Από τη γαστρονομία τα 4 από τα 16 δισ. ευρώ των τουριστικών εσόδων το 2019

Η σημαντική συμβολή της γαστρονομίας στην ανάπτυξη του τουριστικού κλάδου στην Ελλάδα, ήταν ένα από τα θέματα που συζητήθηκαν στην ημερίδα για τον Τουρισμό “DESTINATION MARKETING – Making Tourism Stronger” που διοργανώθηκε από το  Marketing Club Greece στην Θεσσαλονίκη. Συγκεκριμένα, η η Σύλβια Κουμεντάκη, συνιδρύτρια της Chef stories και σύμβουλος γαστρονομίας, μίλησε στην εκδήλωση για την “νόστιμη” δύναμη του τουρισμού παραθέτοντας σημαντικά στοιχεία για την σημασία του γαστρονομικού τουρισμού για την χώρα μας.

Όπως είπε, το ένα τρίτο των εξόδων ενός ταξιδιού αφορά τη γαστρονομία, ενώ το 2019, από τα συνολικά τουριστικά έσοδα των 16 δισ. ευρώ, τα 4 δισ. προέρχονταν από τη γαστρονομία. Αξιοσημείωτη είναι και η συμβολή του γαστρονομικού τουρίστα στα έσοδα του κλάδου καθώς, ένας ταξιδιώτης με προτεραιότητα το φαγητό θα «σημαίνει» 25% περισσότερα έσοδα για τον προορισμό.

Αυτού το είδους οι τουρίστες ταξιδεύουν με κύριο στόχο να μυηθούν στα τοπικά μυστικά της γαστρονομίας, επιθυμούν την αυθεντικότητα και αναζητούν την πρωτοτυπία και να ξεφεύγουν από τη ρουτίνα. Το προϊόν που έχει σημασία για αυτούς, δεν είναι αυτό που απευθύνεται σε έναν «καταναλωτή τουρισμού», αλλά σε έναν ταξιδιώτη.

Η κα Κουμεντάκη επισήμανε, τέλος, ότι ο γαστρονομικός τουρισμός γίνεται αφορμή οργάνωσης σε επίπεδο κοινωνίας και επιχειρήσεων, συνεισφέρει στον στόχο για διεύρυνση της σεζόν, προβάλει τα χαρακτηριστικά εκείνα, που κάνουν έναν τόπο μοναδικό και βοηθά στην αναβίωση στοιχείων πολιτισμού. Για το λόγο αυτό, η γαστρονομία μπορεί να δημιουργήσει ένα πολύ δυναμικό brand τόσο για την Ελλάδα συνολικά, όσο και ειδικότερα για τη Θεσσαλονίκη.

Διαβάστε επίσης: 

Γαστρονομικός τουρισμός: Οι εμπειρίες που πρέπει να ανακαλύψει ένας food traveler

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις