Πλέον  είναι επιτακτική η ανάγκη οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις να αναβαθμιστούν τεχνολογικά

Του Βασίλη Κορκίδη 

Προέδρου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς 

Πλέον  είναι επιτακτική η ανάγκη οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις να εκσυγχρονιστούν, να γίνουν πιο εξωστρεφείς, να αναβαθμιστούν τεχνολογικά με στόχο την καλύτερη διάθεση προϊόντων και υπηρεσιών προς τους καταναλωτές, οι οποίοι τα τελευταία χρόνια έχουν αλλάξει σημαντικά τον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούν τις αγορές τους.

Σύμφωνα με έρευνα των οργανώσεωνEcommerceEurope και EuroCommerce για το ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο, το 2022, οι ευρωπαίοι καταναλωτές δαπάνησαν 899 δισ. ευρώ,50 δισ. ευρώ περισσότερα σε σχέση με το 2022, παρά το μεταβαλλόμενο οικονομικό και πολιτικό περιβάλλον. Αν και ο ρυθμός ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου ανήλθε πέρυσι στο 6%, είναι χαμηλότερος από το 2021 που έφτασε το 12% λόγω πανδημίας, ο κλάδος του ηλεκτρονικού εμπορίου συνεχίζει να προχωρά και αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται το 2023.

Τι αναφέρει η μελέτη

Ταυτόχρονα, οι ευρωπαίοι φορείς λήψης αποφάσεων έχουν την ευκαιρία να προσαρμόσουν το ρυθμιστικό τοπίο στις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που θέτει η ψηφιακή και πράσινη μετάβαση. Η έκθεση προσδιορίζει, επίσης, την τεχνολογική πρόοδο σε 5G, ψηφιακό πορτοφόλι και νέες λύσεις καταστημάτων, ως οδηγό βαθύτερης διείσδυσης του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Μια άλλη πτυχή που αναφέρεται στην έκθεση είναι η αυξανόμενη ζήτηση για πιο βιώσιμο ηλεκτρονικό εμπόριο, το οποίο αναμένεται να βασίζεται σε πιο αποτελεσματικές παραδόσεις και επιστροφές, καθώς και σε πιο οικολογικά πρότυπα κατανάλωσης και παραγωγής. Συνολικά, τα βασικά ευρήματα της έκθεσης υποδηλώνουν ότι ο κλάδος αναπτύσσει την απαραίτητη ανθεκτικότητα για να ξεπεράσει τις πολύπλευρες προκλήσεις της εποχής μας.

Αξίζει να σημειωθεί, ότιτόσοτο 2022 όσο και 2023, χαρακτηρίζονται από ένα επίμονο υψηλό πληθωρισμό, με αποτέλεσμα οι ευρωπαίοι και οι εγχώριοι καταναλωτές να είναι πολύ πιο ευάλωτοι στις τιμές βασικών αγαθών.

Αύξηση πωλήσεων 

Σύμφωνα με στοιχεία της έρευνας και της Eurostat οι Έλληνες διαδικτυακοί καταναλωτές συνεχίζουν να αυξάνονται από το 51% το 2019 στο 70% το 2022 και στο 75% το 2023. Οι διαδικτυακές πωλήσεις συνεχίσουν να αυξάνονται διαρκώς από τα 7,5 δις ευρώ το 2019, εκτιμάται ότι φέτος θα ανέλθουν στα 17,33 δισ. ευρώ. Οι καταναλωτικές συνήθειες αλλάζουν γρήγορα και η ελληνική επιχειρηματικότητα φαίνεται να προσαρμόζεται.

Την ίδια στιγμή όμως στην κορυφή των προκλήσεων για κάθε κλάδο βρίσκεται η κυβερνοασφάλεια. Πρέπει να κατανοήσουμε ότι, κάθε επιχείρηση που συνδέεται στο διαδίκτυο μπορεί να κινδυνεύει από κυβερνοαπειλές.

Με τις ηλεκτρονικές τράπεζες και τις ηλεκτρονικές αγορές να προσφέρουν μεγαλύτερη ευκολία, όλο και περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για τη διεξαγωγή οικονομικών συναλλαγών και την πραγματοποίηση αγορών. Προς τούτο οι επιχειρήσεις ανεξαρτήτως μεγέθους θα πρέπει να επενδύσουν στην κυβερνοασφάλεια με την καθοδήγηση ειδικών. Το διαδίκτυο έχει πολλά καλά, αλλά κρύβει και πολλούς κινδύνους. Χρειάζεται να είμαστε υποψιασμένοι.

Καλύτερο λένε το προλαμβάνειν παρά το θεραπεύειν…

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις