ICAP: Ισχυρή ανάπτυξη της γρήγορης εστίασης στην Ελλάδα

Οι παράγοντες που συντέλεσαν στην άνοδο του κλάδου και οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει
Μεγάλη ανάπτυξη έχει κατορθώσει τις τελευταίες δεκαετίες ο κλάδος των αλυσίδων καταστημάτων γρήγορης εξυπηρέτησης (fast food) διεκδικώντας ένα σημαντικό “κομμάτι” της πίτας της εστίασης. Ο γρήγορος τρόπος ζωής και η ταχύτητα των μεγαλουπόλεων έχει δώσει ένα ισχυρό προβάδισμα στα συγκεκριμένα καταστήματα που καλύπτουν τις ανάγκες των ανθρώπων γρήγορα και εύκολα.
Σημαντικός παράγοντας στην ανάπτυξη του κλάδου υπήρξε, επίσης, η υιοθέτηση του θεσμού της δικαιόχρησης (franchise), που έδωσε τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να επεκτείνουν τα δίκτυά τους και να μετατραπούν από μικρές μονάδες “συνοικιακού” χαρακτήρα σε οργανωμένες αναγνωρίσιμες αλυσίδες, με ενιαίο εμπορικό σήμα (brand) και εκτενή γεωγραφική παρουσία.
Στη μελέτη της η ICAP CRIF εξέτασε τις εταιρείες-αλυσίδες burger, pizza, snack-sandwich που εκμεταλλεύεται τουλάχιστον τέσσερα καταστήματα.
Αλυσίδες καταστημάτων γρήγορης εξυπηρέτησης: Οι προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει ο κλάδος
Ωστόσο, η ταχύτητα ανάπτυξης του κλάδου σε συνδυασμό με τα εμπόδια της πανδημίας έχουν δημιουργήσει ένα νέο κύκλο προκλήσεων για τις συγκεκριμένες επιχειρήσεις.
Η διεύρυνση της ποικιλίας των menu, η ταχύτητα εξυπηρέτησης, ο ψηφιακός μετασχηματισμός σε συνδυασμό με την τεχνολογική εξέλιξη των υπηρεσιών καθώς και η τιμολογιακή πολιτική, αποτελούν πεδία ανταγωνισμού μεταξύ των επιχειρήσεων.
Επίσης, σημαντικός παράγοντας για την επιτυχία μιας αλυσίδας γρήγορης εστίασης είναι η εγγύτητα στον πελάτη, καθώς η εύκολη και γρήγορη πρόσβαση στα καταστήματα πολλές φορές αποτελεί κριτήριο επιλογής. Για το λόγο αυτό, οι μεγάλες κυρίως επιχειρήσεις του κλάδου επενδύουν στην διεύρυνση του δικτύου καταστημάτων τους, με στόχο την προσέγγιση περισσότερων καταναλωτών.
H Σταματίνα Παντελαίου, Διευθύντρια Οικονομικών & Κλαδικών Μελετών της ICAP CRIF επισημαίνει ότι η εγχώρια αγορά εστίασης μέσω των οργανωμένων αλυσίδων καταστημάτων γρήγορης εξυπηρέτησης (συνολικές πωλήσεις αυτών) παρουσίασε ανοδική πορεία την περίοδο 2016-2019 με μέσο ετήσιο ρυθμό 5,2%.
Η μεταβολή αυτή ήταν αποτέλεσμα της αυξημένης ζήτησης, της επέκτασης του δικτύου καταστημάτων ορισμένων αλυσίδων αλλά και της εισόδου νέων αλυσίδων στον κλάδο.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις