H μελέτη του ΙΟΒΕ για κοινωνικό-οικονομικό αποτύπωμα της Coca-Cola στην Ελλάδα

Η άμεση, έμμεση και προκαλούμενη επίδραση στην ελληνική οικονομία από το σύνολο της αλυσίδας αξίας της Coca-Cola στην Ελλάδα, άγγιξε το 2021 τα 1,3 δισ. ευρώ (0,7% του ΑΕΠ) σύμφωνα με μελέτη του ΙΟΒΕ που παρουσιάστηκε σε συνέντευξη Τύπου της εταιρείας.

Αυτό σημαίνει πως για κάθε 1 ευρώ προστιθέμενης αξίας της Coca-Cola στην Ελλάδα δημιουργούνται 6 ευρώ στην ελληνική οικονομία. Παράλληλα το αποτύπωμα της εταιρείας στην Ελλάδα συνδέεται και με τα έσοδα του κράτους που προκύπτουν από τη δραστηριότητά της, με τη συνολική συνεισφορά, το 2021, να ανέρχεται στο 1,2% των φορολογικών εσόδων του κράτους.

Επιπλέον, σύμφωνα με την ίδια μελέτη, μέσα από τη δραστηριότητα της Coca-Cola στην Ελλάδα προκύπτει σημαντική συνεισφορά στην απασχόληση που αντιστοιχεί σε υποστήριξη 32.800 άμεσων και έμμεσων θέσεων εργασίας (0,7% της συνολικής απασχόλησης). Δηλαδή για κάθε 1 άμεση θέση εργασίας στην Coca-Cola στην Ελλάδα, δημιουργούνται άλλες 16 στην ελληνική οικονομία.

Επενδύσεις σε πέντε τομείς

Την ίδια στιγμή η εταιρεία υλοποιεί επενδύσεις ύψους 75 εκατ. ευρώ τη διετία 2022 -2023 εστιάζοντας σε 5 τομείς.

«Για την επόμενη διετία, 2022-2023, ήδη έχουμε βάλει σε εφαρμογή επενδύσεις της τάξεως των 75 εκατ. ευρώ – στην ενίσχυση της παραγωγικής δραστηριότητας, τον ψηφιακό μετασχηματισμό, τη βιώσιμη ανάπτυξη, τους ανθρώπους και την αγορά» εξήγησε η Μαρία Αναργύρου-Νίκολιτς, Γενική Διευθύντρια Coca-Cola Τρία Έψιλον για Ελλάδα & Κύπρο.

Σχετικά με τις πληθωριστικές πιέσεις, σημείωσε ότι «δεν πιστεύω ότι υπάρχει νοικοκυριό που δεν θα επηρεαστεί από την αύξηση των τιμών» προσθέτοντας ότι στόχος της εταιρείας είναι μέσα από όλο το χαρτοφυλάκιό της να προσφέρει προσιτές προτάσεις σε όλο το φάσμα των καταναλωτών.

Αναφερθηκε στο κόστος (πρώτες ύλες την ενέργεια, διανομή) που έχει επηρεάσει σημαντικά όπως όλες τις επιχειρήσεις και την Coca Cola Τρία Έψιλον, εστιάζοντας παράλληλα και στις καθυστερήσεις που καταγράφονται το τελευταίο δεκάμηνο στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Η  εταιρεία, σύμφωνα με την κ. Αναργύρου-Νίκολιτς, έχει απορροφήσει το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης τους κόστους και μεσοσταθμικά από την αρχή του 2022 έχει προχωρήσει σε αυξήσεις τιμών που φτάνουν το 6,9%, προχωρώντας όμως ταυτόχρονα και σε πολλές προσφορές.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις