Με προσφορές, δώρα και ανταγωνιστικές τιμές θα προσπαθήσουν οι αλυσίδες να προσελκύσουν τους καταναλωτές τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά

Του Δημήτρη Χριστούλια

 

Με ανταγωνιστικές τιμές σε εποχικά προϊόντα, πολλές προσφορές και πλούσια δώρα οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ θα προσπαθήσουν να αποσπάσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο ποσοστό από τον τζίρο των 500 εκατ. ευρώ, που υπολογίζεται ότι πραγματοποιείται τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά.

Όπως προκύπτει από περσινή έρευνα της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος η μέση δαπάνη ανά νοικοκυριό για τα εορταστικά τραπέζια εκτιμάται στα 110 ευρώ με τις συνολικές πωλήσεις να εκτιμάται ότι φτάνουν το μισό δισεκατομμύριο ευρώ.

Ήδη τα σούπερ μάρκετ έχουν φορέσει τα γιορτινά τους, με εκατοντάδες προσφορές να έχουν κατακλύσει τα ράφια των σούπερ μάρκετ. Σε κάθε περίπτωση οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν φροντίσει για αυτές τις ημέρες να διαθέτουν προϊόντα για κάθε γούστο και βαλάντιο, καθώς ο τζίρος τους αυξάνεται σημαντικά σε σχέση με άλλους μήνες.

Σύμφωνα με στέλεχος μεγάλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ με πολυετή εμπειρία, οι τιμές σε προϊόντα που συνηθίζεται να φιλοξενούνται στα εορταστικά τραπέζια θα παίζει σημαντικό ρόλο για την προσέλκυση των καταναλωτών.

«Οι τιμές στην γαλοπούλα, στο κατσίκι, στα τσουρέκια, στην βασιλόπιτα αλλά και σε πολλά ακόμη είδη διαμορφώνουν σε μεγάλο βαθμό την απόφαση που θα πάρουν οι καταναλωτές  για την αλυσίδα σούπερ μάρκετ, στην οποία θα κάνουν τις γιορτινές αγορές τους», τονίζει χαρακτηριστικά.

Από τις πωλήσεις τις ημέρες των εορτών θα διαμορφωθούν και τα τελικά οικονομικά αποτελέσματα για το 2023, τα οποία όπως όλα δείχνουν θα είναι βελτιωμένα σε σχέση με το 2022, η οποία όμως σε μεγάλο οφείλεται στις πληθωριστικές πιέσεις, δηλαδή στις μεγάλες ανατιμήσεις σε πλήθος προϊόντων.

 

«Καλάθι των Χριστουγέννων»

Σημειώνεται, ότι την επόμενη Τετάρτη 13 Δεκεμβρίου και θα διαρκέσει έως τις 3 Ιανουαρίου και θα περιλαμβάνει αρνί κατσίκι, γαλοπούλα, τσουρέκι, βασιλόπιτα και σοκολάτες. Σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα «θα περιλαμβάνονται βασικές κατηγορίες τροφίμων για κάθε νοικοκυριό, ενώ φέτος εντάσσουμε επιπρόσθετα τα μελομακάρονα και τους κουραμπιέδες. Αυτές τις άγιες ημέρες, θέλουμε κάθε σπιτικό να καταφέρει να εξασφαλίσει τα απαραίτητα προϊόντα για το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι του σε χαμηλές τιμές και αισθανόμαστε μεγάλη ικανοποίηση που καταφέρνουμε και το υλοποιούμε». Τ

ην ίδια στιγμή φαίνεται ότι πλησιάζουν τα 1.300 τα προϊόντα τα οποία πωλούνται θα πωλούνται μέχρι το τέλος Μαΐου φθηνότερα κατά τουλάχιστον 5% ενώ παρατάθηκε και η ισχύς του «καλαθιού του νοικοκυριού» μέχρι τον Ιούνιο του 2024, στο οποίο δεν αποκλείεται να υπάρξουν αλλαγές, προκειμένου να ενταχθούν νέες κατηγορίες προϊόντων.

Σύμφωνα με πληροφορίες του FoodLife οι όποιες αλλαγές, εάν γίνουν, θα είναι πολύ μικρές. Υπενθυμίζεται επίσης, ότι παρατάθηκε μέχρι τον Ιούνιο του 2024 και το μέτρο που αφορά την αθέμιτη κερδοφορία, δηλαδή την υποχρέωση να πωλούνται βασικά αγαθά, όπως είναι τα τρόφιμα με μικρό περιθώριο κέρδους, το οποίο δεν θα είναι μεγαλύτερο από το αντίστοιχο με το οποίο πωλούνταν τα ίδια προϊόντα τον Δεκέμβριο του 2021.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις