Οι στόχοι της Ελληνικής Οργάνωσης Παραγωγών Υδατοκαλλιέργειας για το 2023

Της Ρομίνας Νικηφόρου

Η αγορά της Αμερικής αποτελεί προτεραιότητα και βασικό στόχο ανάπτυξης για την ελληνική ιχθυοκαλλιέργεια το 2023 αλλά και αμέσως τα επόμενα χρόνια.

Όπως επεσήμανε κατά τη διάρκεια εκδήλωσης ο πρόεδρος της Ελληνικής Οργάνωσης Παραγωγών Υδατοκαλλιέργειας, Απόστολος Τουραλιάς πρόκειται για μία αγορά στην οποία υπάρχει δυναμική ενώ την τελευταία τριετία οι ελληνικές εξαγωγές προς την Αμερική καταγράφουν σημαντική αύξηση, προσεγγίζοντας εκείνες της Τουρκίας η οποία άλλωστε αποτελεί και τον βασικό ανταγωνιστή της χώρας μας.

Στη Γενική Συνέλευση της ΕΛΟΠΥ, μάλιστα, συμφωνήθηκε το 1 εκατ. ευρώ από τα συνολικά 3,5 εκατ. ευρώ περίπου του προϋπολογισμού των δράσεων για το 2023, να διατεθεί για την επέκταση του προωθητικού προγράμματος της ελληνικής ιχθυοκαλλιέργειας στις ΗΠΑ

Όσον αφορά στη συνολική εικόνα του κλάδου, οι Έλληνες παραγωγοί του κλάδου εν μέσω πρωτόγνωρων καταστάσεων- «σαν σενάριο από επιστημονική φαντασία» όπως είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΕΛΟΠΥ- κατάφεραν να παραμείνουν leaders στις εξαγωγές και το ελληνικό ψάρι πρεσβευτής σε 35 χώρες του κόσμου.

Ωστόσο για την ελληνική ιχθυοκαλλιέργεια η μεγάλη πρόκληση το 2023 είναι το αυξημένο, κατά 25% περίπου,  κόστος της παραγωγής. «Δεν μπορούμε να απορροφήσουμε περαιτέρω αυξημένο κόστος» τόνισε ο κ. Τουραλιάς συμπληρώνοντας πως «πρέπει να δούμε υπόλοιπα μέρη της εφοδιαστικής αλυσίδας αν είναι διατεθειμένα από την πλευρά τους να μειώσουν το κόστος».

Οι ανατιμήσεις που έχουν γίνει έως τώρα, κυμάνθηκαν στο 10% κάτι ωστόσο που μέσα στο 2022 δεν επηρέασε την κατανάλωση. Τον Ιανουάριο του 2023 αντίθετα παρατηρήθηκε πτώση στην κατανάλωση, η οποία ωστόσο ακόμα, σύμφωνα με τον κ. Τουραλιά,  δεν προκαλεί ανησυχία στον κλάδο.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις