Ποια είναι η startup που μπαίνει στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης

Της Κωνσταντίνας Χελιδώνη

Ντεμπούτο στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης αναμένεται να κάνει η νεοσύστατη ελληνική εφαρμογή, brooqLy που δραστηριοποιείται στον τομέα της διασκέδασης, συνδέοντας τους ανθρώπους μέσα από την τέχνη του «κεράσματος» (ένα φαινόμενο που έχει άτυπα καθιερωθεί ειδικά στον χώρο της εστίασης), ακόμη κι αν τους χωρίζουν ολόκληρες πολιτείες. Πίσω από το πρωτοποριακό social network διασκέδασης, το οποίο γεννήθηκε μέσα στην πανδημία και ξεκίνησε να «τρέχει» πριν από λίγους μήνες, βρίσκονται ο Νίκος Ιωάννου (ιδρυτής του delivery.gr), ο Πάνος Λαζαρέτος και η Ελένη Μαριδάκη, μία ομάδα τριών έμπειρων στελεχών που είχε εξαρχής ως στόχο να εισαγάγει την εταιρεία στην αμερικανική κεφαλαιαγορά και να κάνει γνωστό το app της σε όλο τον κόσμο.

brooqLy

«Πριν από λίγες ημέρες, εγκρίθηκε το αίτημα από την αμερικανική κεφαλαιαγορά και, ουσιαστικά, τώρα γίνονται οι διαδικασίες για να μπούμε στο “ταμπλό”. Το brooqly φιλοδοξεί να γίνει το πρώτο out of home entertainment super app, δηλαδή ο πελάτης να έχει ως εργαλείο την εφαρμογή για οτιδήποτε ορίζει τη διασκέδασή του εκτός σπιτιού. Μέσω του brooqLy, θα μπορεί να ενημερώνει τους φίλους του ότι βρίσκεται στο συγκεκριμένο κατάστημα, οι φίλοι του θα μπορούν να τον κερνούν, θα έχει τη δυνατότητα να στέλνει και ο ίδιος κεράσματα, αλλά θα μπορεί να γνωρίζει και νέους φίλους από την πλατφόρμα, όταν βέβαια βρίσκεται στο ίδιο φυσικό σημείο. Ουσιαστικά η φιλοσοφία του έγκειται στη σύνδεση των ανθρώπων, γιατί το κέρασμα είναι και μία μορφή επικοινωνίας» δηλώνει στο FoodLife, ο ένας εκ των συνιδρυτών του brooqLy, Ν. Ιωάννου.

Η καινοτόμα πλατφόρμα βγήκε στον αέρα πιλοτικά πριν από ένα χρόνο, λειτουργεί ήδη στη Ρουμανία, και ξεκινά επίσημα τη λειτουργία της στην Ελλάδα μέσα στις επόμενες ημέρες, με αφετηρία την Γλυφάδα. Ενδεικτικό του σημείου αναφοράς του brooqLy, δηλαδή της εξωστρέφειάς του είναι το γεγονός ότι ήδη βρίσκεται σε συζητήσεις για την ανάπτυξή του στις ΗΠΑ, στην Ολλανδία και στην Τουρκία. Στο πλαίσιο αυτό, η ελληνική startup προσέλκυσε μια μεγάλη επένδυση Seed από τον Ελληνοαμερικανό επιχειρηματία Δημήτρη Μάλλιο, founder και CEO του Aeon VC. Να σημειωθεί ότι, οι επενδύσεις του αμερικανικού fund αφορούν σε παγκόσμιας διάστασης εταιρείες όπως Facebook, Twitter, Spotify, Dropbox, Uber, AirBnB και DoorDash, ενώ μέσω του brooqLy έκανε το επενδυτικό του ντεμπούτο στην αγορά της Ελλάδας. «Στην εταιρεία μας έχουν επενδύσει τόσο το fund, όσο και ο Δημήτρης Μάλλιος προσωπικά», υπογραμμίζει ο επιχειρηματίας.

Πώς λειτουργεί

Η πλατφόρμα, που είναι διαθέσιμη για android και iOS, παρέχει τη δυνατότητα να προσφέρει ο καταναλωτής κεράσματα εξ αποστάσεως σε φίλους, με τους οποίους είναι συνδεδεμένος στο brooqLy μέσω τηλεφώνου. Έτσι, μέσω του κινητού μπορείς να κεράσεις μία μπίρα ή ένα ποτό, τόσο τους φίλους που έχεις στην εφαρμογή, όσο και αγνώστους που είναι στο ίδιο μέρος με εσένα, έχοντας μια πληθώρα επιλογών από τα συνεργαζόμενα καταστήματά της.

Έμπειρα στελέχη

Το πρώτο ερέθισμα για τη δημιουργία του brooqLy προήλθε από το delivery.gr, το οποίο είχε ιδρύσει ο Ν. Ιωάννου το 2006 στην Πάτρα, κατέχοντας ουσιαστικά την πρωτιά, αφού ήταν η πρώτη πλατφόρμα ηλεκτρονικής παραγγελίας φαγητού στην Ελλάδα. Για τον λόγο αυτόν, ο ίδιος θεωρείται πρωτοπόρος της ελληνικής startup σκηνής, ενώ ο κύκλος του delivery.gr ολοκληρώθηκε για τον δραστήριο επιχειρηματία τον Σεπτέμβριο του 2021. Ωστόσο, η ομάδα του brooqLy αποτελείται και από άλλα δύο έμπειρα στελέχη της αγοράς, με τον Π. Λαζαρέτο να ειδικεύεται στο international business development, έχοντας διαγράψει σημαντική πορεία στην ανάπτυξη εταιρειών σε πολλές χώρες, ενώ η Ελ. Μαριδάκη προέρχεται από τον οικονομικό τομέα και διαθέτει μεγάλη εμπειρία στη διαχείριση εταιρειών, οι οποίες δύνανται να εισαχθούν στο χρηματιστήριο της Αμερικής.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις