Τι δείχνει η έρευνα της Focus Bari

Το νέο «μοντέλο» καταναλωτή όπως διαμορφώθηκε την τελευταία τριετία και τις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων στα φυσικά και τα Οnline καταστήματα, κατέγραψε έρευνα της Focus Bari που παρουσιάστηκε σε εκδήλωση την οποία συνδιοργάνωσε με την Plushost, υπό την αιγίδα του ΕΒΕΑ.

Το γενικό συμπέρασμα που προέκυψε με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας που παρουσίασε η ιδρύτρια της Focus, Bari Ξένια Κούρτογλου είναι ότι, όπως έχουν διαμορφωθεί οι συνήθειες των καταναλωτών στο λιανεμπόριο – μετά και την περίοδο της πανδημίας – δεν υπάρχει «e-shopper» και «offline shopper», o καταναλωτής πλέον είναι «ένας» ο οποίος αναζητά μια ξεχωριστή αγοραστική εμπειρία. Ουσιαστικά δηλαδή ο νέος καταναλωτής αντιμετωπίζει το omnichannel λιανεμπόριο ως ένα ενιαίο σύνολο χωρίς να διαχωρίζει το φυσικό από το ψηφιακό.

Η έρευνα μέτρησε 27 κατηγορίες προϊόντων για αγορές που έγιναν από τους καταναλωτές τους τελευταίους δύο μήνες ενώ εξαιρέθηκαν οι αγορές στο σούπερ μάρκετ αλλά και οι παρεχόμενες υπηρεσίες.

Το προηγούμενο δίμηνο, σε ποσοστό 95% οι αγοραστές ψώνισαν από φυσικό κατάστημα κατά μέσο όρο από 7,5 κατηγορίες προϊόντων και σε ποσοστό 78% από online καταστήματα, κατά μέσο όρο από 6 κατηγορίες. Τα φάρμακα- συμπληρώματα διατροφής βρέθηκαν στην κορυφή των αγορών των δύο τελευταίων μηνών, ακολούθησαν τα ρούχα ενώ στην τελευταία, 27η θέση, βρέθηκαν τα βρεφικά έπιπλα.

Κατά μέσο όρο οι καταναλωτές δαπάνησαν 644 ευρώ σε φυσικά καταστήματα και 520 ευρώ online, με τις γυναίκες και τις πιο νεαρές ηλικίες να ξοδεύουν περισσότερα.

Οι καταναλωτές δήλωσαν ότι επιλέγουν να ψωνίσουν από φυσικό κατάστημα κυρίως λόγω της άμεσης παραλαβής αλλά και της φυσικής επαφής που έχουν με το προϊόν. Αντίστοιχα στις online αγορές απάντησαν ότι τις προτιμούν για τις καλύτερες τιμές και τις προσφορές που γίνονται στα διαδικτυακά καταστήματα αλλά για εξοικονόμηση χρόνου.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις