Τι δείχνει η έρευνα της Focus Bari

Ο υψηλός πληθωρισμός και η ακρίβεια έχουν άμεσο αντίκτυπο στις καταναλωτικές συνήθειες τόσο των Ελλήνων αλλά και διεθνώς. Η Ελλάδα βρίσκεται πολύ υψηλά στις χώρες που δηλώνουν μείωση της αγοραστικής δύναμης και υψηλά ποσοστά ανησυχίας όπως δείχνει η νέα έρευνα της Focus Bari με τίτλο «Πως επηρεάζει ο Πληθωρισμός την Αγοραστική Δύναμη & τις Συνήθειες των Καταναλωτών.

Η σύγκριση της Ελλάδας με άλλες 18 χώρες που διεξήχθη η έρευνα μέσω του δικτύου YouGov έδειξε ότι:

  • Σε όλες τις χώρες φαίνεται ότι οι καταναλωτές βιώνουν μείωση της αγοραστικής τους δύναμης τους τελευταίους 12 μήνες λόγω του πληθωρισμού
  • Η Ελλάδα έρχεται δεύτερη σε βαθμό μείωσης μετά την Αγγλία, με πάνω από 3 στους 5 Έλληνες να δηλώνουν ότι τα εισοδήματά τους χάνουν την αγοραστική τους ισχύ
  • Ως αποτέλεσμα, στον βαθμό ανησυχίας για περαιτέρω επιπτώσεις του πληθωρισμού στο μέλλον η Ελλάδα έρχεται πρώτη ανάμεσα στις 19 χώρες, με 9 στους 10 Έλληνες να ανησυχούν για τον πληθωρισμό και την ακρίβεια που μειώνουν την αγοραστική τους δύναμη.
  • Ιδιαίτερα ανήσυχες για το μέλλον δείχνουν οι μεγαλύτερες ηλικίες σε σχέση με τις νεότερες, και η τάση αυτή είναι παγκόσμια
  • Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το ότι ο βαθμός ανησυχίας για το μέλλον δεν συμβαδίζει με τον βαθμό μείωσης της αγοραστικής δύναμης : στην Ελλάδα, η ανησυχία είναι σαφώς μεγαλύτερη από την δηλωνόμενη μείωση σε αγοραστική δύναμη, σε άλλες χώρες είναι μικρότερη, και μόνο στην Αγγλία ο βαθμός ανησυχίας συμπίπτει σε αναλογία με την δηλωνόμενη μείωση της αγοραστικής δύναμης τους τελευταίους 12 μήνες.
  • Λόγω της ακρίβειας και του πληθωρισμού, οι καταναλωτές τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς διαφοροποιούν τις αγορές τους, «κόβοντας» τις δευτερεύουσες δαπάνες όπως ομορφιά, ρούχα/παπούτσια, παιχνίδια κλπ., αλλά και τις βασικές, όπως τα τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης
  • Αντίστοιχα και στο άμεσο μέλλον, οι μεγάλοι «χαμένοι» σε όλες τις χώρες είναι τα είδη ρουχισμού, τα παιχνίδια, τα καλλυντικά, και με μικρότερη επιρροή τα τρόφιμα

Για το επόμενο 12μηνο χαμηλότερες δαπάνες προβλέπουν πως θα κάνουν οι Έλληνες για όλα τα είδη, ακόμη και για τα πρώτης ανάγκης, με τους μισούς να δηλώνουν πως θα ξοδέψουν λιγότερα για την αγορά τροφίμων και ποτών, εκτός του αλκοόλ. Το 56% σχεδιάζει να μειώσει δαπάνες σε οικιακά είδη/είδη υγιεινής, το 73% σε είδη προσωπικής φροντίδας ομορφιάς, το 83% σε ρούχα/παπούτσια/αξεσουάρ και το 79% σε παιχνίδια/παζλ/βιβλία.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις