Πώς διαμορφώνεται η αγορά των ψηφιακών πληρωμών στην χώρα μας

«Σήμερα, 7 στους 10 χρήστες του διαδικτύου προτιμούν να κάνουν τις αγορές τους online» τόνισε ο Διονύσης Γρηγοράτος, Διευθύνων Σύμβουλος της Nexi Ελλάδος, θυγατρική του Ομίλου Nexi, του ευρωπαϊκού ηγέτη PayTech ο οποίος μίλησε για την αγορά των ψηφιακών πληρωμών στην Ελλάδα, σε πρόσφατη συμμετοχή του σε συνέδριο με κεντρικό θέμα τις τραπεζικές ψηφιακές υπηρεσίες και το FinTech.

Περιγράφοντας την πορεία των ηλεκτρονικών συναλλαγών στη χώρα μας σημείωσε πως «υπήρξε μια κάμψη των ανέπαφων συναλλαγών με φυσική παρουσία την περίοδο των περιοριστικών μέτρων. Μετά την πανδημία είδαμε μια επιτάχυνση σε συναλλαγές αυτού του είδους. Οι συναλλαγές χωρίς φυσική παρουσία ‘εκτινάχτηκαν’ καθώς πολλοί καταναλωτές επέλεγαν να ολοκληρώσουν τις αγορές τους με ηλεκτρονικό τρόπο, ή μέσα από ecommerce ή άλλα αντίστοιχα εργαλεία».

Οι έμπορoι σήμερα, είτε είναι ελεύθεροι επαγγελματίες, μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ή μεγάλοι retailers αναζητούν «τη δυνατότητα να δέχονται ανέπαφες πληρωμές όπου κι αν βρίσκονται εύκολα, γρήγορα, και πάντα με ασφάλεια, και να παρέχουν στους πελάτες τους τον πιο σύγχρονο τρόπο πληρωμής που υποστηρίζει ανέπαφες συναλλαγές, με ψηφιακά πορτοφόλια, smartphone ή wearables». Αντίστοιχα, τόνισε πως «δεν υπάρχουν πλέον σύνορα στο ηλεκτρονικό εμπόριο, που σημαίνει ότι ο καταναλωτής, απ’ όπου κι αν βρίσκεται, μπορεί να πάρει την κάρτα του και να αγοράσει κάποιο προϊόν. Η δυνατότητα να εξυπηρετούνται στις ηλεκτρονικές πωλήσεις όλα τα σχήματα καρτών είναι εξαιρετικά σημαντικό», υπογραμμίζοντας παράλληλα το συγκριτικό πλεονέκτημα των λύσεων που παρέχει η Nexi.

Οι συναλλαγές με κάρτες δια ζώσης έχουν επιταχυνθεί σε σταθερή βάση από το 2019. Κομβικό ρόλο έπαιξε το ρυθμιστικό πλαίσιο και ο ευρύτερος εκσυγχρονισμός της Φορολογικής Διοίκησης, όπως εξήγησε ο κ. Γρηγοράτος. Παράλληλα, αναφέρθηκε και στα Ευρωπαϊκά Κονδύλια που είναι διαθέσιμα μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης «Ελλάδα 2.0» τα οποία αφορούν στην επιδότηση τερματικών POS, με στόχο να επωφεληθούν οι μικρομεσαίες και να μπορέσουν να εκσυγχρονιστούν και να πετύχουν τη ψηφιακή τους μετάβαση. «Είναι μια πρωτοβουλία που η Nexi, ακόμα και σε επίπεδο Ομίλου, έχει αγκαλιάσει, φροντίζοντας να την επικοινωνήσουμε σε όλους μας τους πελάτες».

Αναφορικά με πιο προηγμένες λύσεις, όπως το ecommerce και τα eshops, o επικεφαλής της Nexi στην Ελλάδα εξέφρασε πως η δυνατότητα να μπορεί κάποιος να πουλάει προϊόντα και υπηρεσίες μέσα από ένα ψηφιακό περιβάλλον «δεν είναι προνόμιο των μεγάλων επιχειρήσεων», προτρέποντας τις μικρομεσαίες και ελεύθερους επαγγελματίες να στραφούν στην υιοθέτηση των νέων και ευέλικτων τρόπων πώλησης και συναλλαγών που σήμερα αναζητούν ολοένα και περισσότερο οι καταναλωτές. Ωστόσο, παραδέχτηκε πως υπάρχουν ακόμα σημαντικές προκλήσεις, καθώς «μια επιχείρηση χρειάζεται να έχει τους κατάλληλους ανθρώπους που θα μπορούν να στήσουν ένα eshop, να το συνδέσουν με την πλατφόρμα πληρωμών, και να μπορούν να συντηρούν ένα περιβάλλον πολλαπλών πληρωμών, κάτι που προφανώς δεν είναι χωρίς κόστος».

«Η Τεχνολογία θα έρθει να απαντήσει σε πολλές από αυτές τις ανάγκες», υπογράμμισε, αναγνωρίζοντας όμως πως ο κλάδος του PayTech στην Ελλάδα είναι νεοσύστατος, με νέες εταιρείες να βρίσκονται ακόμη στη φάση του σχεδιασμού.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις