Τι αλλάζει απο σήμερα

Στην πέμπτη εβδομάδα εφαρμογής του μπαίνει σήμερα το «καλάθι του νοικοκυριού, με τις επιχειρήσεις που συμμετέχουν στο μέτρο να αναρτούν, όπως κάθε Τετάρτη, τις ανανεωμένες λίστες τους στο e-καταναλωτής.

Όπως ανέφερε σε ανάρτησή του στο twitter ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης με βάση την πρώτη ανάλυση των στοιχειών,  «από τα 816 προϊόντα με τη χαμηλότερη τιμή ανά κατηγορία, ανά αλυσίδα, τα 43 αυξήθηκαν οριακά, τα 192 μειώθηκαν, ενώ τα υπόλοιπα παραμένουν στην ίδια τιμή.

Οι αλλαγές στις κατηγορίες

Αλλαγές σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα θα υπάρχουν σε κάποιες κατηγορίες, καθώς το υπουργείο Ανάπτυξης προσθέτει από σήμερα στο «καλάθι», προϊόντα που απευθύνονται σε καταναλωτές οι οποίοι λόγω προβλημάτων υγείας έχουν ειδικές διατροφικές ανάγκες.

Συγκεκριμένα προστίθενται οι κατηγορίες «Γλυκαντικές ουσίες κατάλληλες για κατανάλωση από διαβητικούς (πχ. στέβια)» καθώς και τα «Προϊόντα βρώμης». Επίσης στην κατηγορία «Κατεψυγμένα λαχανικά» ενώ μέχρι τώρα τα σούπερ μάρκετ επέλεγαν ανάμεσα σε αρακά, μπάμιες και φασολάκια πλέον θα πρέπει να συμπεριλάβουν στο καλάθι δύο από τα παραπάνω προϊόντα. Κι αυτό γιατί ο αρακάς είναι μία τροφή που δεν θεωρείται κατάλληλη για διαβητικούς. Επομένως πλέον τους προσφέρεται και μία εναλλακτική στην συγκεκρριμένη κατηγορία: μπάμιες ή φασολάκια.

Παράλληλα, προκειμένου να μην αλλάξει ο συνολικός αριθμός των κατηγοριών, συγχωνεύονται οι κατηγορίες «Σερβιέτες» και «Ταμπόν» ενώ διαγράφεται εκείνη που έως τώρα περιελάμβανε «Τσάι ή χαμομήλι».

Η ειδική σήμανση

Από την Πέμπτη 1η Δεκεμβρίου επίσης ισχύει πλέον η υποχρεωτική ειδική σήμανση ώστε τα προϊόντα να εντοπίζονται ευκολότερα από τους καταναλωτές. Το ειδικό σήμα θα πρέπει να τοποθετείται δίπλα στην ένδειξη τιμής κάθε προϊόντος που έχει ενταχθεί στο «καλάθι του νοικοκυριού» στο ράφι, σε διακριτό καρτελάκι τετράγωνο ή ορθογώνιο, με διαστάσεις τουλάχιστον 8 εκατοστά Χ 8 εκατοστά, ή σχήμα κυκλικό, με διάμετρο τουλάχιστον ίση με 8 εκατοστά, επί του οποίου θα έχει τυπωθεί το ειδικό (έγχρωμο) σήμα.

Επιπλέον τις προσεχείς μέρες αναμένονται και οι σχετικές ανακοινώσεις από το υπουργείο Ανάπτυξης αναφορικά με το εορταστικό «καλάθι του νοικοκυριού» που πρόκειται να εφαρμοστεί από τις 14 Δεκεμβρίου, διαμορφωμένο για τις ανάγκες των καταναλωτών τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά.

Σημειώνεται ότι μέχρι τώρα στο «καλάθι του νοικοκυριού» συμμετέχουν 16 επιχειρήσεις και συγκεκριμένα οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ: ΑΒ Βασιλόπουλος, Βazaar, Γαλαξίας, Discount Market, Κρητικός, Lidl, Μασούτης, Market In, My Market, Σκλαβενίτης, ΣΥΝΚΑ, Πίτσιας, Χαλκιαδάκης, το οnline σούπερ μάρκετ Efresh.gr καθώς και oι online πλατφόρμες efood και Wolt. Ενδιαφέρον προκειμένου να συμμετάσχουν στην πρωτοβουλία έχουν εκφράσει κι άλλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, με ετήσιο τζίρο κάτω των 90 εκατ. ευρώ,  οι οποίες δεν αποκλείεται να μπουν κι εκείνες με τη σειρά τους στο «καλάθι του νοικοκυριού».

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις