H μείωση της κατανάλωσης συνεπάγεται και μείωση των εσόδων από ΦΠΑ.

Βασίλης Κορκίδης

Η ακρίβεια αποτελεί έναν κοινό «εχθρό» για καταναλωτές, επιχειρήσεις και κράτος. Όλοι χάνουν από την πρωτοφανή ενεργειακή κρίση, που συμπαρασύρει τις τιμές σε βασικά προϊόντα, όπως είναι τα τρόφιμα, προκαλώντας παράλληλα  σημαντικές αυξήσεις στο φυσικό αέριο, το ηλεκτρικό ρεύμα και τα καύσιμα. Από την μια μειώνεται σημαντικά η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, με την πλειονότητά τους να περιορίζουν τις αγορές τους στα απολύτως αναγκαία. Από την άλλη μειώνονται οι πωλήσεις των επιχειρήσεων οι οποίες καλούνται να βάλουν πολύ βαθιά το χέρι στην τσέπη για να πληρώσουν του λογαριασμούς ρεύματος και φυσικού αερίου.

Σημαντικές είναι και επιβαρύνσεις για τις εταιρείες logistics, οι οποίες έχουν επωμισθεί ένα μεγάλο κόστος από τις αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων. Την ίδια στιγμή χαμένο είναι και το κράτος καθώς η μείωση της κατανάλωσης συνεπάγεται και μείωση των εσόδων από ΦΠΑ. Μπροστά σε αυτή την κοινή «απειλή» ιδιωτικός και δημόσιος τομέας θα πρέπει να κάνουν αμοιβαίες  προσπάθειες έτσι ώστε να μειωθούν οι επιβαρύνσεις τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τις επιχειρήσεις. Το κράτος θα πρέπει να στηρίξει νοικοκυριά και επιχειρήσεις όσο διαρκεί η ενεργειακή κρίση. Η ακρίβεια είναι ένα δυσεπίλυτο θέμα για το οποίο όμως εάν όλοι ενώσουν τις δυνάμεις τους μπορούν οι επιπτώσεις τους να αμβλυνθούν. Γιατί χωρίς καταναλωτές δεν υπάρχουν επιχειρήσεις.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις