Κατά τη διάρκεια του 2022 και οι 3 μεγάλες κατηγορίες προϊόντων εμφάνισαν πτώση στον όγκο πωλήσεων

Της Ρομίνας Νικηφόρου

Mε μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 0,9% και τον τζίρο αυξημένο κατά 5,8% – στα 8,56 δισ. ευρώ – λόγω των ανατιμήσεων, «έκλεισε» το 2022 για τον κλάδο των σούπερ μάρκετ, συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.

Μάλιστα, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων IRI, τα πρώτα σημάδια του Ιανουαρίου δείχνουν ότι εντείνεται η πτώση στην κατανάλωση, ενώ συνεχίζονται οι πληθωριστικές πιέσεις.

Κατά τη διάρκεια του 2022 και οι τρεις μεγάλες κατηγορίες προϊόντων που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ εμφάνισαν, με βάση τα ίδια στοιχεία, μείωση στον όγκο πωλήσεων συγκριτικά με το 2021.

Η μεγαλύτερη πτώση σημειώθηκε στα προϊόντα για το σπίτι κατά 5%, ακολούθησαν τα είδη προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς που υποχώρησαν κατά 3,8% ενώ στα τρόφιμα καταγράφηκε οριακή μείωση της τάξεως του 0,3%.

Συνολικά στις 8 από τις 11 βασικές υπο-κατηγορίες προϊόντων στα σούπερ μάρκετ, καταγράφηκε υποχώρηση στην κατανάλωση. Απορρυπαντικά και καθαριστικά σημείωσαν τη μεγαλύτερη μείωση κατά 5,3%, ακολούθησαν τα κατεψυγμένα τρόφιμα με 4,9% και τα υπόλοιπα είδη για το σπίτι με 4,8%.

Μείωση στον όγκο πωλήσεων κατά 4,3% κατέγραψαν επίσης τα γαλακτοκομικά προϊόντα, κατά 3,9% τα αλκοολούχα ποτά, κατά 3,9% τα προϊόντα ατομικής φροντίδας και ομορφιάς και κατά 0,4% τα υλικά μαγειρικής. Αύξηση στην κατανάλωση εμφάνισαν μόνο οι κατηγορίες των σνακ με άνοδο 2%, των μη αλκοολούχων ποτών με 1,6% καθώς και των συσκευασμένων τροφίμων με 1,2%.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις