1 στους 2 καταναλωτές θα μειώσει τις δαπάνες για αγορά προϊόντων το επόμενο εξάμηνο

Οι Έλληνες καταναλωτές εμφανίζονται «πιεσμένοι» λόγω της ακρίβειας και παράλληλα σε ένα μεταβατικό στάδιο, με βασική ανησυχία τις πληθωριστικές πιέσεις σε προϊόντα στην αγορά της λιανικής στη χώρα μας.

Τα παραπάνω συμπεράσματα προκύπτουν από την έρευνα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος σύμφωνα με την οποία 1 στους 2 καταναλωτές θα μειώσει τις δαπάνες για αγορά προϊόντων το επόμενο εξάμηνο.

Πλέον οι πληρωμές λογαριασμών και οι αγορές προϊόντων τις δύο μεγαλύτερες δαπάνες ως ποσοστού του μηνιαίου εισοδήματός τους. Συγκεκριμένα, οι δαπάνες αγορών αποτελούν 30% των δαπανών, ενώ οι δαπάνες λογαριασμών 29%. Σε σχέση με τις υπόλοιπες κατηγορίες δαπανών, καταγράφεται μια ελαφρώς αυξητική τάση, όμως οι δαπάνες για λογαριασμούς, ενοίκια και φόρους αντιπροσωπεύουν πλέον τα 2/3 του συνολικού οικογενειακού εισοδήματος.

Για το πρώτο εξάμηνο του 2024, τα στοιχεία δείχνουν ότι οι καταναλωτές αναμένουν μείωση των δαπανών για να καλύψουν τις βασικές τους ανάγκες, μικρή αύξηση για δαπάνες διασκέδασης και ανησυχία για τις λοιπές δαπάνες παγίων εξόδων.

Συγκεκριμένα, το 49% εκτιμά ότι οι δαπάνες για λογαριασμούς κοινής ωφέλειας θα είναι αυξημένες. Από την άλλη πλευρά το 43% «βλέπει» τις δαπάνες για αγορές προϊόντων μειωμένες, ενώ μόλις το 20% ότι θα είναι αυξημένες. Σε ό,τι αφορά στις δαπάνες για υπηρεσία όπως, εισιτήρια και εστίαση, το 28% εκτιμά πως θα μειωθούν και το 18% πως θα αυξηθούν. Αυξητική είναι η μέτρηση σε σχέση με τη φορολογία για την οποία το 60% εκτιμά ότι θα μείνει αμετάβλητη, το 12% ότι θα παρουσιάσει μείωση και το 28% αύξηση.

Όπως αποτυπώνεται, τέλος, στις επί μέρους ερωτήσεις, παρά την αισθητή βελτίωση στα ποσοστά, οι καταναλωτές θεωρούν ότι ακόμα δεν είναι μία καλή περίοδος προκειμένου να κάνουν μεγάλες αγορές για το σπίτι, τόσο οι ίδιοι, όσο και γενικά.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις