Έρχονται τα επισκέψιμα τυροκομεία, μετά τα οινοποιεία, τα ελαιοτριβεία και τα ζυθοποιεία

Μετά τα οινοποιεία, τα ελαιοτριβεία και τα ζυθοποιεία έρχονται πλέον και τα επισκέψιμα τυροκομεία. Σύμφωνα με Κοινή Υπουργική Απόφαση από τα υπουργεία Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τουρισμού καθορίστηκαν οι προδιαγραφές για τις παρεχόμενες υπηρεσίες, των τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών των εγκαταστάσεων που θα μπορούν να φέρουν το νέο τουριστικό σήμα «επισκέψιμου τυροκομείου».

Γράφει ο Δημήτρης Χριστούλιας

Το νέο σήμα «επισκέψιμου τυροκομείου» προέκυψε μετά από συνεργασία του Υπουργείου Τουρισμού με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, υλοποιώντας μια από τις βασικές κοινές πολιτικές τους που σχετίζονται με την προώθηση των ειδικών μορφών τουρισμού και της διασύνδεσης του αγροδιατροφικού τομέα και της ελληνικής παραγωγής με τις υπηρεσίες του τουρισμού.

Πλέον όλο και περισσότερες επιχειρήσεις του αγροτικού τομέα επενδύουν στον Τουρισμό, κάτι που γίνεται με μεγάλη επιτυχία και σε όλες τις χώρες του ευρωπαϊκού νότου όπως είναι για παράδειγμα η Ιταλία και η Ισπανία

Ποια τυροκομεία θεωρούνται «επισκέψιμα»

Για να θεωρείται «επισκέψιμο» ένα τυροκομείο, θα πρέπει να διαθέτει, μεμονωμένα ή συνδυαστικά, χώρο υποδοχής και αναμονής επισκεπτών, αίθουσα κατάλληλα διαμορφωμένη και εξοπλισμένη για γευστική δοκιμή διαφόρων τύπων τυριών και λοιπών προϊόντων, χώρος τοποθέτησης, παρουσίασης και -εάν η επιχείρηση επιθυμεί- πώλησης προϊόντων ή και υπηρεσίες φιλοξενίας και εστίασης. Το Σήμα «Επισκέψιμου Τυροκομείου» (ΣΕΤ) εκδίδεται από την Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού (ΠΥΤ) του υπουργείου Τουρισμού, στη χωρική αρμοδιότητα της οποίας βρίσκεται η εγκατάσταση για την οποία υποβάλλεται η αίτηση.

Προβλέπεται η δυνατότητα για γευσιγνωσία, πραγματοποίηση επιμορφωτικών επιδείξεων, δράσεων και άλλων εκδηλώσεων καθώς και η παραγωγή έντυπου ή και ψηφιακού πολύγλωσσου ενημερωτικού υλικού για την προώθηση της κατανάλωσης ελληνικών τυροκομικών προϊόντων, στο πλαίσιο ενίσχυσης της γαστρονομικής ταυτότητας της Ελλάδας, με έμφαση στα προϊόντα με Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης (Π.Ο.Π.) και Προστατευόμενη Γεωγραφική Ένδειξη (Π.Γ.Ε). Σημειώνεται ότι το με το νέο θεσμικό πλαίσιο επιτρέπεται στις επιχειρήσεις που θα λαμβάνουν το σήμα επισκέψιμων τυροκομείων, η κατά παρέκκλιση παράλληλη λειτουργία χώρων εστίασης και μη κύριων τουριστικών καταλυμάτων, όπως ενοικιαζόμενα δωμάτια, τουριστικές κατοικίες κ.α., όπως ήδη προβλέπεται και επιτρέπεται για τα επισκέψιμα οινοποιεία, ζυθοποιεία και ελαιοτριβεία. Σημειώνεται, μάλιστα ότι στην χώρα μας λειτουργούν περίπου 90 επισκέψιμα οινοποιεία, κάποια από τα οποία διαθέτουν και ενοικιαζόμενα δωμάτια ή τουριστικές κατοικίες.

«Στροφή» στον Αγροτουρισμό

Ο αγροτουρισμός αποτελεί ένα δυναμικό πεδίο ανάπτυξης για την ελληνική οικονομίας και μια από τις προτεραιότητες των ειδικών μορφών τουρισμού του υπουργείου Τουρισμού. Η διασύνδεση του αγροδιατροφικού τομέα, της ελληνικής παραγωγής, με τον τουρισμό και τις παρεχόμενες τουριστικές υπηρεσίες, αναδεικνύεται σε πολιτική αιχμής για τις ειδικές μορφές που σχεδιάζει και διαχειρίζεται το υπουργείο Τουρισμού. Σκοπός των πολιτικών αυτών είναι η αύξηση του εισοδήματος των επιχειρήσεων στον τομέα των επισκέψιμων εγκαταστάσεων που λαμβάνουν σήμα του υπουργείου Τουρισμού, όπως επισκέψιμα οινοποιεία, ζυθοποιεία, ελαιοτριβεία και τυροκομεία, αλλά και η ανάδειξη των ελληνικών προϊόντων με Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης (Π.Ο.Π.) και Προστατευόμενη Γεωγραφική Ένδειξη (Π.Γ.Ε.). καθώς και της τουριστικής επισκεψιμότητας και ανάδειξης των περιοχών όπου αυτά παράγεται ανά την Ελλάδα

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις