Η μείωση των τιμών θα μπορούσε να βοηθήσει τους ανθρώπους να στραφούν σε μια πιο υγιεινή διατροφή.

Της Αμαλίας Σοφιανοπούλου

Οι συνεχείς ανατιμήσεις και ο πληθωρισμός έχουν οδηγήσει σε αυξήσεις στις τιμές βασικών αγαθών και καταναλωτικών προϊόντων που δεν λείπουν από κανένα σπίτι. Η ακρίβεια, εκτός από την προφανή ζημία στον οικονομικό προϋπολογισμό ενός νοικοκυριού, έχει και άλλες παράπλευρες επιπτώσεις τις οποίες θα πρέπει επίσης να λάβουμε υπόψιν. Μια από αυτές είναι και ο αντίκτυπος στην διατροφή μας. Μια πρόσφατη μελέτη που διεξήχθη από το Institute of Grocery Distribution (IGD) και αναλύθηκε από το Πανεπιστήμιο του Leeds επιβεβαίωσε τον παράγοντα που συνδέει την υγιεινή διατροφή με τις χαμηλές τιμές.

Υγιεινή διατροφή και χαμηλές τιμές: Κι όμως συνδέονται

Κατά την έρευνα, το 37% των ανθρώπων παραδέχτηκε ότι το κόστος ήταν ο βασικός παράγοντας που τους εμπόδιζε να ακολουθήσουν μια πιο υγιεινή και βιώσιμη διατροφή. Στην διάρκεια της μελέτης εξετάστηκαν οι προσφορές που πραγματοποιούνται στα καταστήματα σε μια περίοδο τεσσάρων εβδομάδων τόσο τον Ιανουάριο του 2020 όσο και τον Ιανουάριο του 2021. Τα ευρήματα ανέφεραν αύξηση 78% στον αριθμό των μερίδων φρούτων και λαχανικών που πωλήθηκαν όταν μειώθηκαν οι τιμές.

Επιπλέον, η μελέτη διαπίστωσε ότι η αύξηση των πωλήσεων φρούτων και λαχανικών επεκτάθηκε πέρα ​​από τα προσφερόμενα προϊόντα. Ταυτόχρονα, οι προωθούμενες πωλήσεις φρούτων και λαχανικών μειώθηκαν μετά το τέλος των προσφορών, γεγονός που υποδηλώνει ότι ορισμένοι καταναλωτές μετέφεραν τις υγιεινές διατροφικές τους συνήθειες για την επόμενη περίοδο εκπτώσεων.

Η διευθύνουσα σύμβουλος της IGD Susan Barratt δήλωσε: «Με τη διατροφή μας να έχει τόσο τεράστιο αντίκτυπο στην υγεία μας και στον πλανήτη μας, τώρα είναι η ώρα για την κυβέρνηση, τη βιομηχανία τροφίμων και καταναλωτικών αγαθών και τους αγοραστές να αναλάβουν συλλογική δράση. Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να κάνουμε τη διαφορά είναι να αλλάξουμε αυτό που τρώμε και πίνουμε».

«Αυτή η έκθεση διερευνά τα αρχικά μας ευρήματα, τα οποία ήδη δείχνουν θετικό αντίκτυπο μέσω των τακτικών ώθησης, της τιμολόγησης και της τοποθέτησης προϊόντων. Πρόκειται για ένα μεγάλο βήμα, που δείχνει την πραγματική ευκαιρία που έχει η βιομηχανία μας να κάνει την υγιεινή και βιώσιμη διατροφή ευκολότερη και πιο προσιτή σε όλους».

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις