Fourlis: Αύξηση κερδοφορίας και πωλήσεων το α’ εξάμηνο του 2024
Οι πωλήσεις από τη Λιανική του Ομίλου ανήλθαν σε 245,1 εκατ. ευρώ το Α' εξάμηνο του '24 αυξημένες κατά 2,2%
Αύξηση πωλήσεων από όλες τις δραστηριότητες, υποστηριζόμενη από όγκο πωλήσεων, σημείωσε ο Όμιλος Fourlis κατά το Α’ εξάμηνο του 2024, με τις ενοποιημένες πωλήσεις να παρουσιάζουν αύξηση 4,2%, φτάνοντας τα €257,0 εκ., και τις πωλήσεις από τη Λιανική να αυξάνονται κατά 2,2%, φτάνοντας τα €245,1 εκ.
Η αύξηση των πωλήσεων υποστηρίχθηκε κυρίως από τον κλάδο αθλητικών ειδών (καταστήματα INTERSPORT), τη θετική δυναμική στις πωλήσεις του κλάδου ειδών οικιακού εξοπλισμού και επίπλων (καταστήματα ΙΚΕΑ), ενώ σημαντική επίδοση παρουσίασε η νέα λιανική δραστηριότητα του Ομίλου στον τομέα Υγείας και Ευεξίας, Holland & Barrett.
Τα ενοποιημένα έσοδα υποστηρίχθηκαν επίσης από την σημαντική αύξηση των εσόδων από τρίτους της Trade Estates.
Το Μικτό Κέρδος του Ομίλου ανήλθε σε €125,6 εκ. το Α’ εξάμηνο του ’24 από €112,4 εκ. το Α’ εξάμηνο του ’23, με το περιθώριο μικτού κέρδους του Ομίλου να διαμορφώνεται σε 48,9% το Α’ εξάμηνο του ’24 σε σύγκριση με το περσινό περιθώριο μικτού κέρδους 45,6%, υποστηριζόμενο από όλους τους κλάδους του Ομίλου.
Το EBITDA (OPR)* του Ομίλου αυξήθηκε κατά 62.3% φτάνοντας τα € 27,7 εκ. κατά το Α’ εξάμηνο του ’24 από € 17,1 εκ. το Α’ εξάμηνο του ’23, ενώ το περιθώριο EBITDA (OPR) αυξήθηκε σε 10,8% το Α’ εξάμηνο του ’24 από 6,9% το Α’ εξάμηνο του ’23. Το EBIT του Ομίλου ανήλθε σε € 24,8 εκ. το Α’ εξάμηνο του ’24 από €10,9 εκ. το Α’ εξάμηνο του ’23, με το περιθώριο EBIT να ανέρχεται σε 9,6% το Α’ εξάμηνο του ’24 από 4.4% το Α’ εξάμηνο του 2023.
Ο Όμιλος παρουσίασε σημαντική αύξηση στα Κέρδη προ φόρων φτάνοντας τα €13,1 εκ. το Α’ εξάμηνο του ’24 συγκριτικά με €2.1 εκ. το Α’ εξάμηνο του ’23, με το περιθώριο ΚΠΦ να ανέρχεται σε 5,1% το Α’ εξάμηνο του ’24 από 0.8% το Α’ εξάμηνο του 2023. Τα Κέρδη μετά τα Δικαιώματα μειοψηφίας ανήλθαν σε €7,2 εκ. από €1,3 εκ. το Α’ εξάμηνο ’23, με το αντίστοιχο περιθώριο να ανέρχεται σε 2,8% το Α’ εξάμηνο του ’24 από 0,5% το Α’ εξάμηνο του 2023.
Οι πωλήσεις από τη Λιανική του Ομίλου ανήλθαν σε € 245,1 εκ. το Α’ εξάμηνο του ’24 από € 239,9 εκ. το Α’ εξάμηνο του ’23, αυξημένες κατά 2,2%, αναδεικνύοντας την ισχυρή εμπορική αξία των brands του Ομίλου, εν μέσω ανταγωνιστικών αγορών. H αύξηση των πωλήσεων προήλθε από αύξηση κατά 3,6% στη Λιανική Αθλητικών Ειδών (Καταστήματα Intersport), τη θετική ανάπτυξη της Λιανικής οικιακού εξοπλισμού και επίπλων (Καταστήματα IKEA), καθώς και τη σημαντική απόδοση των καταστημάτων Holland & Barrett.
Το ηλεκτρονικό εμπόριο του Ομίλου αποκτά περαιτέρω δυναμική, αντιπροσωπεύοντας το 17% των συνολικών λιανικών εσόδων του Ομίλου κατά το Α’ εξάμηνο του ’24 σε σύγκριση με 14% το αντίστοιχο εξάμηνο του προηγούμενου έτους, υποστηριζόμενο από όλες τις δραστηριότητες λιανικής του Ομίλου.
Το περιθώριο μικτού κέρδους από τη Λιανική του Ομίλου ανήλθε σε 46,4% το Α’ εξάμηνο του ’24 από 44,6% το Α’ εξάμηνο του ’23, αναδεικνύοντας το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του Ομίλου στην αλυσίδα εφοδιασμού του.
ΙΚΕΑ
Η Λιανική οικιακού εξοπλισμού και επίπλων (καταστήματα ΙΚΕΑ) του Ομίλου Fourlis εξακολουθεί να αντιπροσωπεύει μία από τις περιοχές με τις καλύτερες επιδόσεις για τον όμιλο Interikea. Εξαιρουμένης της επίδρασης της Trade Estates που ενοποιείται πλήρως στο συγκεκριμένο κλάδο επί του παρόντος, σημείωσε αύξηση των πωλήσεων κατά 1,1% κατά το Α’ εξάμηνο του ’24, φθάνοντας τα €160,5 εκ. από €158,8 εκ. λόγω αύξησης όγκου πωλήσεων και της εφαρμογής χαμηλότερων τιμών.
Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του Ομίλου στην αλυσίδα εφοδιασμού του, οδήγησε σε σημαντική βελτίωση του περιθωρίου μικτού κέρδους, η οποία, σε συνδυασμό με την εστίαση στη βελτιστοποίηση του κόστους και τον συνετό έλεγχο των λειτουργικών δαπανών, οδήγησε σε σημαντική βελτίωση της κερδοφορίας.
INTERSPORT
Οι πωλήσεις της Λιανικής Αθλητικών Ειδών (Καταστήματα INTERSPORT), παρουσίασαν ανοδικό ρυθμό ανάπτυξης κατά το δεύτερο τρίμηνο, σημειώνοντας αύξηση κατά 3,6% κατά το Α’ εξάμηνο του 2024 σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του ’23, υποστηριζόμενες από ενέργειες που οδήγησαν σε αύξηση της επισκεψιμότητας και των πωλήσεων.
Το περιθώριο μικτού κέρδους της Λιανικής Αθλητικών Ειδών ανήλθε σε 46,4% το Α’ εξάμηνο του ’24 από 45,4% το Α’ εξάμηνο του ’23.
HOLLAND & BARRETT
Το franchise των καταστημάτων HOLLAND & BARRETT του Ομίλου Fourlis συνεχίζει την αναπτυξιακή του πορεία, παρουσιάζοντας αισιόδοξες επιδόσεις. Οι πωλήσεις από τη Λιανική Υγείας & Ευεξίας ανήλθαν σε €1,0 εκ. εντός του Α’ εξαμήνου του ’24 σε σύγκριση με €0,3 εκ. το Α’ εξάμηνο του ’23. Σε like–for–like επίπεδο τα καταστήματα HOLLAND & BARRETT σημείωσαν σημαντική αύξηση πωλήσεων το Α’ εξάμηνο του ’24, χάρη στα υψηλά ποσοστά πιστότητας πελάτη και μετατροπής σε πωλήσεις. Το ηλεκτρονικό κατάστημα της Holland & Barrett παρουσιάζει δυναμική ανάπτυξη, με τη συμμετοχή του στις συνολικές πωλήσεις της RHW να ανέρχεται στο 18% κατά τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του.
Trade Estates
Η Trade Estates ΑΕΕΑΠ, θυγατρική του Ομίλου, συνεχίζει να παράγει σημαντική αξία χάρη στο υψηλής απόδοσης και υψηλής ποιότητας χαρτοφυλάκιο ακινήτων της. Κατά τη διάρκεια του Α’ εξαμήνου του 2024 τα Συνολικά Έσοδα της Trade Estates αυξήθηκαν κατά 71,0%, φτάνοντας τα €20,2 εκ., λόγω υψηλότερης επισκεψιμότητας στα εμπορικά πάρκα της εταιρείας, και τα Κεφάλαια από Λειτουργικές Δραστηριότητες (Funds from Operations) αυξήθηκαν κατά 60,1% στα €7,3 εκ. από €4,5 εκ το Α’ εξάμηνο του 2023. Επιπλέον, κατά την 30/06/2024, η μικτή εύλογη αξία (GAV) της ανέρχεται σε €499 εκ. (συμπεριλαμβανομένων συμμετοχών ύψους €7,4 εκ.) από €484 την 31/12/2023, ενώ η εσωτερική λογιστική αξία (Net Asset Value) ανήλθε σε €303,6 εκ. (€2,52 ανά μετοχή) κατά την 30/06/2024 από €298,4 εκ. (2,48 ανά μετοχή) την 31/12/2023.
Σύμφωνα με την στρατηγική του Ομίλου που στοχεύει στην κατηγορία lifestyle & fashion της αγοράς αθλητικών ειδών, την 28η Αυγούστου 2024, ολοκληρώθηκαν συμφωνίες αδειοδότησης (licensing agreements) με την Foot Locker για την περαιτέρω επέκταση του δικτύου καταστημάτων και του ηλεκτρονικού εμπορίου της στη Νοτιοανατολική Ευρώπη (συγκεκριμένα σε Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία, Κύπρο, Σλοβενία, Κροατία, Βοσνία & Ερζεγοβίνη και Μαυροβούνιο), καθώς και συμφωνιών εξαγοράς των δραστηριοτήτων της Foot Locker στην Ελλάδα και τη Ρουμανία. Αυτή η συνεργασία αποτελεί σημαντικό ορόσημο για τον Όμιλο Fourlis, καθώς ενισχύει τη θέση του ως κορυφαίο παίκτη στη λιανική αγορά αθλητικών ειδών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Αξιοποιώντας την καθιερωμένη παρουσία του στην αγορά, την εκτεταμένη υποδομή και την γνώση των τοπικών αγορών, ο Όμιλος θα επιτύχει περαιτέρω ανάπτυξη και θα δημιουργήσει νέες ευκαιρίες στην ταχέως αναπτυσσόμενη περιοχή της EMEA.
Ο κ. Δημήτρης Βαλαχής, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Fourlis, σχολίασε: «Είμαστε ικανοποιημένοι με τις επιδόσεις μας κατά το Α’ εξάμηνο του 2024. Ενισχύσαμε τη θέση μας στην αγορά και πετύχαμε σημαντική βελτίωση κερδοφορίας, γεγονός που αντικατοπτρίζει τη λειτουργική μας αποτελεσματικότητα σε ένα δύσκολο περιβάλλον. Επενδύουμε στη μελλοντική μας ανάπτυξη και επέκταση, έχοντας σημειώσει πρόοδο σε όλους τους βασικούς μας τομείς, συμπεριλαμβανομένης της επέκτασης του δικτύου καταστημάτων ΙΚΕΑ, Intersport και Holland & Barrett. Είμαστε ιδιαίτερα ενθουσιασμένοι για τη νέα μας συνεργασία με την Foot Locker, η οποία ανοίγει πολλά υποσχόμενες ευκαιρίες στην αγορά αθλητικών παπουτσιών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Είμαστε σε καλό δρόμο για να επιτύχουμε τις προβλέψεις μας για το έτος 2024 και σίγουροι ότι θα αξιοποιήσουμε τις μελλοντικές ευκαιρίες ανάπτυξης».
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις