Ο γενικός διευθυντής, Παναγιώτης Αθανασιάδης μιλά στο FoodLife για τη δυναμική του ροδιού τόσο στην εγχώρια όσο και στη διεθνή αγορά.

Της Κωνσταντίνας Χελιδώνη

Συνεχίζεται να αναπτύσσεται το ελληνικό ρόδι, ένα φρούτο με το οποίο το brand του Αγροτικού Συνεταιρισμού Παραγωγών Κηπευτικών Αγίου Αθανασίου Δράμας, ΑΣΟΠ, κατέχει ηγετική θέση στην αγορά τόσο για το νωπό όσο και για το φυσικό βιολογικό χυμό και τα παράγωγά του. Μέσα σε αυτό το πνεύμα, ο συνεταιρισμός, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του FoodLife, προχωρά σε νέες επενδύσεις ύψους 2,7 εκατ. ευρώ για την επέκταση της καθετοποιημένης μονάδας παραγωγής που διαθέτει, τους χώρους συντήρησης αλλά και μία νέα γραμμή παραγωγής κατεψυγμένου σπυριού ροδιού.

Ειδικότερα, η πρώτη επένδυση αφορά στον εκσυγχρονισμό της γραμμής παραγωγής, ύψους 1 εκατ. ευρώ, αντίστοιχο ποσό θα επενδυθεί για τις εγκαταστάσεις αποθήκευσης και ψυγείων, ενώ εν αναμονή έγκρισης είναι ένα πρόγραμμα, ύψους 700 χιλ. μέσω του Αναπτυξιακού που θα αφορά στην επένδυση γραμμής παραγωγής του σπυριού από το ρόδι. Πρόκειται για κατεψυγμένο σπυρί, το οποίο διατίθεται κυρίως στο εξωτερικό, αλλά και στην εγχώρια αγορά σε βιομηχανική συσκευασία και διοχετεύεται στο κανάλι HO.RE.CA ως dressing, σε γλυκά κ.α. «Σκοπός μας είναι η συνεχής βελτίωση των γραμμών παραγωγής στη κατεύθυνση της καινοτομίας και της έρευνας προκειμένου να ανταποκρινόμαστε στις υψηλές απαιτήσεις της αγοράς.

Ταυτόχρονα, υλοποιούμε ένα πρόγραμμα καινοτομίας, όπου δοκιμάζουμε ελληνικές υπερτροφές με βάση το ρόδι προκειμένου να δημιουργήσουμε ένα σούπερ χυμό όπως τον αποκαλούμε που θα περιέχει όλες τις απαραίτητες αντιοξειδωτικές ουσίες, αυτές δηλαδή που είναι απαραίτητες για μία υγιεινή διατροφή» δηλώνει ο γενικός διευθυντής του ΑΣΟΠ Δράμας, Παναγιώτης Αθανασιάδης. Επιπλέον, στόχος των στελεχών του συνεταιρισμού είναι η αξιοποίηση του ροδιού σε όλα τα στάδια της καλλιέργειας, μέσα από την κυκλική οικονομία.

Ισχυρό brand ο βιολογικός χυμός ροδιού

Τα τελευταία χρόνια, ο ΑΣΟΠ Δράμας στράφηκε προς τη βιολογική καλλιέργεια ροδιού, λόγω της έντονης ζήτησης από την αγορά είτε ως τελικός προϊόν, είτε ως χυμό. Ειδικά, για τον φυσικό χυμό ροδιού (σε κανονική και βιολογική εκδοχή), ο συνεταιρισμός έχει την πρωτοκαθεδρία στην ελληνική αγορά, καθώς από τα 3 εκατ. λίτρα τα οποία είναι η συνολική ποσότητα χυμού που διακινείται στην Ελλάδα, τα 2 εκατ. προέρχονται από τον ΑΣΟΠ. Σημειωτέον, ότι τα 500 χιλ. λίτρα είναι βιολογικός χυμός όπου το 99% των προϊόντων αυτών εξάγονται. «Έχουμε παρουσία με τον βιολογικό μας χυμό σε 17 χώρες από την Σουηδία, την Δανία, το Βέλγιο μέχρι τις Αραβικές Χώρες και την Ιαπωνία, ενώ τα προϊόντα μας φιλοξενούνται και στο ηλεκτρονικό κατάστημα της Amazon. Ο χυμός ροδιού, κυρίως ο βιολογικός πηγαίνει πάρα πολύ καλά. Ειδικά στο εξωτερικό, οι καταναλωτές ζητούν μόνο βιολογικά είδη διατροφής. Πρόκειται για την πλέον επιτυχημένη τάση και ειδικά στην Ελλάδα, βρισκόμαστε μόλις στην αρχή» προσθέτει ο γενικός διευθυντής.

Ακρίβεια και… ελλείψεις

Την ανησυχία του ωστόσο εκφράζει ο Δραμινός επιχειρηματίας, όσον αφορά τις εξελίξεις στην Ουκρανία, την έκρηξη του ενεργειακού κόστους και τα προβλήματα που αρχίζουν να δημιουργούνται στην εφοδιαστική αλυσίδα. «Υπάρχουν αντικειμενικές δυσκολίες από την τρέχουσα περίοδο με τις ανατιμήσεις. Ειδικά το τελευταίο διάστημα έχουν παρουσιαστεί προβλήματα στην τροφοδοσία βοηθητικών υλών π.χ υλικά συσκευασίας, μπουκάλια, καπάκια, ετικέτες κ.α. Δυστυχώς όλα αυτά είναι εισαγόμενα και ένα μεγάλο μέρος στην αλυσίδα παραγωγής τους εξαρτώνται από την Ουκρανία, διότι εκεί παράγεται η πρώτη τους ύλη, που είναι το μέταλλο και άλλα υλικά, και ήδη υπάρχουν τα πρώτα μηνύματα έλλειψης κυρίως μπουκαλιών» καταλήγει ο Π. Αθανασιάδης.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις