Ποια αλυσίδα έχει το πιο οικονομικό και ποια το πιο ακριβό «καλάθι» αυτήν την εβδομάδα

Πάνω από ένα βασικό μισθό ετησίως εξοικονομεί κάθε νοικοκυριό που επιλέγει το «καλάθι του νοικοκυριού», σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε το το επιτελείο του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων στην σημερινή ενημέρωση. Συγκεκριμένα, το κέρδος του καταναλωτή είναι 15,32 ευρώ ανά εβδομάδα, 66,4 ευρώ ανά μήνα και 769,74 ευρώ ανά έτος. Ταυτόχρονα, ο ανταγωνισμός, όπως όλα δείχνουν έχει οδηγήσει σε μείωση των τιμών αφού το μέσο καλάθι με τις ηλεκτρονικές αλυσίδες είχε ξεκινήσει από τα 124,62 ευρώ ως μέση τιμή και πλέον κοστίζει 109,08 ευρώ. Πρόκειται για μια μείωση της τάξεως του 12,47% που σύμφωνα με τους αρμόδιους έχει άμεσο αντίκτυπο στην τσέπη του καταναλωτή.

Αξίζει να σημειωθεί πως αυτήν την εβδομάδα το πιο οικονομικό «καλάθι του νοικοκυριού» ανήκει στην αλυσίδα “Κρητικός“, ενώ το ακριβότερο στο “e-food”.  

Αυτήν την εβδομάδα προστέθηκε ακόμη μια αλυσίδα σούπερ μάρκετ στην ενέργεια. Πρόκειται για την την αλυσίδα «Κάντζας» από την Βόρειο Ελλάδα που διαθέτει καταστήματα σε 22 καταστήματα σε Καβάλα και Σέρρες. Πλέον συνολικά συμμετέχουν 13 αλυσίδες ‘φυσικών’ σούπερ μάρκετς και 3 online σούπερ μάρκετ. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα προϊόντα που δηλώνουν οι αλυσίδες φθάνουν τους 1.000 κωδικούς, σύμφωνα με τα στοιχεία από το e-καταναλωτής. 

Πώς μεταβλήθηκαν οι τιμές των επιμέρους προϊόντων μέσα σε 6 εβδομάδες

Οι μεταβολές στις τιμές είναι εμφανείς στα επιμέρους προϊόντα. Ενδεικτικά, η μέση τιμή στο ρύζι ήταν 1,66 ευρώ το κιλό την πρώτη εβδομάδα του «καλαθιού του νοικοκυριού» και την έκτη εβδομάδα ήταν 1,57 ευρώ. Ωστόσο, υπάρχουν και προϊόντα των οποίων η τιμή αυξήθηκε. Για παράδειγμα, το πλήρες φρέσκο γάλα από 1,373 ευρώ το λίτρο εμφάνισε αύξηση με 0,91%. Στα όσπρια η μέση τιμή από 2,39 ευρώ μειώθηκε στα 2,24 ευρώ.

 

Ο υφυπουργός, Νίκος Παπαθανάσης δήλωσε σχετικά με την ενέργεια: «Αυτό που κάναμε ήταν να δημιουργήσουμε το εργαλείο του e-katanalotis. Δεν υπάρχει καμία χώρα στην Ευρώπη που να έχει ένα τέτοιο εργαλείο που να λαμβάνει τις τιμές επίσημα και να τις παρουσιάζει στους πολίτες. Αυτό που σκεφτήκαμε και έγινε πράξη, είναι ότι έπρεπε σε πραγματικό χρόνο και καθημερινά, ήταν να αντλούνται αυτόματα και καθημερινά τα στοιχεία από τα συστήματα των σούπερ μάρκετ. Έτσι, οι αλυσίδες δημιούργησαν το σύστημα άντλησης των στοιχείων και έτσι αποκτήσαμε πρόσβαση σε στατιστικά».

Διαβάστε επίσης: 

Δείτε πώς είναι το «καλάθι του Άη Βασίλη»

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις