολογίας βρίσκονται στην κορυφή της λίστας των καταναλωτών. Το 37,7% των Ελλήνων δήλωσε ότι φέτος θα αγοράσει είδη ένδυσης ενώ το 35,3% σκοπεύει να επενδύσει σε προϊόντα τεχνολογίας. Το 22,7% θα αξιοποιήσει τις προσφορές και εκπτώσεις της Black Friday για να αγοράσει χριστουγεννιάτικα δώρα ενώ το 20,3% θα αγοράσει είδη σπιτιού. Το 25,5% έχει σκοπό να κάνει αγορές αλλά τη στιγμή διεξαγωγής της έρευνας δεν είχε αποφασίσει τι θα αγοράσει.
Σχετικά με τα χρήματα που είναι διατεθειμένοι να δαπανήσουν, το 31,1% σκοπεύει να ξοδέψει 101-250 ευρώ, το 26,3% 51-100 ευρώ και μόλις το 19% θα δαπανήσει 251-500 ευρώ. Το 34,3% δηλώνει θα αγοράσει μόνο ό,τι μπορεί να αντέξει οικονομικά.
Παρά την πρόσθεση για αγορές πάντως σε μεγάλο ποσοστό οι καταναλωτές εμφανίζονται επιφυλακτικοί. Το 41,2% δήλωσε ότι θα ελέγξει τις τιμές πριν από τις εκπτώσεις της Black Friday για να βεβαιωθεί ότι θα ωφεληθεί πραγματικά από τις προσφορές ενώ το 25,3% εξακολουθεί να αμφισβητεί τη γνησιότητα των εκπτώσεων της Black Friday.
Αυξημένη πρόθεση για αγορές σε σχέση με πέρσι διαπιστώνει από την πλευρά της η έρευνα της ΕΥ Ελλάδος. Συγκεκριμένα, το 63% των Ελλήνων, έναντι 50% το 2ο24 πέρσι, σκοπεύει να προχωρήσει σε αγορές τις ημέρες των Black Friday και Cyber Monday. Πιο πρόθυμοι για αγορές (76%) είναι οι καταναλωτές ηλικίας 30-39 ετών. Αντίθετα, στην ηλικιακή ομάδα 50-64 μόνο το 50% των ερωτηθέντων σκοπεύει να πραγματοποιήσει αγορές.
Σε ό,τι αφορά τον τζίρο που προσδοκά η ελληνική αγορά από τη φετινή Black Friday, ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης εκτιμά ότι και φέτος αναμένεται να κυμανθεί κοντά στα περυσινά επίπεδα,δηλαδή περίπου 3 εκατ. πωλήσεις, με μέση αξία απόδειξης κοντά στα 100 ευρώ. Τα τελευταία τρία χρόνια, όπως εξηγεί, κατά τη διάρκεια του Νοεμβρίου τριπλασιάστηκε, από τα 100 εκατ. ευρώ, στα 300 εκατ. ευρώ.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις










