Πώς διαμορφώνεται η νέα εικόνα

Της Ρομίνας Νικηφόρου

Νέα δεδομένα διαμορφώνονται στην αγορά των γαλακτοκομικών, σε μία κατηγορία προϊόντων που τον τελευταίο χρόνο δέχθηκε μεγάλες πιέσεις, με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ να δείχνουν πως οδηγεί την «κούρσα» των ανατιμήσεων, με αύξηση 19,1% σε ετήσια βάση.

Η άνοδος των τιμών οδήγησε σε μείωση της κατανάλωσης – και κατά συνέπεια του όγκου πωλήσεων- καθώς και σε «στροφή» σημαντικού ποσοστού των καταναλωτών προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας της κατηγορίας,με τα μεγάλα brand να χάνουν μερίδια αγοράς.

Η πρώτη αποκλιμάκωση τιμών

Φαίνεται, πάντως, η κατηγορία των γαλακτοκομικών είναι πλέον και εκείνη στην οποία γίνονται και οι πρώτες προσπάθειες για αποκλιμάκωση των τιμών από τις μεγάλες εταιρείες του κλάδου, κυρίως μέσω προσφορών αλλά και με κάποιες μειώσεις σε κωδικούς. Άλλωστε από τις αρχές 2023, όπως επισημαίνουν στελέχη της γαλακτοβιομηχανίας, οι τιμές που συντελούν στο κόστος παραγωγής των προϊόντων τους, όπως οι πρώτες ύλες, άρχισαν να αποκλιμακώνονται.

Η ΔΕΛΤΑ ανακοίνωσε από τον Φεβρουάριο προσφορές μεγάλης χρονικής διάρκειας σε προϊόντα της και η Κρι Κρι επίσης προωθητικές ενέργειες κατά τη διάρκεια του 2023 για τη μείωση των τιμών στα γαλακτοκομικά συνολικής αξίας άνω των 3.000.000 ευρώ, αλλά και μειώσεις στις τιμές στις συσκευασίες φρέσκου αγελαδινού γάλακτος και του παραδοσιακού αγελαδινού γιαουρτιού κατά 10%. Επίσης η Όλυμπος (Ελληνικά Γαλακτοκομεία) στους τιμοκαταλόγους της προς τα σούπερ μάρκετ με ισχύ από τις αρχές Μαϊου, περιλαμβάνει μειωμένες τιμές από 5% έως 16% σε 18 κωδικούς προϊόντων.

Νέες επενδύσεις

Την ίδια στιγμή πάντως οι επενδύσεις από πλευράς των επιχειρήσεων συνεχίζονται, με τις εταιρείες να διευρύνουν το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων τους ακολουθώντας παράλληλα και τις νέες τάσεις των καταναλωτών. Ενδεικτικό είναι άλλωστε είναι και το «μπαράζ» επενδύσεων που καταγράφεται στις κατηγορίες των φυτικών προϊόντων.

Μέσα στην εβδομάδα η Δέλτα ανακοίνωσε και επίσημα την εξαγορά του 70% της εταιρείας ΚΟΥΡΕΛΛΑΣ Α.Ε. από τα Γρεβενά, οποία δραστηριοποιείται στην παραγωγή βιολογικών γαλακτοκομικών και φυτικών προϊόντων. Κίνηση που εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο του στρατηγικού της στόχου για τη διάθεση περισσότερων επιλογών καλής διατροφής που ενισχύουν την υγεία και την ποιότητα ζωής των καταναλωτών.

Η Δωδώνη πρόσφατα εγκαινίασε δύο νέες σύγχρονες μονάδες για την παραγωγή φυτικών προϊόντων και τη συσκευασία σκληρών τυριών στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου της, στην Ελεούσα Ιωαννίνων, συνολικού προϋπολογισμού 2 εκατ. ευρώ.

Από την πλευρά της η Ελληνικά Γαλακτοκομεία προχώρησε μέσα στο 2022 στην απόκτηση της ΑΓΝΟ, επίσης ποσοστό 49% του μετοχικού κεφαλαίο της κυπριακής βιομηχανίας γαλακτοκομικών προϊόντων «Κουρούσιης» καθώς και την United Milk Co. στη Βουλγαρία.  Παράλληλα προχωρούν οι εργασίες για την κατασκευή του νέου υπερσύγχρονου εργοστασίου της εταιρείας στην Κύπρο.

Επενδύσεις 20 εκατ. ευρώ δρομολογεί για το 2023 η Κρι Κρι, η οποία το 2022 υλοποίησε αντίστοιχα άνω των 8,7 εκατ. ευρώ και συνεχίζει να επενδύει σε αύξηση της παραγωγικής της δυναμικότητας, με αναβάθμιση των εργοστασίων της, γιαουρτιού και παγωτού.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις