Σημαντικές δυνατότητες εξαγωγών ελληνικών προϊόντων σε Βέλγιο και Ολλανδία.

Πραγματοποιήθηκε το 15o webinar με τίτλο «Doing Business in Belgium and the Netherlands», το οποίο διοργάνωσε την Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου η Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου (Enterprise Greece), σε συνεργασία με τα Γραφεία Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων των Ελληνικών Πρεσβειών στις δύο χώρες. Βασικό θέμα του συνεδρίου ήταν και οι ευκαιρίες που παρουσιάζει η Ελλάδα για εξαγωγές σε Βέλγιο και Ολλανδία.

Στόχος για την Ελλάδα οι εξαγωγές σε Βέλγιο και Ολλανδία

“Οι εγγεγραμμένοι συμμετέχοντες ξεπέρασαν τους 140 και είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν για το πολύ καλό επίπεδο συνεργασίας της Ελλάδος με το Βέλγιο και την Ολλανδία, ιδιαίτερα στους Κλάδους Τροφίμων/Ποτών και Καλλυντικών, αλλά και τις δυνατότητες που παρουσιάζονται για περαιτέρω ενίσχυση των εμπορικών τους σχέσεων”, ανέφερε η επίσημη ανακοίνωση.

Οι Σύμβουλοι Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων των Πρεσβειών της Ελλάδας στις Βρυξέλλες και τη Χάγη έκαναν ιδιαίτερη αναφορά στις δυνατότητες που έχουν τα ελληνικά προϊόντα να διεισδύσουν στις αγορές τόσο του Βελγίου όσο και της Ολλανδίας.

Σε δήλωσή της, η Εντεταλμένη Σύμβουλος της Enterprise Greece, Μπέττυ Αλεξανδροπούλου, ανέφερε: “Το Βέλγιο και η Ολλανδία είναι δύο χώρες που αποτελούν αδιαμφισβήτητα, βασική πτυχή της ευρωπαϊκής οικονομίας και για αυτό είναι μέρος της στρατηγικής μας στόχευσης στην Enterprise Greece για την ανάπτυξη των ελληνικών εξαγωγών. Ευελπιστώ ότι η σημερινή εκδήλωση έδωσε σημαντικά και απαραίτητα εφόδια στις ελληνικές επιχειρήσεις ώστε να προσεγγίσουν αυτές τις αγορές πιο στοχευμένα και να αναπτύξουν περαιτέρω τις πωλήσεις τους”.

Ζήτηση ελληνικών προϊόντων στο Βέγλιο

Το Βέλγιο αποτελεί σημαντική αγορά για την Ελλάδα καθώς η ελληνική ομογένεια φτάνει τις 40.000 κάνοντας τα ελληνικά προϊόντα περιζήτητα για τους Βέλγους καταναλωτές. Το γεγονός αυτό γεννά την προοπτική για περαιτέρω ανάπτυξη των εμπορικών σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών. Όπως αναφέρθηκε στο συνέδριο, οι Βέλγοι καταναλωτές δείχνουν σαφή προτίμηση σε προϊόντα βιολογικής καλλιέργειας, καθώς και σε νέα καινοτόμα ελληνικά προϊόντα, τα οποία παρουσιάζονται στην αγορά.

Άλλα προϊόντα που παρουσιάζουν αυξανόμενη ζήτηση είναι τα προϊόντα καπνού, τα φρούτα και τα λαχανικά, τα γαλακτοκομικά, οι πλαστικές ύλες, τα φαρμακευτικά, ο ηλεκτρολογικός και μηχανολογικός εξοπλισμός.

Ολλανδία: Τα προϊόντα που εξάγει η Ελλάδα

Φρούτα, λαχανικά και φάρμακα, βρίσκονται στην κορυφή των ελληνικών εξαγωγών στην Ολλανδία, σύμφωνα με τα στοιχεία της ολλανδικής Στατιστικής Υπηρεσίας, γεγονός που επιβεβαιώνει τους εξαιρετικούς, εμπορικούς δεσμούς των δύο χωρών. Η Ολλανδία είναι το μεγαλύτερο διαμετακομιστικό κέντρο της Ευρώπης, κατέχοντας επίσης το 57% των αμερικανικών και ασιατικών Ευρωπαϊκών Κέντρων Διανομής. Το εξαγωγικό εμπόριο, αποτελεί την κινητήριο δύναμη της ολλανδικής οικονομίας, φτάνοντας το 75% του ΑΕΠ, ενώ θεωρείται η 4η εισαγωγική δύναμη στην ΕΕ.

Το εννεάμηνο Ιανουαρίου- Σεπτεμβρίου 2021, υπήρξε αύξηση των ελληνικών εξαγωγών κατά 43,5%, ενώ το διαρκώς αυξανόμενο, τουριστικό ρεύμα προς τη χώρα μας, στρέφει όλο και περισσότερους Ολλανδούς καταναλωτές στα ελληνικά προϊόντα.

Όπως επισήμανε στην ομιλία του ο Σύμβουλος Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων της Πρεσβείας της Ελλάδος στη Χάγη, Ευάγγελος ∆αϊρετζής, η ολλανδική αγορά είναι ιδιαίτερα οργανωμένη και οι ελληνικές επιχειρήσεις που πραγματοποιούν εξαγωγές πρέπει να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις τους:

«Η Ολλανδία είναι η έκτη μεγαλύτερη οικονομία στην Ευρωπαϊκή Ένωση και διαδραματίζει σημαντικό ρόλο ως διεθνής διαμετακομιστικός κόμβος. Πρόκειται για μια ανταγωνιστική οικονομία με υψηλού εισοδήματος καταναλωτές που αναζητούν ποιοτικά προϊόντα και όπου τα ελληνικά πιστοποιημένα προϊόντα διαθέτουν αξιόλογες προοπτικές. Η σημαντική αύξηση των εξαγωγών μας το 2021 είναι αποτέλεσμα της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών προϊόντων και της αξιόλογης και συστηματικής προσπάθειας που καταβάλλουν οι Έλληνες εξαγωγείς. Συνεργατικά εξαγωγικά σχήματα θα επετύγχαναν αυξημένη παραγωγικότητα, σταθερή ποιότητα καθώς και περαιτέρω μείωση του κόστους παραγωγής, διευκολύνοντας έτσι την είσοδο και εδραίωση των ελληνικών εξαγωγικών επιχειρήσεων στην αγορά της Ολλανδίας. Προς τούτο η καθιέρωση ελληνικού σήματος ποιότητας («brand name») θα συντελούσε στην αναγνωρισιμότητα των αδιαμφισβήτητα ποιοτικών μας προϊόντων».

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις