Με ένα «κλικ» στα πιο σπάνια κρασιά του κόσμου

Της Κωνσταντίνας Χελιδώνη

Τις πόρτες των καλύτερων κελαριών κρασιού του κόσμου «άνοιξε» μια πρωτότυπη ηλεκτρονική πλατφόρμα, το botilia.gr, φέρνοντας σε επαφή μικρούς και μεγάλους οινοπαραγωγούς με καταναλωτές από την Ελλάδα και το εξωτερικό, οι οποίοι μπορούν να δοκιμάσουν από το σπίτι τους ιδιαίτερες ποικιλίες κρασιών. Η ιδέα γεννήθηκε τόσο από την άνθιση του ηλεκτρονικού εμπορίου που αναμφισβήτητα αποτελεί το μεγαλύτερο πεδίο προώθησης και διαφήμισης προϊόντων, όσο και από τις αυξημένες απαιτήσεις των φίλων του κρασιού στην ποιότητα του προϊόντος. Έτσι, ο ιδρυτής και ιδιοκτήτης του botilia.gr Άγγελος Δαμουλιανός, αποφάσισε να δημιουργήσει μια διαδικτυακή πλατφόρμα που να συνδυάζει ποιότητα και καινοτομία.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του FoodLife, η επιτυχημένη πορεία της καινοτόμας πλατφόρμας ώθησε την εταιρεία στο να προχωρήσει στο επόμενο επενδυτικό της βήμα, με το botilia,gr να εισέρχεται δυναμικά στην αγορά της Κύπρου μέσα στους επόμενους μήνες. Στελέχη της εταιρείας αναφέρουν, δε, ότι έχει ήδη χαρτογραφεί η τοπική αγορά προκειμένου να σχεδιαστεί η επέκτασή του δημιουργώντας ακριβώς το ίδιο concept και στο νησί. «Έχουμε εμπλουτίσει τη γκάμα των κρασιών μας και με συλλεκτικά κρασιά τόσο από την Ελλάδα, όσο και από το εξωτερικό και σε αυτή τη φάση προετοιμάζουμε την επέκτασή μας και σε άλλες χώρες» δηλώνει ο ιδρυτής της εταιρείας.

Δημιουργεί το γευστικό προφίλ του χρήστη

Η πρωτοποριακή πλατφόρμα που άλλαξε τα δεδομένα στο χώρο του κρασιού δίνοντας στους χρήστες τη δυνατότητα να ανακαλύπτουν και να αγοράζουν τα καλύτερα κρασιά προχώρησε και ένα βήμα παρακάτω… αναπτύσσοντας μια εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης που μαθαίνει τις προτιμήσεις του χρήστη και του προτείνει τα κατάλληλα κρασιά. «Όσο ο χρήστης βαθμολογεί τα κρασιά που δοκιμάζει, του προτείνουμε κρασιά με αυξανόμενη ακρίβεια, που φτάνει το 95%», συμπληρώνει ο επιχειρηματίας.

Πως λειτουργεί

Μέσω της πλατφόρμας, το οινόφιλο κοινό μπορεί να αγοράσει συλλεκτικά ελληνικά κρασιά που μέχρι πρότινος ήταν δύσκολο να τα βρει ή πιθανόν του ήταν εντελώς άγνωστα. «Ο καταναλωτής μπορεί να μπει στην ιστοσελίδα μας να εγγραφεί δωρεάν και να δει όλα τα κρασιά που διαθέτουμε τα οποία συνοδεύονται από αναλυτική περιγραφή για τα αρώματα και τις γεύσεις τους, τις ποικιλίες και τον παραγωγό τους ακόμη και τους συνδυασμούς τους με φαγητό και με συνταγές που θα τα αναδείξουν. Το βασικό στοιχείο που ξεχωρίζει το botilia.gr είναι ότι ο καταναλωτής μπορεί να παραγγείλει κρασιά την πρώτη εβδομάδα από την κυκλοφορία τους στην ιστοσελίδα σε τιμές οινοποιείου δηλαδή σαν να τα αγοράζει κατευθείαν από τον παραγωγό χωρίς μεσάζοντες», σημειώνει ο ίδιος. Εκτός από την απευθείας πώληση σε καταναλωτές, το botilia.gr, απευθύνεται στην αγορά των χώρων εστίασης ενώ μέσα στις επιτυχίες του, συγκαταλέγεται και το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού από το εξωτερικό. Ήδη, τα επιλεγμένα κρασιά της πλατφόρμας βρίσκονται σε Γαλλία, Βέλγιο, Αγγλία, ΗΠΑ, Αυστραλία, Δανία και Ολλανδία.

Πάνω από 50.000 μέλη

Η 14μελή ομάδα του botilia.gr αποτελείται από έμπειρους οινολόγους και sommeliers που επιλέγουν κάθε εβδομάδα ανάμεσα σε εκατοντάδες ελληνικές ετικέτες τα καλύτερα κρασιά ώστε να τα διατεθούν στα μέλη τους, ενώ αυτή τη στιγμή είναι εγγεγραμμένα στην πλατφόρμα πάνω από 50.000 χρήστες. Η ομάδα του botilia.gr κατάφερε να δημιουργήσει μια νέα διαφορετικά αγορά, η οποία βασίζεται αποκλειστικά στην ποιότητα και όχι στην αναγνωρισιμότητα του προϊόντος και του παραγωγού του. «Όλοι οι παραγωγοί στην πλατφόρμα μας είναι ισάξιοι και τα κρασιά παρατίθενται επί ίσοις όροις. Έχουμε στο ίδιο ηλεκτρονικό ράφι κρασιά πολύ γνωστά με κρασιά άγνωστα στο ευρύ κοινό. Και αυτό γίνεται γιατί τα κριτήρια μας είναι αντικειμενικά. Δοκιμάζουμε, υπογράφουμε προσωπικά τις επιλογές μας και βαθμολογούμε», καταλήγει ο επιχειρηματίας.

Διαβάστε επίσης: 

Αλ. Λεμονής: Φέρνει στην Ελλάδα τα κρασιά του Φεραγκάμο και του Κόπολα